/ Forside/ Interesser / Videnskab / Filosofi / Spørgsmål
10  ans 370
Hvad kalder i en Skillert
Fra : JanusN
Vist : 2274 gange
100 point
Dato : 22-03-12 08:45

...og hvad kalder i folk der ikke lægger sådan en efter deres varer på båndet i supermarkeder?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-12 08:59

Eller folk der laver en 40 cm høj stak af deres indkøb så den vælter over i andres når båndet rykker sig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-12 09:21

en skillert

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-12 09:29

Det hedder da en:
"Supermakeddagligvareindløbsbåndskundeadskillerryttermangelpålægningsperson"
Hvad ellers.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-03-12 09:33

Jeg vil ofte tænke .... Klaphat om personen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-12 09:48

Men det sjoveste er at fjerne skillebukken mellem mine varer og de varer foran.
Og så fortælle det mens mine vare bliver talt med.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-03-12 11:33

en "vareadskiller" eller i daglig tale en "skiller" eller på engelsk "divider"

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-03-12 11:34
Kommentar
Fra : webm

Dato : 22-03-12 12:43

Citat
en "vareadskiller" eller i daglig tale en "skiller" eller på engelsk "divider"

Elementært Watson...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-03-12 15:45

Skillepind.

Jeg synes folk er nogle tumper, hvis de ikke lægger den efter deres varer, men gider ikke brokke mig, i så fald lægger jeg pinden både før og efter mine varer.

Hvis jeg skulle hidse mig op over alle tumper, var jeg for længst død af en blodprop

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-12 19:03

Vareadskiller er da oplagt

At stable varerne i en bunke er også uforskammet overfor personalet.
Husker, da de kørte en kampagne for få folk til at lægge varerne med prismærket/stregkoden opad, så kassepersonen ikke skal løfte flere tons mere end nødvendigt

Jeg gør det nu af ren vane - det handler om respekt for dem, der skal holde til hele deres arbejdsliv, og måske opnå at blive medlem af "det grå guld".

Klaphat er et godt navn til "tumperne".

Nogle gange siger jeg til den kunde, der ikke har styr sine varer/vareadskillelses-dimsen, så mine varer kommer med i vedkommendes "afsnit", at hun/han da gerne må betale for mine varer, bare jeg får dem med hjem. he he.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-12 20:44

Jeg kalder den en skillert, da den hedder det!

Citat
Skillert er betegnelsen for den adskillelsesenhed, som bruges på supermarkeders transportbånd. Den består ofte af hård plastic, og er for det meste formet som et V på hovedet, eller et L.

Man ser sjældent en skillert uden en reklame enten støbt ind i plasticen, eller sat fast udenpå.

Ordet skillert blev vedtaget af Dansk Sprognævn på baggrund af en opfordring fra tv-programmet Rene ord for pengene (DR1), i 2003. Ordet skillert er sjældent brugt og lidet kendt, og har ikke fået den modtagelse i det danske sprog, som Rene Ord for Pengene havde håbet på.

Før "skillert" blev vedtaget, havde genstanden intet navn.

http://da.wikipedia.org/wiki/Skillert

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-03-12 00:42

Ahahh, så lærte jeg et nyt ord

Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-03-12 00:49

Citat
Før "skillert" blev vedtaget, havde genstanden intet navn

Måske ikke i offentligheden, men mon ikke firmaet der fremstiller dem har kaldet dem:

en "vareadskiller" eller i daglig tale en "skiller" eller på engelsk "divider"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-12 09:38

Citat
og hvad kalder i folk der ikke lægger sådan en efter deres varer på båndet i supermarkeder

Jeg nægter simpelthen at kalde sådan en "plasticting" for en skillert, for det henleder tankerne på en mand hvis diller er defekt og pisser i to stråler

Men hvem siger egentligt, at det er personen der skal lægge "plastictingen" EFTER deres varer?

Det kan vel lige så godt være personen efter, der anbringer "plastictingen" FØR sine varer?

Nej, du har faktisk ret.

Jeg lægger altid "plastictingen" efter mine varer og var også i lang tid af den opfattelse at andre der ikke gjorde det samme var nogen sløsede, ubetænksomme paphoveder, og jeg kunne finde på, at anbringe "plastictingen" sådan temmelig " bestemt", på en måde så fjolset foran mig ikke var i tvivl om hvad jeg mente om vedkommende.

Men så blev jeg enig med mig selv om, at det gad jeg sgu ikke ærgre mig over mere, ikke fordi jeg giver dem ret, men fordi, over for tåber kæmper selv guderne forgæves

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-03-12 13:41

Citat
og hvad kalder i folk der ikke lægger sådan en efter deres varer på båndet i supermarkeder?

Egocentrerede klaphatte
Citat
Det kan vel lige så godt være personen efter, der anbringer "plastictingen" FØR sine varer?

nej, det kan det ikke da det hele drejer sig om at vise hensyn over for dem der sider i kassen og betjener kunderne. (en Frontline Officer in Charge of Customer Relations)
hvis der ikke er nogen skillert er kassedamen jo nødt til selv at tage en og placere på båndet for at stoppe det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-03-12 15:42

Hvis personen foran mig ikke slægger en der skiller, så lægger jeg bare mine varer op af den foranliggendes. Så skal de nok få afskilt varerne.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-03-12 18:53

Citat
Frontline Officer in Charge of Customer Relations

Hold da kæft, hvor længe har du været Senior Officer for Bullshit, SOB, i managementbranchen?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-12 19:43

Citat
Det kan vel lige så godt være personen efter, der anbringer "plastictingen" FØR sine varer?

Citat
nej, det kan det ikke da det hele drejer sig om at vise hensyn over for dem der sider i kassen og betjener kunderne.
hvis der ikke er nogen skillert er kassedamen jo nødt til selv at tage en og placere på båndet for at stoppe det

EXTERMINATOR

A'hva mener du lige her

Der er vel også en "plasticting" til at adskille X's og mine varer hvis jeg lægger den FØR mine varer, hvilket utvivlsomt vil give samme resultat som hvis personen før mig, lægger den EFTER sine varer

Godkendelse af svar
Fra : JanusN

Dato : 24-03-12 11:46

Tak for svaret Camillasmoster.
Altid rart med lidt humor.
mvh
Janus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-03-12 22:47

Velbekomme JanusN

Jow, humor er en livsnødvendighed