/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon Ixux 115 HS
Fra : kak2
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 05-11-11 15:07

Hej

Jeg har købt sådan et camera og har prøvet det lidt under forskellige forhold. Jeg synes ikke der er noget der er 100% i focus på billederne. Søgeren farer også rundt på hele skærmen og finder alt muligt selv.
Knapperne er også meget små.
Kamera er en julegave til de gamle, men jeg kan godt se, det skal byttes.

Kan I anbefale et andet kamera, enkelt at bruge, med focus midt på skærmen og gerne lidt større knaper?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-11 15:32

Du må give et par hundrede kroner mere for et Canon Power shot, eksempelvis dette:

Canon PowerShot SX130 IS (Sort)

Kommentar
Fra : kak2

Dato : 06-11-11 14:21

Tak. Powershot ser meget ud.
Men det skal helst være et lomme kamera, så de gider tage det med.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-11 12:31

Se mit opfølgende spørgsmål, med nye oplysninger:
http://www.kandu.dk/spg159205.aspx

Kommentar
Fra : kak2

Dato : 23-11-11 22:33

Tak, det er jo meget godt at der er lidt input.

Det kan godt være jeg ikke har indstillet kameraet rigtigt, men jeg har prøvet.
Jeg har fået søgefeltet til at stå stille midt på skærmen ved at vælge Macro funktionen, men det kræver at man trykker pa tasterne 2 -3 gange i menuen, hver gang.
Med fokusering på ansigter farer søgeren på hele skærmen. Uden - finder den 3-4 tilfældige punkter, ikke nødvendigvis midt på skærmen. Det var i hvert faldt ret svært at fokusere på det jeg ville have i fokus.
Der går ca 1-2 sekunder når man trykker på udløseren til billede bliver taget.
Jeg har haft et lidt dyrere Ixus for et par år siden og var meget glad for det, derfor havde jeg også valgt Ixus nu.
Kameraet ikke lever op til mine forventninger fordi - hvis jeg ikke kan finde ud af det, så kan mine forældre hellere ikke og det er dem der skal bruge det.
Jeg har også læst flere gange om at for mange pixel på en lille sensor kan give lidt uskarpe billeder - det må være det der er sket her, medmindre jeg har fået en uheldig eksemplar.
De gamle få noget andet i julegave i år