/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mere ram og 64 bit er det sagen ??
Fra : dhmoelsted
Vist : 684 gange
200 point
Dato : 13-02-12 17:08

Jeg har en medion bærbar (md98110) win 7 32 bit, der fulgte opgraderingsskiver til 64 bit med ved køb ...ville jeg ha noget ud af at opgradere ...laver lidt psp grafik og lidt kom og vind ....i så fald ville det være et gør det selv projekt ( makinen skulle kunne håndtere 8 gb ram som jeg har kikket på)

spec for pc :

¦lntel® Pentium® processor T4400
¦Original Windows® 7 Home Premium
¦NVIDIA® GeForce® GT230M DirectX®10-grafik
¦18,4" TFT widescreenskærm i 16:9-bredformat
til optimal dvd-gengivelse og -betjening,
HD+ med 1680 x 945 pixel
¦Fantastisk lyd med Dolby Home Theater® V3
¦Stor 4 GB hukommelse
¦Enorm 500 GB S-ATA-harddisk
¦Blu-ray drive
¦...og meget mere

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-12 17:14

¦Stor 4 GB hukommelse
¦Enorm 500 GB S-ATA-harddisk

Stor og enorm er salgsfloskler
I virkeligheden er det lidt i underkanten.
Det er i hvert fald ikke noget at installere et 64 binit sy stem på med fordel.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 210 point
Dato : 13-02-12 17:16

Mere RAM er som at flytte fra et værelse over i en lejlighed, med mere albuerum. Så MAX ram er lige med større arbejdsplads.

En opgradering fra 32 til 64Mbit, er et spørgsmål om det er en ægte 64 processor og bundkort der er i den. - I så fald vil det øge eksekveringen af dit arbejde, hvis programmerne også er beregnet til 64 Mbit.

Det er jo som at samle sin egen bil af stumper. Originaldele passer bedst sammen.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-02-12 17:39

hej severino

jeg går da ud fra at når man for 2 år siden medleverede skiven så går jeg ud fra den kan klare det ved ikke om den her cpu opfylder det

Processor

Intel® Pentium® processor T4400
(2.2 GHz, 1MB L2 Cache, FSB 800 MHz)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-12 18:21

Citat
jeg går da ud fra at når man for 2 år siden medleverede skiven så går jeg ud fra den kan klare det
det kan du ikke bare gå ud fra, at muligheden for 32 eller 64 bit Windows er på DVDen betyder ikke at computeren (CPU) kan køre 64 bit, men det kan din computer tilsyneladende:
http://ark.intel.com/products/40739/Intel-Pentium-Processor-T4400-%281M-Cache-2_20-GHz-800-MHz-FSB%29-Socket-P
og det er nødvendig med 64 bit hvis du vil udnytte mere end 4 GB RAM
Husk at tage sikkerheds kopier at vigtige data før du opgraderer til 64 bit computing

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-02-12 18:32

Lad være = du får kun problemer med drivere og andet.
De RAM du har nu, har du sikkert ALDRIG benyttet fuldt ud.
Se under din JOBLISTE, så kan du se hvad du bruger af / diverse.
-----
Endvidere kan du sikkert udvide den VIRTUELLE hukommelse til
hvad du ellers har brug for.
Kører selv med 2GB ram og har ALDRIG haft brug for dem
trods jeg laver video redigering og ripper dvd på samme tid.
-------
Derimod vil jeg påstå at din CPU er for lille/ langsom.
Så begynd hellere med en større/ eller hurtigere end din..

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-02-12 19:03

den er svær ...for ikke nørder måske bedre at holde snitterne fra den ??og en større cpu sætter man vel ikke bare i for at sevicere de flere ram og 64 bit

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-02-12 21:38

I gamle dage lagde mænd pudslespil for at fordrive tiden - i dag opgrader de til 64 bit.

Jeg tror ikke du vil mærke væsentlig forskel.

Hvis du endelig skal gøre noget der batter - så køb en SSD.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 14-02-12 08:16

i win 7 er et gadget der fortæller dig hvor stor dit forbrug er af prossor og ram

prøv den!!

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-02-12 08:45

hej sym
har jeg kikket ..ser ikke voldsomt ud det forbrug.......det er måske bare derhen at være lidt fremtidssikret ..og så for få penge udnytte pc maximalt 64 bit og 8gb ram...men hvis så cpu er i underkanten så er jeg vel ligevidt....jeg forstår det ellers at 32 bit er yt.....

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-02-12 10:32

Hvis din maskine kan køre 64 bit, og der høre en 64 bit cd med, vil du med fordel kunne instalere 64 bit, da 32 bit max udnytte 3.5 gig ram, Du skriver at du har 4 gig, Hvad med skærmkortet Har det sine egene ram,,, Måske 1 gig. så er der 5 gig ram, men der bliver kun ud nyttet ca 3.5 gig. Altså med 64 bit vil du kunne udnytte alle ram.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-02-12 19:12

Tak for svaret severino.
og tak til alle for de gode råd ...har fået lidt at tænke over