/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Funktionæransat og sidegeschäft
Fra : soyeljefe
Vist : 1337 gange
200 point
Dato : 19-06-11 12:00

Hej!
Jeg har pt. et fuldtidsarbejde, jeg er ansat som funktionær. Imidlertid har jeg nogle kompetencer jeg gerne vil dyrke professionelt i fritiden.
Er det muligt for mig, at oprette en enkeltmandsvirksomhed (som jeg kun kommer til, at arbejde lidt med i fritiden) samtidig med, at jeg er funktionær-ansat. Enkeltmandsvirksomheden og den virksomhed jeg arbejder i kommer ikke til, at befinde sig i samme branche (så der bør ikke opstå konflikt).

Kort sagt: siger funktionærloven noget om, at jeg ikke må have en virksomhed ved siden af et fuldtidsarbejde, hvis jeg stadig udfører mit arbejde i virksomheden 100 %?

Gør det nogen forskel hvis man lader sig momsregistrere, eller får et CVR nummer?

på forhånd tak ;)

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 210 point
Dato : 19-06-11 12:10

Det står der ikke noget om i funktionærloven.

Se for en sikkerhedsskyld efter i din ansættelseskontrakt, om der kan være noget der

Det gør ingen forskel om du har CVRnr eller er momsregistreret

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 19-06-11 13:22

Tak for hurtigt svar!
Jeg har på forhånd kigget i min kontrakt, og kan ikke se nogen problemer der. Der står dog i kontrakten, noget i stil med: "i øvrigt gælder funktionærlovens bestemmelser...". Godt nok, så der står hverken noget i funktionærloven, i min kontrakt eller i personalehåndbogen, der forhindrer mig i at gøre det.

Godkendelse af svar
Fra : soyeljefe

Dato : 19-06-11 13:22

Tak for svaret Olesen-50.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 21-06-11 20:05

Jeg ville så ganske afgjort få skriftligt fra virksomheden at det er i orden at du har arbejde ved siden af jobbet. Det er ikke almindeligt acceptabelt.

Mvh Maria