/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Baldrian dråber
Fra : mig-selv
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 12-08-12 19:03

Hvor kan jeg få fat i Baldrian dråber, inden for 24 timer.
Apoteket tager omkring 14 dage for at skaffe dem hjem.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 12-08-12 19:10
Kommentar
Fra : onkelstanley

Dato : 12-08-12 19:10

det kan du da få både i matas og helse butiker

Bare søg på navnet "baldrian dråber " på google så kommer alle stederne frem til dig.

Held og lykke

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-12 19:20
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-08-12 19:50

Citat
Her hos med24:

http://www.med24.dk/kosttilskud/baldrian/baldrian-draber-50-ml/product_info.php/cPath/91_179/products_id/2787

Lige hvad jeg skal bruge, men inden for 24 timer, tror jeg det kommer til at knibe med.

Jeg har prøvet Matas og andre så kaldte Helse forretninger, men de har ikke det som i linket oven over, samt det er ikke ægte baldrian, men noget der kaldes Valerine et eller andet,
som jeg ikke skal have eller kan bruge.

Kommentar
Fra : werter

Dato : 12-08-12 20:14

Valeriane er det latinske navn for baldrian
vl h W

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-08-12 20:26

Ja, det kan sikker godt passe, men det er det altså ikke, når jeg bestiller det på Apoteket
så får jeg Baldrian hjem, som på linket.
Apoteket har selv Valeriane og ved, at det ikke kommer i nærheden af det jeg ønsker.

Har lige skrevet en mail til linket og forventer et svar, angående afhentning, ikke levering.

Men tak for svar indtil videre.

Kommentar
Fra : werter

Dato : 12-08-12 20:44

Hvis du googler "Baldrian Valeriane" får du mange bekræftelser på, at det stort set er det samme.
Hvis du virkelig er i bekneb, så ville jeg ikke tøve med at købe Valeriane.

Og tak fordi du gad svare en, som du mente havde uret. Det opleves desværre ikke ofte.

Held og lykke til dig-selv

Vlh W

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-08-12 21:06

Ja det skal du ikke sige til mig, jeg står bare og skal bruge det, rimeligt hurtigt.
Jeg har som skrevet været på Apotek og andet, men det er altså ikke det samme.
Om det er fordi det ene (Valerine) er i tablet form og Baldrian i flydende må vel være grunden
da det indeholder Alcohol, som sikkert ikke må sælges i Matas eller helse fiduser
da Apoteket som sagt har det ene, men ikke det andet, som skal bestilles hjem og jeg skal bruge
og gerne inden for et par dage.

Stadig tak for svar.

Kommentar
Fra : werter

Dato : 12-08-12 21:25

Så ville jeg i dit sted ringe til flere apoteker og spørge om det er det samme.
Måske har du bare talt med en 1. års farmaceut-elev, der ikke ved bedre.
Jeg kendte en ældre farmaceut, der nu er død.
Han var den første, der fortalte mig, at det var det samme.
Han gav mig endda en flaske med Valerianedråber, som han kaldte det.

Matas må da vist godt sælge alkoholopløste mixturer; echinamin, f.eks.

Jeg hører gerne, hvad du når frem til - vl h W

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-08-12 00:26

http://aquaflora.dk/plant-d/besk/vale-off.html

Jeg ved godt du ønsker dråber, men i Kvickly kan man købe baldrian i tabletform.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-08-12 20:06

WERTER
Det er en særdeles udlært dame/ Apoteker jeg snakkede med, samt det ikke er første gang jeg har smidt en ordre, på samme, men de skal dog stadig hentes hjem fra andet lager.
Og så ved jeg ikke hvorfor, der muligvis kan være restrikstion eller hvad man kalder det.
Men der må åbenbart være en stor eller lille forskel på de 2 produkter Baldrian og Valeriane
Selv om jeg ikke lige kan finde forskellen, derfor jeg spurgte herinde, om Baldrian.

Fik besked fra
http://www.med24.dk/kosttilskud/baldrian/baldrian-draber-50-ml/product_info.php/cPath/91_179/products_id/2787
og der skulle det også bestilles hjem og betales, før jeg muligvis kunne afhente det.
Men nu er det jo for sent, der er gået over 24 timer.

Men tak for opmærksomhed.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-08-12 20:15

Citat
WERTER
Det er en særdeles udlært dame/ Apoteker

Samt de har det ene (Valeriane tabletter) men ikke det andet på deres hylder.
Det er derfor det undrer mig, at den ene skal bestilles hjem, mens det andet står på hylden.
Om det ene er lavet af roden på planten og det andet ? måske af bladene, ved jeg ikke.
Men syntes stadig det er mærkeligt.
Og det jeg søger er stadig, Baldrian m. alkohol eller flydende.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-08-12 21:21

Om man kalder en mælkebøtte for "taraxacum", "løvetand" eller "mælkebøtte", eller for den sags skyld "dandelion", så er det stadig en mælkebøtte.
http://da.wikipedia.org/wiki/M%C3%A6lkeb%C3%B8tte

På samme måde det forholde sig med baldrian, at uanset om man kalder det for "valeriana" eller "baldrian", så er det altså det samme man taler om.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-12 20:10

Tak for svaret svendgiversen.
Kun 4, fordi de ikke kunne købes indenfor 24 timer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-08-12 20:12

Selv tak,
Svend

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-08-12 21:06

Jeg vil blot bemærke, at den baldrian, som svendgiversen linker til hos 24med indeholder Valeriane officinalis, lige som de fleste andre baldrian-produkter.

"Ingredienser:
Extrakt (1:1) af baldrianrod (Valeriana officinalis L.), alkohol."

Helt i tråd med mit tidligere link: http://aquaflora.dk/plant-d/besk/vale-off.html