/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
pioneer video modtager ikke signaler
Fra : denevigeuheldige
Vist : 532 gange
50 point
Dato : 11-04-11 20:36

I forlængelse af denne her tråd: http://kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=154653, er jeg nu desværre løbet ind i det problem at videoen ikke længere modtager signaler og dermed er optagelse på video harddiskoptagen gjort umuligt.
Jeg har en model som matcher den her: http://www.pioneer.eu/eur/products/45/133/501/DVR-540HXN-S/index.html (min hedder DVR-540H og er lidt ældre end den her vist).
Det skal siges at da vi fik signaler fra yousee fungerede videoen som den skulle og havde ingen problemer med at modtage hverken signaler eller kanaler.
Efter at vi nu har droppet yousee og købt en 300 kr antenne modtager vi jo kun DR1-DR2 samt TV2 og et par andre småprogrammer, men som nævnt videoen modtager ikke kanalerne. Kan det have noget at gøre med om kanalerne modtages analog/digitalt?
Jeg har ladet videoen scanne alt igennem og autoopsætning af ur og kanalfinding udført uden problemer.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 11-04-11 20:38

http://kandu.dk/Spg154653.aspx - måske virker dette link bedre?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 60 point
Dato : 11-04-11 20:59

Så vidt jeg kan se på denne side:
http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/DVR-540H-S/index.html
Så har 540H modellen kun analog tuner og den kan dermed ikke uden videre optage DVB-T.

Du kan koble din digitale tuner til videoen og se TV igennem videoen, men så kan du ikke se et program og optage et andet. Eller du kan købe en digital tuner til videoen eller du kan købe en video med digital tuner.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-04-11 21:51

540 H modellen er en forældet sag uden digital tuner.
Det undrer mig at i overhovedet kan modtage noget som helst på den. Det må være fra et kabelanlæg, som ikke er helt tæt.

De officielle sendere i Danmark er for længst holdt op med at sende analogt.
Du kan klare det med den lidt kluntede løsnin med en løs digiotal tuner foran vidioen.

Vidioen er i øvrigt et dårligt navnv som kan betyde noget helt forskelligt efter hvem der brugr ordet. For de fleste betyder det noget med en båndmaskine.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-04-11 07:15

hvis du har brug for at optage et prg og samtidig optage et andet kan du anskaffe en digital tuner DVB-T med mindst 2 tunere

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 12-04-11 16:10

Da vi havde fuldtidspakken fra yousee kunne vi jo godt se de analoge kanaler.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 20-04-11 23:12

transor - har du et bud på hvad den billigste løsning vil være for at jeg fortsat kan udnytte min eksisterende dvd-recorder?

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 26-04-11 15:59

Tak for svaret fun2. Resultatet må være at jeg går på jagt efter en ny harddiskoptager med indbygget digital tuner. Øv!