/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
svigerfamilien
Fra : hellobal1
Vist : 585 gange
20 point
Dato : 19-04-11 16:27

Va gør man !!

Man bliver inviteret til Bahamas af sviger mor/far og svigerdatter og svigermor "KAN IKKE SAMMEN" og ikke som i "KAN IKKE SAMMEN", men virkelig KAN IKKE SAMMEN, der har altid været splid, og har hende mistænkt for at invitere bare for at skabe mere splid. Problemet er at hendes søde, søn ikke kan sige nej til sin mor og har takket ja uden at forhøre sig på hjemmefronten, og iøvrigt lukke øjnene for alle fortidens problemer... Va gør en fortvivlet svigerdatter nu... ?? HJÆLP

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-04-11 16:36

Bliver hjemme

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-04-11 16:49

Ind imellem må man bare prøve at gøre sit bedste for at få tingene til at fungere. Måske er det denne rejse, der skal glatte ud.
Det er klart at svigermor gerne vil have sin søn med - og klart at sønnen også gerne vil med for sin mors skyld.
Hendes "søde søn" er den anden kvindes "søde mand". Kan man ikke for én gang skyld lade ham glæde sig over, at have to dejlige kvinder i sit liv - uden at de skal være så egoistiske og kun tænke på, hvordan de selv har det? Hvad med at rejse med for hans skyld, og beslutte sig for at det bare skal være en god ferie?
En dag får svigerdatteren måske selv en søn, der kommer hjem med en pige, der ikke lige falder i smag. Vi har alle "pligt" til at gøre vores yderste for at få tingene til at fungere.
Og kan man eller vil man ikke det - ja, så siger jeg som svendgiversen: Bliv hjemme - og ønsk de andre en god ferie uden at være sur!
Vi har alligevel al for megen krig her i verden....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-11 17:03

hellobal1

I denne tråd er det dine forældre, det går ud over

http://www.kandu.dk/Spg154647.aspx

Og her er det dine svgerforældre, der står for skud.

Kan du holde ud at være sammen med dig selv ??????

Hvis jeg var din mand, så ville jeg rejse til Bahamas uden dig og nyde det.

Du kan ikke holde dine forældre/svigerforældre ud.

Hvem kan holde dig ud ????

Tænk dig nu om og bliv lidt mere familiær.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-04-11 18:01

Tag det som en oplevelse, lad din mand og børn rejse med og bliv du hjemme. Så kan du nyde 1 uge i fred og ro. Og så ved du at dine børn har det godt sammen med deres bedsteforældre.

Hvis du ikke kan med din svigermor så hold dig langt væk, men du må ikke forhindre din mand og dine børn i at have kontakt med dem. De er jo ikke uvenner med dem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-11 22:16

Citat
I denne tråd er det dine forældre, det går ud over

http://www.kandu.dk/Spg154647.aspx

Og her er det dine svgerforældre, der står for skud.

Kan du holde ud at være sammen med dig selv ??????

Hvis jeg var din mand, så ville jeg rejse til Bahamas uden dig og nyde det.

Du kan ikke holde dine forældre/svigerforældre ud.

Hvem kan holde dig ud ????

Tænk dig nu om og bliv lidt mere familiær.

Det ku' jeg ikke have sagt bedre

Selvransagelse Hellobal1, selvransagelse.

Har du slet ikke overvejet...at det måske ikke er både din egen og svigerfamilien der er problemet, men at det er dig der generelt har et problem med at acceptere og omgås andre mennesker.

M.h.t. Bahamas-turen, så er min første indskydelse, at du skal blive hjemme og lade resten af familien tage af sted.
De kan sgu ikke være tjent med, både at skulle bekoste en rejse på dig og at skulle være sammen med dig en hel ferie, når du hellere så dem hen hvor peberet gror.

Eller også bliver du glad og takker ja til invitation til ferien, og tænker over hvordan DU kan gøre dit til, at turen bliver en positiv oplevelse for dig OG resten af familien.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-04-11 13:46

Bid i den sureste...og se at komme afsted. Gratis rejser har man ikke råd til at sige nej til