/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Roterende overvågning webcam/kamera?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 821 gange
65 point
Dato : 06-12-11 04:23

Hej

Jeg har længe ledt efter et overvågnings webcam/kamera som man kan styre uden at skulle ud og rykke på det.

Jeg har et eksempel her: www.seewinter.com/winter/media/webcam-4

På denne side kan man dreje vinklen til højre, venstre, op, ned og zoome.

Jeg har prøvet at lede efter et kamera som kan de ting uden at være det helt store og dyre, men jeg har ikke kunne finde noget som er det jeg leder efter.

Er der nogen af jer der ved hvad for nogle webcams/kameraer som man kan bruge til det, eller noget i den stil uden at skulle op over 2-3000 kr.

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-12-11 06:27

Aldi har fra i morgen 7-12 nedenstående TV ophæng på tilbud -måske kan det modifiseres til at klare opgaven

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_49/OFF01.SHTML

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 06-12-11 18:10

Jeg tror du har misforstået mit spørgsmål..

Det er ikke et tv, eller ophæng jeg leder efter.

Jeg leder efter et overvågnings kamera eller webcam..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-12-11 23:35

Ja sådanne camera findes, og jeg har flere modeller.

1.) Et kamera som selv kan up-loade billed til en server eller hjemmeside. Det kan både køre trådløst til egen netværks router, og via LAN kabel. Når det først er sat op, arbejder det uafhængig af en PC. Det kan også selv søge efter bevægelse i rummet, hvor det er opsat.
Det kostede ca. 1800 fra nyt, og er brugt få gange, ndtil jeg fik en anden mulighed hvor:

2.) Camera der kan fjernbetjenes, og som indgår i et større video overvågning, hvor alt bliver optaget, og kan vises over internettet, hvis man er væk i længere tid.

3.) Mit tredie kamera er et webcamera, som er koblet på via USB. Det har en fin hvidbalance, selv ved ringe lys, og det har overrasket mange som har siddet foran det, når de så har flyttet sig lidt i skudlinien, så drejer cameraet selv efter personens bevægelse.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 07-12-11 01:07

Det lyder som nogle fede kamera'er du har. Men de lyder ikke helt som det jeg leder efter, eller også er det bare mig der ikke helt ved hvordan jeg skal forklare det :S

Det første du snakker om søger efter bevægelse, jeg skal selv kunne rotere billedet, jeg vil ikke have noget op på en hjemmeside jeg vil bare gerne kunne se det fra min computer.

Hjemmesiden jeg skrev var bare et eksempel på hvad det webcam de har kan.

Det andet kamera du snakker om, hvad er det for et?

Det tredje kamera lyder nu også mere som et almindeligt webcam som følger personen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-12-11 04:53
Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-11 16:55

Det første kamera, kan du naturligvis styre fra din egen PC, og du bestemmer selv om den skal up-loade billeder til en hjemmeside. Men det er et af de mange muligheder der er. Bevægelsessensoren kan du naturligvis slå fra i menuen.

Det samme gælder for camera 3.

2'eren er et overvågningskamera, med tilhørende fjernbetjening, som også kan tilsluttes direkte ti stuens TV.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 65 point
Dato : 07-12-11 17:03

Camera 2 er som dette:
http://www.kinapriser.dk/images/100UD1_PAN_TILT.jpg?osCsid=qkbpvkj7irk2j7q0m63d5pe5a7

Iøvrigt har jeg købt mange af de kameraer på QXL auktioner, så jeg har fået det til den fornuftige pris. Cam 2 fik jeg til 1/4 af prisen som man skal give det på kinapriser.

At handle på QXL, er en meget sjov hobby, men man skal lige lære hvordan man opnår det billigste resultat.
Alt for mange fjolser, bliver ved med at byde over de andre, og på den måde presser prisen op.
Her skal man kun byde en gang, så lavt som muligt. Når auktionen er ved at slutte, så går man ind og følger den, og byder så over, lige før den slutter; i håb om at men har budt højest.
Man skal simpelt hend have is i blodet!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-11 12:30

CAM 1 er dette http://www.sparklan.com/product.php?func=view&prod_id=108
Er det et sådant du søger efter?

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 29-12-11 13:30

Tak for svaret severino. Jeg prøver at se om jeg kan finde noget på Kinapriser :)