/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Danske kroner i Sverige, Malmø?
Fra : Troldepige
Vist : 2228 gange
50 point
Dato : 01-07-11 19:16

Min datter på 14 år skal på en en-dagstur til Malmø med ungdomsskolen, i den forbindelse har hun spurgt mig, om hun så skal veksle penge, fra danske til svenske.
Og jeg er lidt i tvivl, men jeg mener, at hun godt kan betale med danske kroner i Malmø, er det korrekt?
Kan hun evt. betale med Euro i Malmø?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-07-11 19:29

ja men svenske kroner er nu at anbefale da de ikke har euro (ikke alle butikker tager danske/euro)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 01-07-11 19:35

Butikkerne har ikke pligt til at tage imod danske kroner eller anden fremmed valuta, men det er korrekt at man de fleste steder kan betale med danske kroner i Malmø, butikkerne beregner sig et højt vekselgebyr så det er en god ide at veksle i jeres bank hjemme og så bruge muligheden for at betale med dansk valuta som en nødløsning hvis man har større forbrug end beregnet
http://www.meresverige.dk/rejser/malmoe/shopping-i-malmoe

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 01-07-11 23:28

jeg anbefaler at hun veksler her i Denmark, så får hun beder kurs end hvis hun gør det i Sverige.jeg gør det i hverfald .

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 02-07-11 10:09

Tit vekstler de også bare ligeover. Og det er jo ikke til danskernes fordel. Så få vekslet hjemmefra

god tur til hende

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 02-07-11 10:10

der skal bare stå veksler

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 02-07-11 10:26

Tak for svaret o.v.n..

Godt link.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-11 13:04

Selv tak - god tur til datteren