/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SD kort med spil til NDSI?
Fra : josephine22
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 28-06-11 13:37

Min datter på snart 5 har endelig fået købt sig en Nintendi DSI for alle sine sparepenge. Men hold da op hvor er spillene til sådan en maskine dyre. Så derfor har jeg søgt på dba.dk efter evt. billige brugte spil. Der faldt jeg over en annonce med en som siger jeg kan købe et SD kort med 80 spil på af ham til 350 kr. Og samtidigt påstår han at jeg bare sætter kortet i Nintendoen og så virker alle spillene.
Jeg har absolut ingen forstand på det, men det lyder da for godt til at være sandt? og er det overhovedet lovligt?

Håber der er nogen der har lidt mere forstand på det end mig. Det ville være surt at give 350 kr for noget som hun alligevel ikke kan bruge.

På Forhånd tak

Josephine22

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 28-06-11 17:38

Der er en gammel regel der siger: "Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det også"

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 28-06-11 17:40

Ja det var nemlig også det jeg tænkte...

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 28-06-11 20:59

Er det sandt? Ja
Er det lovligt? Nej
Findes der flere spil på nettet? Seek and Thou shall find...

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-06-11 21:40

Citat
Og samtidigt påstår han at jeg bare sætter kortet i Nintendoen og så virker alle spillene.

Øh.. hvad mærkeligt er der i det? mange spil kan laves som en EXE fil, der bare skal klikkes på og det kører.
laver det selv (bare programmer), så er jeg fri for at skulle installere osv.
PRISEN? aner ikke prisen på spil til den maskine?
MEN er din datter kun 5 (FEM) år, tvivler jeg på det er DE meget DYRE spil, hun sidder med.
Så prisen er sikker rimelig, DOG vil jeg se efter COPYRIGHT´s istedet for/
de kunne måske findes GRATIS på nettet, - også som det - du vil købe.
Bare en venlig tanke

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 28-06-11 22:13

Til nomore

De populære spil til mange penge findes også til de fem-årige. Og når de andre i børnehaven har dem, bliver hun ikke nem at få til at nøjes med at spille de gratis spil.

Mvh
CiViC (Far til en 7-årig med strenge krav til spil

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 28-06-11 22:14

Jeg har som sagt overhovedet ikke forstand på det, ved bare at spil som Hello kitty, super mario, pixeline osv. som hun gerne vil have koster et sted imellem 200-350 kr stykket... og det syns jeg er mange penge.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-11 23:24

For en del år siden fik min datter en GameBoy og hun gik i børnehave med en pige hvis mor havde nogle spil liggende hvor der var mange spil på, jeg mener der var ca. 100 spil på en enkelt cassette.

Spillene var gode nok, men ikke i stil med dem man kunne købe enkeltvis.

Og nej, de var vist ikke helt lovlige, jeg tror de var fra Japan ell.l.

Jeg ser jævnligt spil til Nintendo Ds på tilbud og da mine egne børn var omkring de 5 år var de fint tilfredse med tilbuds-spillene, dengang var det til GameBoy.

En dag hørte jeg min datters veninde (som havde de dyre spil) sige til min datter, at de spil min datter havde (altså tilbuds-spillene) var lige så gode og at der var lige så meget på.

Dette bekræftede mig jo i, at jeg gjorde det rigtige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-06-11 23:29
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-06-11 10:24

I denne weekend, fra torsdag, har Bilka nogen til 100 kr.

Se s. 3 : http://viewer.zmags.com/publication/99beac6e#/99beac6e/1

Godkendelse af svar
Fra : josephine22

Dato : 30-06-11 16:11

Tak for svaret Troldepige og til jer andre oxo... Tænkte næsten nok det måtte være noget kopi-noget, og de ersikkert heller ikke på dansk... Tror oxo bare vi må på tilbudsjagt, og ellers må hun jo ønske sig dem i fødselsdags og julegave.

Mvh Josephine22

ps. Fandt idag i kvickly spillet wall-e til kun 80 kr. som hun blev ellevild over. så det kan altså lade sig gøre og finde dem på tilbud :)

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 30-06-11 16:12

Tusinde tak troldepige Lige præcis det med katten er et af dem hun ønsker sig... så vi må vist et smut forbi bilka og føtex i denne uge