/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Windows kan ik finde mit netkort
Fra : josephine22
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 14-06-12 11:49

Hej

Jeg har lige fået min stationær tilbage fra reparation, hvor jeg fik skiftet bundkortet. Jeg har så været nødt til at formatere den efter jeg fik den tilbage for at den kører optimalt igen. Nu er problemet så at den ikke kan finde begge mine netkort. Den finder kun det trådløse, men da jeg helst vil køre over kabel vil jeg jo gerne have det andet til at virke også. Når jeg prøver at installere netkortet skriver den : "The realtk network controller was not found. If in deep sleep mode Please Plug the Cable." Skal måske lige nævne at jeg køre Win7 32 bit.
Jeg har prøvet at søge på google og der er flere der skriver at man bare skal slukke pc'en, tage strømstikket ud, vente ca 10-15 min og så tænde den igen, så sku bundkortet være resettet og deep sleep mode sku være slået fra. Det virker bare ikke på min. Har prøvet at fjerne det trådløse netkort, men det finder den fint igen og det virker også som det skal. Det irriterer mig bare at jeg ikke kan få de andet til at virke. Der kommet slet ikke lys i det når jeg sætter netkablet i, så det må være slået fra på en eller anden måde.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få "vækket" mit netkort igen? Helst uden at pille nogen RAM ud eller noget i den stil, da jeg mister garantien hvis jeg åbner ind til pc'en.

På Forhånd Tak

Josephine22

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-12 11:56

Netkortet er sandsynligvis indbygget i bundkortet, og da du formaterede efter at have fået computeren hjem, så har du slettet den driver som var på computeren, der følger en CD med drivere med når du køber bundkort, brug den CD til at installere driveren til netkortet

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 14-06-12 12:04

Ja det er indbygget i bundkortet, men jeg har prøvet at installere den tilhørende driver, men så er det at den skriver dette : "The realtk network controller was not found. If in deep sleep mode Please Plug the Cable." Så den fuldfører slet ikke installationen fordi den ikke kan finde netkortet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-12 13:02

Citat
Jeg har lige fået min stationær tilbage fra reparation, hvor jeg fik skiftet bundkortet

Spørg hvor du fik den lavet - du skriver jo der er garanti på det
og efter min mening virker det jo ikke, efter hensigten
så lige en sag for værkstedet.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 14-06-12 13:57

Så siger de bare jeg skal sende den ind igen... Og gider ikke vente yderligere en måned på at få den tilbage, da den jo i realiteten virker fint nok som den er nu. Er bare irriteret over det ikke virker, når jeg ved det SKAL virke. Men efter hvad jeg kan læse mig til så er det win7 der slår det fra for at spare strøm, men hvordan pokker slår man det til igen, når computeren ikke kan finde det?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-06-12 14:15

Det er højst sandsynligt, sådan at det er slået fra i BIOS, så du må derind og kigge,

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 14-06-12 14:33

Har lige været i BIOS og kigge... det var slået til derinde... Har nu prøvet at slå det fra, gemt og startet windows op. Genstartet, gået ind i BIOS og slå det til igen, gemt igen og startet windows op... og det er stadig ikke at finde inde i enhedshåndtering... Fatter det simpelthen ikke...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-12 14:46

Fjern det trådløse - smid kablet i og SØG efter ny hardware

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-06-12 14:47

NB: og der er vel forbindelse til nettet - via kablet.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 14-06-12 14:55

Citat
Fjern det trådløse - smid kablet i og SØG efter ny hardware

har jeg prøvet, virker ikke.

Citat
NB: og der er vel forbindelse til nettet - via kablet.

Har testet at der er forbindelse til nettet via kabel på den bærbare, og det fungerer fint derpå.

Men der kommer slet ikke lys i netkortet mår kablet sættes i, så det er på en eller anden måde slået fra. Har lige prøvet at opdatere alle drivers, men det hjalp heller ik. Kan bare ikke forstå at når det er slået til i BIOS så burde windows da finde det. Men efter hvad jeg kan læse mig til på nettet, er det åbenbart et alm. problem i win7 efter en formatering. Men har snart prøvet alt undtagen at nulstille bundkortet... Og det vil jeg helst undgå.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-06-12 15:27

Det er ikke windows der gør nogen men derimod selve bundkortet.
Sluk computeren fjern strømkablet, vent lidt (tryk gerne en gang på powerknappen når strømkablet er fjernet)
Sæt strøm til computeren igen og tænd den. det plejer at virke.

(please plug the cable er faktisk strømkablet de hentyder til)

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 14-06-12 15:38

Det har jeg prøvet... Det var faktisk noget af det første jeg prøvede. Men efter et kvarters tid tændte jeg igen, og stadig det samme. Den har også stået uden strøm på hele natten, igen uden held.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-06-12 18:57

slå det fra i bios, og køb et netkort, det koster ikke meget. ca 150 kr og opefter

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 14-06-12 19:41

Citat
slå det fra i bios, og køb et netkort, det koster ikke meget. ca 150 kr og opefter

tro mig det overvejer jeg også kraftigt! Problemet er bare, at hvis jeg åbner kabinettet, mister jeg garantien på den...

Annuller spørgsmålet
Fra : josephine22

Dato : 23-06-12 14:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Det har aldrig lykkedes mig at "finde" det netkort. Så det endte med jeg slog det fra i BIOS og satte et nyt i. Og det fungerer som det skal. Finder nok aldrig ud af hvad der er sket med det. Men tak for hjælpen alle sammen