/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Samsung blue Ray DVD - D8500
Fra : ingelein
Vist : 912 gange
50 point
Dato : 30-07-12 18:25

Hej
Findes der en quick manual til ovennævnte. Jeg er ret forvirret med brugen af 3 fjernbetjeninger.
Min konfiguration: Samsung TV (2år gl.), Samsung Sound Bar og Samsung Blue Ray BD-HDD Combo
recorder. Jeg kan vist nøjes med fjernbetjeningen til recorderen, medmindre det er avancerede indstillinger jeg vil lave på TV - eller bruge dets andre funktioner.

Men kors, hvor er det bøvlet at finde ud af at optage TV, selvom det faktisk er ret nemt, når det virker. For det første skal man indstille frekvenser efter udbyderens angivelser før man kan begynde at finde sine kabel-kanaler. Det er ok og jeg har også optaget, via guide-knappen og har valgt kanal og tidspunkt for den ønskede optagelse. Det er lykkedes og jeg har set det optagne - og har også slettet det fra recorderens HD igen. Såvidt ok.
Men i dag ville jeg optage håndbold fra OL, som blev sendt kl. 12.oo. Imidlertid stod der i kanal DR1.oplysninger: Ingen information - og jeg kunne ikke bevæge pilene hen på det aktuelle tidspunkt for optagelsens start. Derfor startede jeg en live-optagelse, som så kørte indtil jeg kom tilbage et par timer senere. Da jeg ville afspille optagelsen, kunne jeg ikke finde ud af at væge netop den optagelse fra kl. 12, som jeg gerne ville se. Hvordan vælger man et aktuelt sted i en 3 timer lang optagelse?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-07-12 19:27

det er meget nemt,
men det kræver du skriver det rigtige model nr.
der er ikke noget der hedder 'D8500' iflg samsung.dk

gå ind på www.samsung.dk ... skriv din BD model i søgefeltet og wupti,..
i fanebladet 'support' finder du manualen,

til sammenligning / demo,.. er der her 3 modeller der kommer tæt på dit model nr. (BD-E8500N)
og efterfølgende link til download af manual (DK)
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray-with-hard-disk-drive/BD-E8500N/XE-support

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray-with-hard-disk-drive/BD-D8500N/XE-support

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-C8500/XEE

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-07-12 19:43

Hej
Tak for svaret. Ja, min model hedder BD-D8500N og jeg har fået en dansk manual med og har også søgt efter en "Quick" Guide på nettet.
I min manual er der nævnt flere måder man kan optage og gemme TV - på. Og ved nærlæsning og gætteri om hvad alle de forkortelser som f.eks. BD - HDD Combo betyder, kan jeg finde ud af det.
"Dette produkt har dobbelt DTV-tuner"?DVB-C? VOD? osv.
Det var mit håb at et forums medlem har sådan en Samsung kombination og måske selv har skrevet en quick guide.
I øjeblikket studerer jeg Anynet-funktionen - men spørg mig ikke om jeg ved hvornår jeg skal trykke BD-knappen for at komme til BD-Wise ??????
Ja, ja, øvelse gør mester, men det er ret indviklet for mig! Og det gør det ikke nemmere at jeg fandt ud af at forretningen har leveret en forkert manual med maskinen. Den er dog byttet til den rigtige nu.
mange hilsner - Ingelein

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 31-07-12 00:45

jeg har selv et Samsung efterhånden ældre LED-TV + BD dog kun afspiller, (+ gl Samsung DVD-optager)
du skal ikke regne med at ALT står beskrevet så du (vi) kan forstå det
nogle gange er man nød til at prøve sig frem :)
omvendt,.. står der en masse,.. de fleste ikke bruger, eller får brug for,
anynet betyder noget i retning af at enhederne 'snakker sammen' (lidt lettere)

når/hvis jeg fx. tænder min BD, går TV.et aut. i gang med at vise hvad der er på disken
(hvis der er disk i skuffen)
og når jeg slukker TV.et,.. slukker alle enheder under 'anynet'

hvis du trykker på 'SOURCE' -- på TV fjernbetjeningen,
kan du vælge mellem de tilsluttede enheder (pil op/ned) pilene omkring knappen 'enter'
de tilsluttede enhederne kan du navngive ved tryk på 'TOOLS'
navngiv dem fx. BD - WII - DVD - AUDIO (udvendig lydanlæg/soundbar mm.) osv.
6 programpladser i alt på mit TV + en til afspilning fra kamera/camcorder mm.

men nu har jeg udskiftet min gamle analoge DVD optager,
med en digital optagebox + extern HD
så den har jeg bare omdøbt 'optager'

du returnerer altid til TV mode ved tryk på TV.et's fjernbetjening (tasten overst mrk. 'TV')

jeg har selv 3 Samsung fjernbetjeninger,..ligner hinanden,.. og kan i det store og hele erstatte hinanden,
men jeg kan kun råde dig til at prøve dig frem,.. øvelse gør mester,

jeg har ikke svaret på hvorfor/hvordan det hele virker,
jeg har kun koncentreret mig om det jeg har brug for,.. og det fungerer ganske udmærket.
meget af det minder om en computer,... enter/ok, tools/værktøjer, return/retur, menu/oversigt, osv.

at den har dobbelt tuner,.. skal du ikke spekulere så meget over,
det betyder bl.a. at du kan modtage signal fra flere kilder (antennetyper)
ikke så meget for selve funktionen af optage / afspilning og lagring.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 31-07-12 13:59

At din optager har dobbelttuner betyder ikke enten T eller C type modtager men følgende på svensk:
Citat
• Den här produkten har dubbel DTV Tuner.
Användaren kan ändra DTV-programmet under
inspelning av ett program. Fördelen med dubbel
tuner är att den eliminerar obehaget med att
behålla kanalen på när du vill spela in den.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-12 14:17

Hej til alle og tak for svarene
I øjeblikket ser manden OL, så jeg kan ikke afprøve nogle af svarene.
Til grow: Ja, jeg har også læst mig frem til at det betyder at man kan optage fra en anden kanal end den man kigger på aktuelt.
Jeg læser stadigvæk i manualen og streger under og en masse streger jeg bare ud. Det er jo ikke nemmere at manualen også er behæftet med fejl. Gid man ville bruge bedre oversættere - eller i hvert tilfælde nogen, som satte sig ind i tingene.
Mange hilsner - Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-12 14:22

@EA HS

[CITATat den har dobbelt tuner,.. skal du ikke spekulere så meget over,
det betyder bl.a. at du kan modtage signal fra flere kilder (antennetyper)
ikke så meget for selve funktionen af optage / afspilning og lagring.

[/CITAT]
Jo, som jeg skrev i det sidste indlæg betyder det at man kan optage fra en anden kanal end den man aktuelt ser på - altså samtidig. Og det har så igen en anden "betjening" end hvis man vil optage "live", som optager det man ser pt. og hvor man kan holde en pause midt i udsendelsen, lave kaffe - og fortsætte udsendelsen der hvor man satte den på pause.
Mange hilsner - Ingelein

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 31-07-12 16:40

Citat
Jo, som jeg skrev i det sidste indlæg betyder det at man kan optage fra en anden kanal end den man aktuelt ser på - altså samtidig.

---- det kan man skam også med en 'enkelt' tuner, ..
som fx. på min gamle analoge DVD HD recorder (3-4 år gl.)

det samme med min 'nye' digital box, fra Harald Nyborg til 399,00 kr.
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

Kommentar
Fra : grow

Dato : 31-07-12 17:01

Undskyld ingelein at jeg lige skriver til EA-HS på din tråd:
Citat
---- det kan man skam også med en 'enkelt' tuner, ..
som fx. på min gamle analoge DVD HD recorder (3-4 år gl.)

det samme med min 'nye' digital box, fra Harald Nyborg til 399,00 kr.
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

Nej, så benytter du to tuner. 1. i optager 2. på fjernsyn eller box.
Mig bekendt findes der ikke en tuner som kan betjene to kanaler på en gang.
Hvis der gør så sig til!
Fidusen med Samsung optageren er at du kan benytte de to indbyggede tuner samtidig og på denne måde se andet program på analog eller forældet digital-tv under optagelse.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 31-07-12 18:39

Citat
Fidusen med Samsung optageren er at du kan benytte de to indbyggede tuner samtidig
og på denne måde se andet program på analog eller forældet digital-tv under optagelse.

.. Hmm. dét,.. kan man skam også med 'min opstilling'
det har man forresten kunnet i flere år,.. så det er ikke noget nyt.
og heller ikke specielt 'smart'.

Citat
I år kommer de med "twin tuner". Der er fortsat tuner til digitalt kabel-tv indbygget (DVB-C),
men som noget nyt er tuneren til digitalt TV fra egen antenne nu af den nye DVB-T2 type
(som også virker med DVB-T).

altså DVB-C og DVB-T tunere som modtager fra to forskellige kilder/antennetyper
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4817&zoneid=5

gentager lige fra Dato : 31-07-12 00:45

Citat
at den har dobbelt tuner,.. skal du ikke spekulere så meget over,
det betyder bl.a. at du kan modtage signal fra flere kilder (antennetyper)
ikke så meget for selve funktionen af optage / afspilning og lagring.

så medmindre man har brug for at kunne optage fra flere antennetyper,..
har men i værste fald betalt for noget unødvendigt/ubrugelig 'bling'/gadget.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 31-07-12 18:45

Ok EA-HS Som du vil.
Vi taler forbi hinanden, så glem dette og nyd dagen.