/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvad sker der lige
Fra : denevigeuheldige
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 25-02-12 12:25

Logitech mus og tastatur flipper pludselig totalt uden at jeg har ændret noget som helst. I går aftes virkede det hele som det plejer, i dag modsat.
Når jeg er inde på et website scroller siden automatisk i intervaller 2-5 linier med ca. 5. sekunders interval. Dette uanset browsertype. Går jeg f.eks ind i et søgefelt eller er i et chatrum begynder musen pludselig at skrive nnnnnnnn.
Her på min bærbare er der ingen problemer.
Nogen som kan forklare?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 12:30

Tja...

Du kan jo prøve med nye batterier....

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-02-12 12:33

Har prøvet.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-02-12 12:38

Højreklikker jeg på skrivebordet når jeg ikke engang at vælge en menu inden pc`en selv klikker på et eller andet tilfældigt og begynder at åbne forskellige dialogbokse.
Nu logges jeg også af uden selv at have valgt det.
Man skulle tro der sad en hacker og legede med, men jeg mener at mit private netværk er rigelig beskyttet af min router - med adgangskoder og hvad der ellers hører til. Kaspersky internet security 11.0 er også med til med beskytte.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-02-12 12:40

Min bærbare her som kører på samme netværk fungerer optimalt. Jeg tror på en programfejl? og dog???

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-02-12 12:41

Min situation kunne minde lidt om den her: http://www.eksperten.dk/spm/108104

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 12:43

Prøv med en anden mus....

Det er næppe programfejl - snarere hardwarefejl....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-02-12 13:21

har du prøvet en systemgendannelse?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-02-12 13:57

Citat
ind i et søgefelt eller er i et chatrum begynder musen pludselig at skrive nnnnnnnn.

nu er det sltså sjældent at en mus skriver noget, det er normalt tastaturet der gør det

Du har helt sikkert et problem med selve tastaturet, er du kommet til at spilde noget ned i det eller er du kommet til at tabe noget ned på det?
er det et trådløst tastatur så sluk lige for det og så skulle du ikke opleve problemer, er det med kabel så tag kablet ud og test om computeren opfører sig normalt.

Når du har konstateret at det er selve tastaturet så må du til at undersøge det nærmere og finde ud af hvad der er sket

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 25 point
Dato : 25-02-12 14:38

Indimellem oplever jeg nøjagtig det samme.

Jeg har et Logitech MX5500 tastatur med mus. Aner ikke hvorfor de pludselig går amok, men det gør de fra tid til anden.

De par gange det er sket, har jeg ryddet radikalt op, dvs. formateret C:\ og startet igen helt fra bunden.
DET hjalp.
Har prøvet at fjerne Logitech driveren og geninstallere den - det gav ikke noget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-02-12 15:24

Dit trådløse tastetur og mus, benytter sikkert 2,4 GHz som det trådløse netværk. Det kunne jo tænkes, at der er mange forstyrelser på disse frekvenser.
Hvis du kan skifte kanal på mus og tastetur, så forsøg med det.
Desværre er det sådan, der der med tiden er kommet alt for meget forskelligt skrammel på markedet, der bruger de frekvenser sombruges til netværk.
Her hjælper radiospredningsloven ikke, men man har åbenbart brugt 2,4 GHz som en slags skraldespand for middelmådigt udstyr fra østen.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-02-12 21:26

Kaspersky er nu færdig med at scanne og fandt 2 problemer. Jeg kan knap nok nå at se den detaljerede rapport inden der popper andre vinduer (mapper osv) men kan dog se at den fandt trojaneren: TROJAN-SPY.html.fraud.gen.
Av hvor den laver ravage. Jeg må i gang med at formatere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-02-12 22:55

Jeg har lige smidt logitek tastatur og mus, begge trådløse ud. De drillede og det havde jeg ikke tålmodighed til. Men jeg prøvede at skifte batterier, gendanne, resætte tingene og ligemeget hjalp det. Så det er smidt ud og det gamle tastatur og den gamle mus er kommet frem.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-02-12 23:06

Har nu helt opgivet det. Jeg har ingen kontrol over pc`en overhovedet, så nu må jeg i gang med en formatering. Øv!

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 25-02-12 23:07

Tak for svaret jeanettesmor.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 26-02-12 11:15

Det var så lidt

Er formatering er måske irriterende, men jeg har aldrig overvejet at gøre som granner01 - er meget glad for tastatur og mus og de fungerer jo fint 99% af tiden.

God søndag.