/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny/gammel computer - Ingen internet?
Fra : Bubulu
Vist : 522 gange
40 point
Dato : 07-07-11 17:21

Hej, jeg har lige fået min vens gamle computer, da min egen er ødelagt. Jeg har lige formateret den, og nu når jeg prøver at gå på nettet, så kan jeg ikke. Først spørger den om man vil "gå offline" eller fortsætte, og derefter skal man indtaste Username og Password? Men jeg har intet Username eller Password som man sku kunne skrive ind, det forstår jeg ikke.

Jeg ringede til YouSee for at spørge ind til det, og han mente at jeg skal bruge en CD til at installere nogle drivere - en CD som man får med i købet af computeren, men den CD har jeg jo så ikke.

Hvordan får jeg nettet til at virke på min computer?

Kh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-11 17:49

Du henter de manglende drivere på internettet, brug en anden computer til at hente og overfør så driverne til installering på den computer som ikke kan gå på nettet, brug eventuel en usb memory stik til at flytte drivere mellem computerne.
Hvis du vil have os til at hjælpe med at finde drivere så må du fortælle hvilken computer det drejer sig om, oplys navn, type og nummer og fortæl også hvilken styresystem der er på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-11 18:13

Måske har din ven også en CD som hører til computeren.
Den kan hedde motherboard / utility og der er de drivere du mangler.

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 07-07-11 20:15

Fujitsu Siemens Computer. 6mbH.
Ser.nr: yssp 238366
Windows XP

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 07-07-11 20:31

Du kan hente dine drivere her:
http://dk.fujitsu.com/support/downloads.html
klik på Microsoft Windows XP
klik så på den lille prik ved Windows XP

Nu kan du hente driverne til din Scaleo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-11 20:33

og du skal lige starte med at installere den der hedder "chipset"

Det er lan driveren som giver adgang til internettet.

Godkendelse af svar
Fra : Bubulu

Dato : 07-07-11 20:37

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Bubulu

Dato : 07-07-11 20:44

Hej Eyvind, tak for dit svar

Jeg har nu downloadet begge dele, men jeg ved ikke hvad jeg nu skal gøre med dem? Der er mange forskellige mapper osv, det er lidt svært at finde rundt i dem.
Og undskyld ulejligheden, men det er første gang jeg har sådan et problem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-11 21:18

Citat
Jeg har nu downloadet begge dele, men jeg ved ikke hvad jeg nu skal gøre med dem?
du har accepteret et svar for tidligt, vent med accept indtil problemet er løst Eyvind hjælper sikkert gerne med at installere drivere men os andre kan ikke læse indlæg til spørgsmålet 1 time efter accept

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-11 10:50

Spørgsmålet fortsætter her: http://www.kandu.dk/spg156686.aspx