/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Compakt Julegave Camera
Fra : svendgiversen
Vist : 852 gange
119 point
Dato : 23-11-11 10:44

Jeg overvejer at give et let rejse camera i julegave,
selv har jeg et stort Canon Powershot, så det skal helst være canon?

Efter dette
http://www.kandu.dk/spg158905.aspx
vil jeg jo ikke købe det billige Canon Ixus 115 HS til ca 1000 kr.

Så hellere ofre ca 200 kr mere på et 220 HS??
Og det var jeg lige ved at købe...

Men nu ser jeg nu et Canon Ixus 310 HS i Media Markt Flensborg til 230 €,
det er så igen ca 500 kr dyrere, hvad får jeg ekstra for dette beløb???

Og er de billige danske tilbud ved at være forældede????

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 23-11-11 11:25

Tænk har netop udgivet en helt ny test af kameraer.
220 HS har 5 x zoom, 130 IS har 12 x zoom. Begge er testet til middel gode i skærmen og brugervenlighed.
300 HS har 4 x zoom og er testet bedre på ovennævnte to områder.
Ellers ligger de alle tre ens i testene.
Jeg sværver selv også til Canon. Men testen viser faktisk at Nikon ligger i spidsen pt...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-11 11:39

På canons hjemmeside kan du se en sammenligning mellem de tre.
De er meget ens nærmest identisk i al det eleektroniske. forskellen er i linsen og i skærmens størrelse.

Du kan roligt vælge 115 HS.

Det eneste der efter min mening er at udsætte på de nyere ixus er at der ikke er en optisk søger.

Uanset reklamerne påstande om superbright, kan man ikke på skærmen se motivet med sol på skærmen.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 129 point
Dato : 23-11-11 11:42

Glemte at skrive at det med focus , som farer rundt, må være fordi man har indstillet til fokusering på ansigter og så peger rundt på forskellige, Jeg tror ikke på at det er et generelt problem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-11 12:39

Foreløbig tak,

når jeg fretrækker canon er det for at kunne bruge de samme lade og redigeringsprogrammer,

det dyre 310 HS skulle have finger touch betjening, (jeg tror modtageren er ligeglad)
det er der ingen der nævner som ekstra feature, det har de andre måske også?

Og ingen har fortalt den tidligere spørger, at han nok har indstillet cameraet forkert...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-11 16:31

Mit Canon farer ikke rundt - for jeg har stillet den til at måle i midten.
Hvis der er mere end 5 X Zoom, er der stor chance for rystede billeder.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-11 12:57

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-11 14:03

Jeg har nu købt det lidt dyrere Canon Ixus 310 HS i Media Markt Flensborg til 234 €,
håber modtageren bliver glad for det?

Tak for gode råd,
Svend