/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
usb1 versus usb2
Fra : catbody
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 17-05-03 17:32

Har et "K7SEM" mainboard (bundkort) hvori der er 2 USB1 porte.
Kan jeg tilslutte et par USB2 porte???
Enten ekstern (foretrukket) eller internt??
Jeg kan ikke umiddelbart se ud af manualen om det er "lad sig gørligt"
m v h
HC

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-03 19:46

http://www.edbpriser.dk >i/o-kort>pci>søg>rul lidt ned>adaptec
Type: USB2.0 Connect
Connectors: 3x USB External & 1 Internal
Speed: 480Mbit
Interface: PCI
Warranty: 5 Years
Producent varekode: AUA-3100LP
Ca. 300 kr.
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-05-03 20:13

emesen>>> skal jeg forstå det sådan at jeg bare kan købe det og bare installere det uden at tænke på bundkortet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-03 23:14

Øh det ved jeg ikke - men det tror jeg. Jeg har aldrig prøvet det.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 17-05-03 23:28

http://www.adaptec.com/worldwide/product/proddetail.html?sess=no&language=English+US&prodkey=AUH-4000BNDL&cat=%2fTechnology%2fUSB%2fUSB+2.0+Upgrade+Kit
Jeg kan ikke læse nogen steder at der skulle være noget i vejen for dette kit og andre tilsvarende USB2 kit - men sikker er jeg ikke.
Dog skal lige nævnes dette forbehold for denne:
Includes drivers for Windows® 98SE, Me, and 2000. Upgrade kit also works with Microsoft's USB 2.0 drivers in Windows XP (altså ikke sikker driver til XP)
Og her er lidt mere:
http://ask.adaptec.com/cgi-bin/adaptec_tic.cfg/php/enduser/std_alp.php?&p_li=&p_page=1&p_prod_lvl1=107&p_prod_lvl2=108&p_cat_lvl1=%7Eany%7E&p_search_text=&p_new_search=1&p_search_type=3&p_sort_by=dflt
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 18-05-03 00:35

Tak for svaret emesen.
Så vidt jeg kan se ud af FAQ'en skulle det ikke give nogle problemer overhovedet.
WinXP har indbygget driver.
Win98SE/ME & 2000 skal benytte Adaptec's driver.

Takker for forklaringen.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 18-05-03 00:37

Efter som det er PCI kan der jo ikke være tvivl om det kan sættes i et (ledigt) PCI slot!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-05-03 01:37

Hej catbody

Jeg vil bare lige bekræfte....

Jeg har selv sådan et kort

mvh srhansen