/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PS 3 - GT 5 virker ikke
Fra : Flemming_Clausen
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 25-06-11 20:03

Jeg kan ikke få Grand Turismo 5 til at virke på min PS3, dette er kommet pludseligt, mine andre spil virker upåklageligt.

GT5 skriver at der ikke er nok HDD plads, den kræver min 32 mb plads, men der er over 30 GB plads. Den har en fejlkode der hedder 0x00000001 [203].

Jeg tror det er kommet efter en opdatering... min kollega har ingen problemer.

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 200 point
Dato : 28-06-11 11:27

Citat
A little while back I discovered I had a problem starting up GT5. It’s a problem where it says I haven’t got enough space on my HDD, and 32 MB is required. Even though you easily have that ammount of space, it doesn’t start up the game. It gives an error code like 0×00000001 [203]. I don’t think the number between the [ ] makes any difference. Here’s the solution.

You have to delete the complete GT5 installation file. You can find this file in the Game Data Utility folio, at the top of the Game menu. The file is about 8 GB, and you have to delete it. Don’t worry, you don’t have to delete any save data since this is a seperate file in another folio. Then you have to re-install GT5 and download all the patches once again. After that, you should be able to start GT5 again.

It sadly takes a fair while, but at the moment there’s no other solution, apart from waiting until Polyphony Digital releases another patch. Downloading a demo won’t work. If the Sony helpdesk advises you to download a 500+ MB demo, they’ve misunderstood your problem and it won’t work.

fra http://www.daftnews.nl/solution-gt5-insufficient-memory-problem-0x00000001/#more-3380

Oversat med google tranlate:

Du er nødt til at slette hele GT5 installationsfilen. Du kan finde denne fil i spildata Utility Folio, øverst i menuen Spil. Filen er omkring 8 GB, og du er nødt til at slette den. Må ikke bekymre dig, behøver du ikke at slette alle gemme data, da dette er en separat fil i et andet folio. Så er du nødt til at re-installere GT5 og downloade alle patches igen. Efter dette, skal du være i stand til at starte GT5 igen.

Godkendelse af svar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 30-06-11 17:09

Tak for svaret snaptil.

Nu er sønnike glad.