/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
DRM
Fra : pagela01
Vist : 2199 gange
50 point
Dato : 30-03-11 17:20

Jeg har anskaffet mig en e-boglæser og i den tro jeg kunne bruge den til lån af biblioteksbøger tog jeg fejl. Biblioteksbøger er forsynet med en DRM kode, der forhindre at bøgerne kan læses på E-boglæseren. Men det skulle være muligt at bryde denne kode. Så om nogen har haft samme problem og en mulig løsning vil jeg blive glad for at høre nærmere

venlig hilsen Pagela

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-03-11 17:44

Det store spørgsmål er vel om kandu.dk skal bruges til at udveksle erfaringer om hvordan man begår ulovligheder? Næste gang vil du vel have tips til at begå det perfekte bankkup.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 17:58

Citat
Det store spørgsmål er vel om kandu.dk skal bruges til at udveksle erfaringer om hvordan man begår ulovligheder? Næste gang vil du vel have tips til at begå det perfekte bankkup.

smid et link der forbyder fjernelsen af DRM

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&biw=1012&bih=569&q=ebooks+drm+remove&aq=1&aqi=g2&aql=&oq=ebooks+drm&cad=cbv

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-03-11 18:04

Det er ikke i sig selv ulovligt at fjerne DRM, men det er ulovligt at kopiere ting man har lånt på biblioteket.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-03-11 18:07

Eller for at være mere præcis: Det er ulovligt at fjerne en kopibeskyttelse for at kunne kopiere lånt materiale.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 18:14

masser af ting der er ULOVLIGT
kender ikke EN herinde der ikke bryder loven, MINST engang om ugen.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-03-11 18:18

Jeg synes stadig ikke at kandu.dk skal bruges til at udveksle tips til at begå ulovligheder.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 18:22

SÅNT er der så meget/ lidt der aldrig skal snakkes om = hvorfor ikke.

jeg betaler SKAT for at kunne låne bøger/ musik
kunstnerne er på STATS-STØTTE
hackere får deres bekomst = penge til stat osv

Mens lovlydige borgere får ??? vold der aldrig kommer for retten.

På tide man PI____ r igen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 18:26

Og som om k_andu er en SKID bedre, de blakker brugere (mangeprofilen/ jørn?).
lader andre brugere hacke en profil, UDEN at det rager dem i PIND..

Skal der ryddes op i de ting du/ andre nævner, så FREM med k_andu ???? teamet ?????

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 18:36

NB:

hvis du vil have gratis ebooks eller andet så ligger der næsten alt (Dansk) på
http://warez-dk.org
mangler du en invite så smid besked.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 18:38

MEN osv:

Medlemsdato : 04-03-2009

Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 0
- Slettede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-11 18:44

Citat
jeg betaler SKAT

Det må være spritafgifter du tænker på

Citat
de blakker brugere (mangeprofilen/ jørn?).

Han lever da i bedste velgående

Det er sikkert hans profil der har stillet spørgsmålet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 20:15

altid en ? velment og velplaceret _ fuck kommentar fra REFI
der jo rangerer_ som dette forum´s VÆRSTE top 10 brugere
hvor mange profiler har du egentlig refi.
refi, er JO LOVLYDIG og følger resten af DEM,
der er IMOD dine/ mine og andres meninger om både det ene og i
særdeleshed, det ANDET.
hvilket jo fremgår af dine egne svar på en/hver kommentar
mig BAD = længe leve refi+

Citat
Han lever da i bedste velgående

og hvad rager det dog mig = jeg har kun forsvaret brugeren
=
må man ikke for det, store mindretal...

Men pisse på andre og jeres eget svineri_
så hopper i sgu med på gyngen = klumme = FØJ for

og for DEM der virkelig tror jeg har flere profiler herinde = NEJ
I ANMELDTE MIG OG DERFOR _____sidder man og får LIDT PIS-tanker over brugere
som man havde et rimeligt godt??????????????????????????????????????????????
forhold/ respekt til/ for = sikkert også dig.
Og hvem fanden har dog råd til en NY profil hver 5 time

Om jeg fatter 2 eller flere PINDE, rager ikke mig = slet ikke dig/ andre,
jeg er ikke en hund, der kommer tilbage_ MED PINDEN
MEN at jeg kommer herinde, til TIDER.
og får møjtiltale tilbage TJA: hvis man kom med kommentarer som dine,
så ville jeg prøve den lukkede afdeling
HVERKEN dig eller mig, er for ?? eksperter, så TAG EN STRIBE = den midderste
på en NORMAL Dansk vej, og ellers tag den med RO?
JEG HAR DEN SGU IKKE (k_ando) SOM STARTSIDE ELLER DIVERSE TØMMERMÆND
som man ellers kan læse sig til = er i alle KLIK PÅ knappen afhængig

Citat
Det må være spritafgifter du tænker på

Også dem, men sæt dem ENDELIG OP IGEN
så kan alle møjunger og andet godtfolk, tage SYD for grænsen = IGEN
jeg sidder fandme ikke i folke=)&¤( og pisser på Danskere

Go daw du

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 20:18

Citat
JEG HAR DEN SGU IKKE (k_ando) SOM STARTSIDE ELLER DIVERSE TØMMERMÆND
som man ellers kan læse sig til = er i alle KLIK PÅ knappen afhængig

Mangel på min klip-holder... men brok dig endelig.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 20:20

hvem er brugeren
Citat
pagela01

dobbelt-profil eller...

hvad var spørgsmålet egentligt

FIS i kasketten eller hvordan man kunne...........

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-11 20:23

Citat
dobbelt-profil eller...

og vedkommende får man ikke i tale= med sin rigtige profil = ELLER

kunne det være REFI der manglede LIDT gråt guld = forstand på mennesker.
ller MOSKE har for meget af samme/ GULD, men ingen HÅR

Kommentar
Fra : NoQia

Dato : 30-03-11 21:30

Jeg vil give fun2 helt ret og synes faktisk det er ret fornemt at man kan låne ting gratis fra bibliotekerne. Sikke da en service. At man så har købt det forkerte udstyr er ikke en undskyldning for at bryde kopisikringer. Der findes adskillige ebogslæsere der kan bruges til bibliotekernes tilbud, så det er et spørgsmål om at se sig for når man køber en læser.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-03-11 23:33

som du kan se,.. har betjent,.. menig- REFI,.. været og kontrollere at alt går rigtig til, og loven overholdes,....
han er svær at komme uden om,...... våger,.. og er konstant på vagt,... 24/7/365
blander sig i alt / alle,.. uanset han kender noget til 'emnet'
pladre løs,.. så især nye medlemmer får det indtryk at 'manden' ved hvad han taler om,. !!

selv er han bedøvende ligeglad med landets love,.... 'blæser på alt og alle',...
det skyldes sikkert han har bosat sig hvor det er lettest muligt at omgås det Danske afgiftsystem,
såvel illegalt som legalt,

http://www.kandu.dk/Spg153406.aspx
her kan man bla. læse hans sidste nye plan / forsøg på at snyde det Danske afgift system mest muligt, på kortest mulig tid,
lige præcis det,... han har så meget imod andre gør,...

Citat
Jeg påtænker at købe en NY trailer i Tyskland - der så skal "fragtes" hjem.....

Citat
Desuden støtter vi gerne tysk moms - vi bor der faktisk - men den skal køre på DANSKE plader....

Citat
De vil jo så stå i DK - så der er problemet jo løst - de har næppe kørt bag mig med en "videovogn"

... hvam sagde dobbelt moral,......

bortset fra det,.. skal du ikke google ret meget,.. for at finde ud af at drm kan fjernes med soundtaxi,
også youtube har svaret på den slags,..

dvs.... youtube,.. google,.. + alle andre søgemaskiner kan give dig svaret, (søg,. så skal du finde)
KANDU.DK.. er 'helligt område'.. dertil er der for mange betjente. ..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-03-11 23:43

Citat
Jeg vil give fun2 helt ret og synes faktisk det er ret fornemt at man kan låne ting gratis fra bibliotekerne. Sikke da en service.

der tager du meget fejl,...... hvis du bataler,.. eller har betalt skat i Danmark,
har du selv været med til at betale,

omvendt har alle de der ikke bruger systemet,. også betalt,..
dvs. alle ældre,. og andre 'svage' borgere,. som af en eller anden grund,. ikke er i stand til at bruge systemet,.. betaler også til noget de ikke har gavn af,
såååååååå,... hvem 'snyder' hvem,.. ?..

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-03-11 08:50

der er en ting som undrer mig her på kandu og det er alle det moralske skrubler som er til at brække sig over , det kunne somme tider være rart om der blev svaret på det der bliver spurgt om istedet for alle de moralske opstød

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-11 16:30

Til spørgeren: Det er ulovligt at fjerne DRM på e-bøger, lydbøger og musik lånt på biblioteket, spørg i et pirat forum hvis du vil have hjælp til ulovligheder.
Et lillebitte udpluk af Kandu reglerne som alle brugere er underlagt
Citat
Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.
som jeg læser teksten må vi ikke medvirke til ulovligheder, at det så er usandsynligt at der bliver reageret på at en af os fortæller hvordan man fjerner DRM, det gør det ikke mindre ulovligt så lad venligst være at snakke om sure opstød, vi må ikke medvirke til ulovligheder.
Er der nogen af os som ønsker at Kandu bliver et forum for pirater?
At nogen brugere så lige skal vise deres "mod" - Ihh vi tør bryde Kandu regler og dansk lovgivning - gør vel ikke at alle andre kun kommer med sure opstød eller??
Det er en for simpel form for moral eller mangel på moral at lægge for dagen!
Der er allerede Piratgruppen forum og der kan de som ønsker at bryde loven spørge om fjernelse af DRM og andre former for piratkopiering.
Og så er der nogen som vil sige at det er simpel misundelse fra min side, og at jeg ikke kan finde ud af at fjerne DRM, jo jeg kan jeg har et program som kan fjerne alle de DRM i kan stille op med

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-11 16:41

Hvis du kan afspille det med windows mediaplayer kan du optage det med f.eks. Audacity
http://www.filehippo.com/download_audacity/ og gemme som mp3.

Eller du kan hente Wondershare Music Converter, virker fint til wma filer...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-11 16:44

En e-bog er vist ikke noget man afspiller - eller er jeg fuldstændig galt afmarcheret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-11 16:55

Næe det har du da nok ret i, tænkte på en lydbog

Kommentar
Fra : pagela01

Dato : 01-04-11 11:07

Tak for de mange indlæg på min forespørgsel. En ting jeg gerne vil slå fast er det ikke er ulovligt at fjerne DRM og det har intet med pirateri at gøre. Sagen er at mange E- bøger understøtter DRM hvilket gør at man kan læse bøger fra biblioteket fra disse E- bøger, men min E- bog er ikke forsynet med denne understøttelse, så derfor søger jeg en løsning. Iøvrigt er udlånet med automatisk stop maximeret fra 8 til 30 dage, som på andre af bibliotekets udlånsbøger, hvem mon har i tankerne at kopiere disse bøger. Iøvrigt aner jeg ikke hvorledes det være muligt at kopiere en e-bog, jeg forstår derfor ikke at disse bøger skal være kodede

Venlig hilsen
Pagela

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-11 11:42

Citat
men min E- bog er ikke forsynet med denne understøttelse, så derfor søger jeg en løsning

Det er så at købe en NY

Citat
jeg forstår derfor ikke at disse bøger skal være kodede

Det spørgsmål bør du stille til biblioteket....