/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
skal man stævne banken eller??
Fra : livamix
Vist : 1154 gange
50 point
Dato : 01-11-11 15:05

Hej

Jeg har et spørgsmål om vi skal lave en retsag mod vores bank da det er deres skyld eller dels at vi nu ender på tvangsaktion??

Det er fordi min veninde har snakket med en dame der, arb som pante fogden.

Hun fortalte kort om vores situation, og hende pante fogden sagde, at vi kunne komme ud af det med mindre gæld hvis vi oplyste de ting banken har gjort.

Bla...

-Så har banken hævet vores boligkredit uden vores underskrift.. da de havde lagt en kassekredit over på boligkreditten fra budget kontoen...
- IKKE fortalt at det kun var en midlertidig løsning, da vi troede, at vi bare betalte lidt flere år ,da vi skulle betale boligkreditten på 15 år, men løbetiden er 30 år
-Så har de tømt vores kontoer for alle penge uden at meddele os om dette...
-De har gjort så vi ikke kunne betale vores regninger...
-Ladet os leve på under sulte grænsen med 2000 kr pr mdr til 5 mennesker, hvor vi heller ej havde råd til medicin til min datter og mig..
- Forlangt at vi skulle låne penge ved venner familie og bekende...
-Bedt os prøve at låne penge ved andre låneselskaber for, at dække boligkreditten, som skulle være ulovligt, at låne penge for at betale af på andet gæld

Kan man stævne dem på det??? og hvis man kan får man noget ud af det?? og hvad havde i gjort i vores situation??

vi er stoppet indenbetalinger til banken i dag, hvor vi er gået i betalingsstandsning det gjor skide ondt, da jeg er sådan en der helst skal have styr på tingene.

vores ejendomsskat er gået til skat her slutning af sidste mdr. de penge kan vi godt finde, men kan de betale sig, når vi alligevel ryger ud med en gæld på 1,2 mill

vi har flyttet lønkonto til en anden bank

Har ringet til retten i dag for at få at vide, hvor lang tid vi har for, at finde noget andet at bo i som vi faktisk har fundet. Men hvornår vi skal være ude herfra for ikke at børnene skal opleve rand af pante fogden. hun fortalte at først kom vi til et vejledende møde og derefter havde vi 10 uger til vores hus ryger under hammeren

Men jeg er meget interesseret i jeres viden og mening ang banken

på forhånd mange tusinde tak for hjælpen

kh liva

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-11 15:24

Dine oplysninger om banken er for rodet og upræcise, til at vi andre kan bedømme om den har gjort noget forkert.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-11-11 15:38
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 01-11-11 16:31

Jeg synes også du skal tale med en advokat... der bliver foreslået advokatvagten, men der står følgende på deres side

Citat
Retshjælpen optræder aldrig i retten som din advokat, men de giver dig hjælp til at komme videre med juraen.

Det betyder, at du kan tale med en advokat, som så fortæller om du har en sag eller ej, og hvor du skal ud og finde en anden advokat i byen

Jeg vil i stedet foreslå dig

Gratis advokat

http://www.friproces.dk/ngr/

Gratis brevkasse

http://www.ret-raad.dk/Private.aspx

Kommentar
Fra : livamix

Dato : 01-11-11 16:35

hej web m

vi har været ved gratis advokathjælp, men han havde ikke tid til at så på vores sag, da det var et alt for stor emne, så vi måtte gå skuffet igen med alle vores spørgsmål.... men mange tusinde tak

hej transor

kan godt se at det er svært at se om hvad det er rigtigt at gøre, men det er super svært kort at forklare, men du meget gerne spørge ind, hvis du har forstand på dette område, hvad du mangler af oplysninger.

kh liva

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 01-11-11 21:56

øøh hvorfor har de hævet jeres boligkredit, uden at spørge jer...

Kommentar
Fra : livamix

Dato : 02-11-11 05:43

da vi flyttede bank. havde de regnet forkert ang vores budget og vi stod med et minus den kassekredit kunne man kun have i 3 mdr og forlænge engang til. I feb stod vi man manglende viden om dette med afvist regninger, da det er en dyr mdr eller det er de 3 første mdr af året. Min mand ringede til ham, og fortalte at vi havde afviste regninger og da det var de dyreste mdr, så var den jo i fuld blus kassekreditten, men den var jo opsagt, så vi manglede mange penge 20-30 000. Dels til t rette budgetkontoen op og betale vores regninger. den minus ville han gøre noget ved og ville kontakte os. det gjor han ikke altså kontakte os, men vi kunne se, det var ordnet, boligkreditten var så blevet hævet til at dække det der manglede på budget. vi tænkte super så betaler vi bare et par år ekstra, men 6 mdr efter forlanger de pengene på engang og da vi ikke kan betale, opsiger de vores boligkredit også begynder helved og den situation vi sidder i. vi fik ikke info om at de havde gjort det og vi skrev ikke under nogen steder og vi vidste slet ikke det kun var midlertidigt ,da vi som sagt har betalt boligkreditten på 15 år og dens løbetid er 30 år, men det der er galt er jo nok, at de ikke har sikkerhed i de penge og nok det at vi ikke har skrevet under. kh liva

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-11-11 12:53

Jeg tror ikke på I kommer nogen vegne med at forsøge få banken til at hænge på noget som helst, selv om der måske er begået fejl fra deres side.

Man har altid selv pligt til at sørge for at budgetter passer, at der er penge nok til de udgifter man har o.s.v.

Også selv om man f.eks. er tilmeldt betalingsservice eller banken sørger for at overflytte penge o.s.v.

Men jeg tror så ikke, at det er i orden hvis banken virkelig har tømt jeres konti uden at få jeres accept.
Og heller ikke at de selv flytter rundt med konti og kassekreditter o.s.v.

Men se det på den anden måde, hvis det er penge I skyldte banken de har taget, så var det jo bare flere penge der havde manglet til banken, hvis I i stedet havde haft mulighed for at betale jeres andre regninger.

Umiddelbart lyder det for mig som om, at I har sat jer med et alt for stramt budget, og at det nu ikke går længere fordi kreditorerne, og herunder banken, vil have deres penge.

Men det er da heldigt, nu det ikke går med huset længere, at I allerede har fundet et andet sted at bo.
Lejeboliger hænger ikke på træerne nu om dage.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 05-11-11 00:18

Hej Dova
Banken er vist ligeglad med om det er i orden at flytte rundt på penge uden at oplyse. En nabo var nød til at oprette en konto i én nabobank. For at sætte pengene til terminen der. For de flyttede rundt på deres penge. Så de ikke stolede på hvad de havde. Gad vide om expressoen i bankens personalekatine var for stærk.

Hun var glad for at han ikke havde opdaget hun var selvstændig og fik øje på hendes firmas konti. Puha.
Nu har hun en anden bank og det går vist bedere.

PS

Ang lejeligheder ikke hænger på træerne. Jeg har fået 7 tilbudt her i det seneste 3/4 år i Odense. Jeg søger 2 eller 3 værelse. Men det kan være at det eren tilfældighed da det er en ret stor afdeling lige her. Boligselskabet altså. ;)

Godkendelse af svar
Fra : livamix

Dato : 05-11-11 05:53

Tak for svaret Nordsted1.