/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
maximus iv gene-z ville ikke læse cd
Fra : J0eyJ0eJ0e
Vist : 521 gange
20 point
Dato : 18-09-11 15:00

jeg har fået nyt bundkort ram cpu og når jeg skal til at installer win7 siger den insert boot media press any key hele tiden har prøvet med forskellige dvd/cd

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-09-11 16:13

Citat
når jeg skal til at installer win7 siger den insert boot media

Kan du ikke boote på dvd?

Check lige at bios kan se dit dvd drev

eller er det bare fordi du ikke har valgt rigtig bootmedie, så tryk F8 når du ser ASUS logoet, det vil få bootmenuen frem hvor du kan vælge at boote fra dit dvd drev

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 18-09-11 16:28

det med F8 når jeg så trykker på dvd drev så stater den min harddisk og prøver at load win xp ind, den ville ikke boot fra dvd og har gjordt det rigtig i bios ...bios kan se jeg har et dvd drev

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-09-11 16:36

Citat
det med F8 når jeg så trykker på dvd drev så stater den min harddisk og prøver at load win xp ind

Huhhh ???!?!!!??

Ligger der en gammel xp på din HDD?
Det er da et dvd drev og ikke kun et cd drev du har, ikke også?
Er det en hjemmebrændt dvd eller er det en original skive, mange drev har et anstrengt forhold til hjemmebrændte skiver.

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 18-09-11 16:46

jo det er et dvd drev jeg har, har prøve med en original xp og win7 er hjemmebrændt, ja der ligger en gammel xp på harddisken men hvis den skal slettet først hvordan gøre jeg så det

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-09-11 17:08

Citat
original xp

Den kræver at du indlæser en driver via diskettedrev.
Citat
win7 er hjemmebrændt

Og du har brændt den rigtigt, har du mulighed for at teste den på en anden pc?
Det med at slette klarer du når du får gang i installationen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-09-11 17:12

Du burde kunne boote fra en dvd uanset at der er noget andet på harddisken.

check nu at dit dvd drev er rigtigt forbundet , at det virker , og check så en gang til og en gang til at bios er rigtigt indstillet.

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 18-09-11 17:18

jeg har testet den og den virker ,jeg har ikke noget diskettedrev :( desværre ,,så er der måske ikke rigtig mere at gøre hvis der ikke er det så mange tak for hjælpen dude

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 18-09-11 17:19

kan man lægge en driver ned på usb ??????

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 18-09-11 17:30

hvis jeg tag boot override fra dvd så starter den min gamle xp op, den brugt jo start fra dvd og ikke Harddisk

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-09-11 17:39

til xp er der to muligheder, enten på en diskette eller også skal den integreres på din cd

win7 har ikke det problem, den har allerede din driver indbygget.

Citat
hvis jeg tag boot override fra dvd så starter den min gamle xp op, den brugt jo start fra dvd og ikke Harddisk

den fik jeg ikke lige fat i, kan din xp starte uden at ende i blå skærm?
Så kan du jo installere win7 derfra

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 18-09-11 17:52

nej slet slet ikke der kommer en blå skærm når den loader xp ind,,kan ikke rigtig komme forbi bios "insert boot media press any key" ellers prøver den at load xp ind, skal have installet win7

Kommentar
Fra : J0eyJ0eJ0e

Dato : 19-09-11 18:23

okay jeg fik slettet min harddisken ved at putte den over i en anden computer og siger den NTLDR is missing

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-09-11 12:30

punkt 1. insæt win7 dvd i drev
punkt 2. boot fra dvd (F8 når du ser ASUS logoet, det vil få bootmenuen frem hvor du kan vælge at boote fra dit dvd drev)
Det skulle gerne virke forudsat at din dvd er brændt rigtigt