/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Det er en mørk og stormfuld aften
Fra : o.v.n.
Vist : 789 gange
200 point
Dato : 09-12-11 21:28

Weekend igen og starten på en snakketråd kom med indlæg om løst og fast - stort og småt.
Nå ja der skal være et spørgsmål: Har i købt juletræet?

Kommentar
Fra : Jørn-Igen

Dato : 09-12-11 21:34

Det står på altanen.

I en stor træbalje.

Det gjorde det også i sommer.

Et træ på rod.

Pynter både sommer & vinter - dog nu med en lang udendørs lyskæde, som er tændt om aftenen.

JR

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 210 point
Dato : 09-12-11 21:54

Nej o.v.n.

Vi har ikke kunnet få fat på vores julestads. Vi har det i et lejet rum og der skulle laves gulv i uge 48 og 49. Det fik vi at vide i uge 48. Og da gulvet skulle støbes så kan vi første få alt jylepynten hjem på søndag.

Juletræet bliver fældet 22. december. Og det bliver pyntet den 23.

Og i næste uge begynder jeg at pynte op.

Og der er styr på julegaverne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-11 22:05

I eftermiddags var jeg i byen at købe ind, julepynten over gaderne hang i pjalter, det er synd for lige netop synet ned ad Bredgade set oppe fra hovedvejen er noget af det flotteste i Danmark.
Vi har et træ på terrassen som ligger i læ og det står op endnu, i dag skulle resten af udendørs julepynten hænges op, det blev ikke på grund af blæsevejret.
I det hele taget har stormen ikke været som slem lige her hvor jeg bor, som den der var i november det er vindstødene som kommer sammen med bygerne der er slemme, i dag var der tørvejr og jævn storm uden vindstød

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-11 22:09

Håndboldkampen er slut så nu venter jeg rykind med indlæg her i tråden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-12-11 22:16

Juletræ næh, det skal traditionen tro her, nok først fældes/købes den 24 om eftermiddagen.

og dog , jeg holder nok ikke til at det bliver så sent igen i år. Sidste år kom en snestorm ivejen, så vi var lige ved ikke at kunne komme ud til det på grund af sne.

overvejede faktisk den der service med at man kunne bestille det og få det leveret. Men det var indtil jeg så priserne.
Så joo- det bliver ude ved gammelfar - hvor vi udpeger et- i håb om at han ellers er til bens den dag- ellers må vi komme igen dagen efter osv.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-12-11 22:19

og iøvrigt- har jeg travlt med strømpestrik, så jeg løber igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-11 23:09

Jeg har et lidt større problem end julepynten.

Vi har gasgril og jeg er helt vild med kødet når det har fået en tur på stangen i grillen. Der er motor på stangen så kødet drejer rundt. Og jeg har planlagt at det skal flæskestegen juleaften. Men grillen står under en overdækket terrasse og når der er vestenvind så står vind og regn lige ind i grillen. Og det duer ikke.
Så nu laver manden 2 paneler til at sætte op så de dækker for grillen og lukker et hjørne af terrassen. Så kan grillen bruges i dårligt vejr og mine rygende gæster får lidt læ når de går ud og ryger.

Så nu kan det bare blive jul. (Og så håber jeg at der er piskefløde at få den 23.)

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-12-11 23:09

Vores juletræ er deponeret i Boxit, så det kommer ikke på højkant i år.

Julen holdes under varmere himmelstrøg ........ i 3 uger .... ....

Min datter har fået julegave i dag ... en "æble" telefon 4 S, så hun var mere end rundt på gulvet...

Og min største jule forberedelse består i, at jeg på mandag besøger Dr. Neugebauer i Glüksburg - han minder mig om Dr. Mengele - og så peger jeg bare på den tand jeg ikke gider eje mere, og så nupper jeg 10 minutters narkose, så han kan få den flået ud.

Han får fred, og jeg får ro ...

Og nå ja ... det skulle jo ikke være helt ufarligt med at komme i fuld narkose, men så slipper i jo også for at svare på mine spørgsmål ...

Og nå ... ja ... tilbage til spørgsmålet .... ingen juletræ her ... og ikke andre julegave køb end til min datter.

Og nu i er her ...

Så vil jeg sige TAK til de, der igennem året 2011, tålmodigt har svaret på mine spørgsmål, det er jeg MEGET taknemmelig for ... ... og jeg håber også, at i har fået noget "lærdom" ud af det, for det har jeg.

Så jeg vil ønske alle her, en rigtig Glædelig Jul samt et GODT og lykkebringende Nyt År ...

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-11 23:12

Og jeg vil ønske dig en rigtig god ferie og glædelig jul og godt nytår. Og vi ses i det nye år.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-11 23:16

Citat
en rigtig Glædelig Jul samt et GODT og lykkebringende Nyt År .
Tak i lige måde og rigtig god tur til syden, Kandu virker sikkert også i udlandet hvis nu du skulle komme forbi en computer med internetforbindelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-11 23:21

Granner01 her i det nordvest jyske vender terrasser mod øst heller har en høj læmur, selv træerne vender mod øst, ikke så langt herfra står der en gammel tjørnetræ, den står helt alen på en dige og har sikkert stået der i 100 år alle grene vender mod øst, ikke en eneste lille kvist vender mod vestenvinden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-11 00:30

Vi var på ferie ved vestkysten ved Lemvig i efteråret i en mindre storm, havemøblerne fløj rundt.

Men der var en ting der undrede mig, der er ingen høje træer ved vestkysten. At de vender mod øst det ses også her på Sjælland. Men vi har da høje træer.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-12-11 11:53

Hej til jer alle.

Nu skal i passe på, at det ikke går jer som min afdøde mand et år til jul.

Han ville ikke købe juletræet før den 24 dec. ved middagstid, for så var de billigere.

Men ak og ve - der var mange andre der havde haft samme teori, med det resultat at der flere steder i byen (Esbjerg) var lange køer hvor folk ventede på en sen sending juletrær, da alle juletræshandlere havde udsolgt.

Da de eftertragtede træer endelig kom, kostede de lige dobbelt så meget som 3 dage før.

I år skal jeg ud juleaften til familien, og har sat mit lille juletræ på 40 cm. op på bordet, det er pyntet med små kurve og kugler af perlesyning, samt et lille spir - når julen så er ovre sættes det ind i skabet til næste år.

Dette er praktisk og genbrug af bedste kvalitet

Håber i alle får en god og fredfyldt jul.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-11 12:28

Jeg kan endelig få mit julepynt og nisser i morgen. Og så skal der pyntes.

Børnebørnene kommer i morgen og mor og far skal købe julegaver så ungerne bliver her. Jeg tror jeg trænger til nyt julepynt, for så kan de lære at flette stjerner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-11 17:12

Juletræet venter vi med at købe til Januar - hvor det er på udsalg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-11 18:14

Vi fælder selv vores juletræ og der hvor vi fælder det der kender vi ejerne, så der er garanteret juletræ.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-12-11 18:42

Jeg har et fra sidste år i en flot gylden farve- passer til ethvert designer hjem

Det står der endnu og har ikke tabt nålene- altså hvis man tager det forsigtigt- ku´det være OK

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-11 20:07

Jeg har 2 plastikjuletræer og jeg bruger det ene i stuen når vi ikke er hjemme i julen, så slipper jeg for nåle. Det andet står i haven med julelys.

Og de 3 lyskæder under taget på terrassen samt den på hegnet samt træet med lys som er tændt i haven. Tændes når det bliver mørkt men slukkes kl. 0.30.

Naboerne nyder det for lysene spejler sig i vinduerne og så ser det ud som et lyshav. Jo julen er lysets fest her.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 10-12-11 20:51

Jeg venter bare på det bliver den 1-1. Så skal jeg flytte. Og julepynt må bare blive de ting de nu er i nemmest at få fat i. For jeg skal pakke og pakke hele lejligheden. Så kommer det bare i vejen.

Men så kan jeg jo nyde det link med huset hvor de har sat lys til musikken. Der er flere på youtube så dem råhygger jeg lidt til.

Mens flyttekasserne tårner sig mere og mere op bag i stuen.

og

Så jeg har et lille bitte plastik juletræ med kulørte kugler og en nissemand med fyrfads lys i mavensen.

Jeg kan bare ikke vente til efter jul, jeg kan være heldig at få nøglerne inden nytår. For dem der bor der vil holde jul i deres nys indkøbte hus.
Skøønt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-11 20:55

Tillykke tillykke med din nye bolig. Og det er mere spændende at flytte end at holde jul.
Jeg er flyttet 11 gange i mit liv og jeg har nydt det hver gang. Og jeg ved at jeg skal flytte mindst 2 gange endnu. Huset skal renoveres om 3 år og så skal vi fraflytte i 8 måneder. Så mindst 2 flytninger endnu. Sikke meget der skal smides ud.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-12-11 20:55

Jeg bor i et ældre og flot kvarter, hvor mange har altaner, som afslutter smukt over karnapper.

Folk har sat en lyskæde op rundt langs gelænderet på altanen. Smukt i mørket!

Dog er der én, der åbenbart var for kedeligt, så vedkommende har knaldhamrende blå pærer i tre rækker.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-12-11 20:59

Mit juletræ ligger eller står nede i mit pulterrum.... henter det måske.

Jeg køber kun naturens eget design af juletræer, når jeg selv skal holde juleaften.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-11 21:12

Så nu kommer der flere med i tråden dejlig med mange deltagere.
Kan i en god historie som kan få mit blodtryk ned på juleforberedelses niveau?
Jeg sprutter indvendig lige nu blev lige nødt til at starte gode gamle XP op for at komme ind og afmelde dyr jeg har solgt, siden sidst har de ændret på login og siden i det hele taget, der bliver brugt noget Silverlight halløj og Linux udgaven som hedder Moonlight funker ikke tilfredsstillende
De skal få omgang inde hos supporten på mandag skal de (hvis ikke jeg er kølet ned inden mandag)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-11 21:17

Tillykke med flyttekasse julen til Nosunshine5
noget glædeligt er der da sket siden Kandu opdaterede i sidste weekend alle ikoner på værktøjslinjen herover boksen jeg skriver i virker i Firefox det er efterhånden et par år siden jeg skrev til teamet og de skrev tilbage at de arbejder på sagen - så bedre sent end aldrig, og teksten bliver heller ikke blå når musemarkøren holdes over. Hurra for det nye Kandu og så det lange Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-11 23:08

Ja vores egern har svigtet os i dag, den kommer ellers hver dag og henter nødder. Og den begraver dem i haven. Dog tog jeg et billede af den, den var væk, kun halen var synlig. Den var ved at begrave et par nødder i en blomsterkrukke og den var kun halvt fyldt med jord og ingen blomster.

Og der var egernet nede i potten med kun halen synlig.

De er nu kønne de små røde egern. Og sjove.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-11 09:44

Flere steder har jeg skrevet at jeg har skrevet til Kandu teamet om problemer med Firefox i forummet, men at det var så længe siden kunne jeg ikke huske:
http://www.kandu.dk/Spg100013.aspx
det var for at finde noget jeg engang har skrevet at jeg stødte på spørgsmålet, ikke fordi jeg keder mig tvært imod, den udendørs julepynt skal frem nu vinden har lagt sig og det er tørvejr

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-11 13:12

Vi har hentet julepynten og nu skal der laver juledekorationer, pyntes op og så kan vi slappe af en gang i aften.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-11 19:20

Tråden får lige lidt point lagt på, så eventuelle interesserede kan nå at komme med, overskriften er misvisende nu men der gang i den dengang spørgsmålet blev oprettet.
Al min udendørs julepynt er nu hængt op og strømmen sat til

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-11 22:00

Tak for svaret granner01. jeg håber i får styr på julepynten også
tråden er vist ved at gå i stå så point uddeles nu, men i kan jo forsætte uden min deltagelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-11 22:41

Mine juledekorationer er færdige og så gik jeg i stå. Resten må vente til jeg har tørret støv af.