/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Moms
Fra : jepser30
Vist : 874 gange
95 point
Dato : 17-06-11 19:58

Som selvstændig internet virksomhed, er jeg begyndt at handle med Grønland og Færøerne. Men kan ikke se nogle steder på SKAT.dk om jeg skal registrere mig nogle steder omkring dette. Jeg ved at de slipper for moms, så den er allerede trukket fra ved købet.

Er jeg forkert på den?

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 17-06-11 23:21

Hej Jesper30

Må jeg foreslå dig at kontakte dit revisionfirma og få dem til at udredde tingene for dig..
Jeg tror du vil finde at det er penge der er givet godt ud !

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 95 point
Dato : 18-06-11 09:31

Moms ved handel uden for EU
Hvis du skal handle med lande uden for EU, herunder med Færøerne eller Grønland, skal du kontakte SKAT for at blive registreret som importør og/eller eksportør.

Salget skal ske uden moms. Du skal være opmærksom på toldreglerne. Bl.a. er det vigtigt, at du bruger de rigtige positionsnumre (varekoder), når du importerer eller eksporterer. Positionsnumrene danner bl.a. grundlag for, hvor meget virksomheden skal betale i told for importerede varer.

Samt vil jeg støtte op om at du skal have en revisor eller anden rådgiver, der ved noget om salg til de lande og om der er forskel på virksomhed eller privat person når en vare aftages.

I mit arbejde bliver jeg ofte kontakte af revisor der søger råsgivning inden for mit fag område. Det har lært mig at revisor ikke er en beskyttet titel og ALLE kan kalde sig revisor uden nogen form for uddanelse inden for tal, skatteregler, dansk lovgivning eller anden landslovgivning selv om de ofte bogfører og rådgiver. Så vær ekstem kritsik over for hvilekn revisor du vælger.

Godkendelse af svar
Fra : jepser30

Dato : 18-06-11 09:33

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.