/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Tage mad med til Kreta?
Fra : Bangs
Vist : 655 gange
20 point
Dato : 08-08-12 21:01

Hej jeg skal til Kreta her i weekenden, og min kæreste er guide der nede og jeg spurgte om jeg skulle tage noget med fra Danmark, som hun ikke kan få der nede. Så mit spørgsmål er hvad er told og import reglerne omkring det?

Har undersøgt EU-import regler, men det jeg kan finde er mest om spiritus, tobak og sodavand.. Men hvad med Makrel, og remulade? xD Det er begge konserves produkter og det var ikke lige det jeg kunne finde noget med :)

Har haft en bruger her inde med +2000 point men har været inaktiv forlænge så måtte lave en ny, så kan desværre kun tilbyde 20 point :(

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-08-12 21:10

Der er ingen forhindringer i at tage de nævnte madvarer med til Kreta...

Kommentar
Fra : Bangs

Dato : 08-08-12 22:10

Har du evt. link til en kilde der siger det?
Gider bare ikke lige pludselig at stå med en bøde i lufthavnen fordi jeg har forsøgt at tage det med :)

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-08-12 22:49

Næh, det har jeg ikke, men har selv været af sted både til Tyrkiet og Grækenland med netop makrel, leverpostej og mayo i tube (rart lige med et stykke rugbrød ind imellem) - alt pakket ned i kufferten - no promemos...

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 20 point
Dato : 08-08-12 23:31
Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-08-12 23:37
Kommentar
Fra : Bangs

Dato : 09-08-12 00:01

Okay tusind tak. Det hjalp lidt mere :)

Godkendelse af svar
Fra : Bangs

Dato : 09-08-12 00:02

Tak for svaret netop.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 09-08-12 09:19

God ferie....