/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
bærbar acer, ekstra Ram, hvilke, hvor
Fra : snaptil
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 09-06-11 09:41

Jeg har nedenstående bærbar.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASLXRB902110/acer-aspire-15-6-barbar

Den er jo kun født med 4 gb ram, så over vejer at fylde den helt op. Men hvilke ram skal jeg ud og investere ? Nogen forslag? Nogen gode priser?
og kan jeg nøjes med at købe 4 gb ram ekstra, eller er der kun 2 slots til ram, så jeg skal ud og købe 2*4 gb ram?
Jeg har ikke prøvet at skifte noget i en bærbar før, har dog samlet et par stationære. Så er opgaven nem at udføre?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 09-06-11 09:55

Prøv at læse tekniske data på dit eget link. Max. 8Gb fordelt på 2 slot. 4Gb i 1. slot og 2.slot ledig.
Tag dine 4Gb DDR3 ud og se type på den.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-06-11 10:01

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=499541

er det noget lignende dem her jeg skal have fat i?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-06-11 10:03

http://www.proshop.dk/Baerbar/Acer-Aspire-5742G-484G50Mnkk-15.6-2240215.html

syntes ikke jeg kunne finde tekniske data på mit link, fandt flere her. Tror det er den helt samme pc, med mindre jeg overser noget.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-06-11 10:05
Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-11 10:48

Du har ret i at de to link er til den samme pc, men rambestykningen er ikke den samme.
Efter dine link er din Acer med 4Gb i slot 1 og slot 2 er tom.
I det andet link er Aceren udstyret med 2Gb ram3 i hver slot.
Det ser ud til at du kan nøjes med at købe 1 stk. 4Gb DDR3 ram.
Kan du ikke tage ramkortet ud af computeren og se data? Tilsyneladende er det:
DDR3 - SDRAM- 1066MHz (måske: PC3-8500)
Du skal købe med samme data hvis du kun vil sætte ny ram i slot2

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-06-11 12:04

men ellers kan jeg så frit vælge imellem de forskellelige ramtyper i mit link? og er der nogen der taler bedre for ? jeg har købt min pc hos elgiganten. Men tjekker den lige i aften hvad er i.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 21-07-11 11:31

Tak for svaret grow.