/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Computer til internet
Fra : Pytten1510
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 20-02-12 12:02

Hvad er minimums -kravene for en computer som udelukkende skal bruges til internet spil....såsom AQ og div andre børnespil ?
Processor, ram, grafik osv...?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-02-12 12:06

cpu 1ghz
ram 500
indbygget grafik
Med andre ord alle maskiner der ikke er over 5-10 år gammel

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-02-12 12:07

Og dem kan du få for mindre end 300.- hvis du søger på DBA eller Gul og gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-12 12:11

Det kommer an på hvilken styresystem du vil have på computeren, Windows bruger generelt mange flere kræfter på at få en computer til køre end for eksempel de fleste Linux distrubitioner, plus at Windows computere skal bruge kræfter på nødvendige ekstra sikkerheds programmer, det som Nomore skriver er ikke nok til at køre Windows Vista eller Windows 7

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-02-12 12:27

Citat
udelukkende skal bruges til internet spil

Kan du købe en med Windows home eller pro så kan du spille de spil du vil
kan ikke se grund til at købe en pc med vista eller win7 for den grund

Har en ældre pc til salg, for 350.- den bruges som mediacenter til mit tv
cpu 2,4 - ram 1000 - eneste ulempe, den støjer fra tv kortet (blæser), men kortet er ikke
nødvendigt, hvis du ikke vil have en opløsning på 1920x1080
ellers er den total lydløs da den kører med arctic cooling

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 20-02-12 12:31

Jeg har fundet en på dba....med XP.....men der er kun 256 mb ram i den....er i tvivl om det er nok. Den skal kun bruges til div online spil på et børneværelse....

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 20-02-12 12:33

og 1,3 Ghz processor....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-12 12:39

Mindst det dobbelt RAM men så bliver den sikker for dyr når du skal til købe for mere end computeren har kostet, kan du ikke finde en lidt dyrere og med lidt flere RAM?

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-12 12:53

Citat
Mindst det dobbelt RAM men så bliver den sikker for dyr

Du kan få de små ram klodser for under 50.-

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-02-12 13:16

Hvis du ser på guloggratis i kategorien CPU/ processor, er der en derinde
der har en online forretning og han har en masse godt og billigt.
Kan bare ikke finde ham, lige nu og her.
Men skal gerne komme tilbage med et link, hvis???

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 21-02-12 11:27

Tak for svaret nomore.