/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Trailer
Fra : refi
Vist : 3348 gange
100 point
Dato : 31-01-11 17:57

Håber lige der er en "sagkyndig" til stede...

Jeg påtænker at købe en NY trailer i Tyskland - der så skal "fragtes" hjem.....

Kan man skrue prøveplader på sådan et bæst ?
Skal den til syn for at få dansk plade ?
Kan man nøjes med de tyske papirer (til indregistrering) og derved få dansk plade og skrue på med det samme ?
Har EU standardliserede typegodkendelser.

Vi taler en 500 kg BRUTTO

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-01-11 18:43

Hvorfor så bøvlet.

Handl med ham her http://www.stauningsilo.dk/trailer.htm og hent den i Spjald eller i Vejle.

Så deltager du også i fællesskabet ved at betale Dansk moms.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-01-11 18:45

Han havde den bedste pris da jeg købte. Hele skidtet var klargjort med nummeplade, pressenning og næsehjul og stod klar til afhentning i Vejle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-11 18:48

Citat
Hvorfor så bøvlet.

Hvis det er "bøvlet" giver svaret jo sig selv

Det kunne jo være det kunne laves "ubøvlet" - derfor spørgsmålet....

Desuden støtter vi gerne tysk moms - vi bor der faktisk - men den skal køre på DANSKE plader....

Kan som tillæg oplyse at samme forhandles i DK.....

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 01-02-11 09:24

Citat
Kan man skrue prøveplader på sådan et bæst ?

ja det skal du...tyske og danske!

og den skal synes her i DK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-11 09:31

Dvs... Vi står med....

Tyske pøveplader
Danske prøveplader
Papirer
Registrering
Afl. af prøveplader

Hmmmm

Nu kan den hentes 500 meter over grænsen så man kunne måske "snyde" de 500 meter og sætte danske på med det samme....

Kan man hente danske plader uden traileren, når den er typegodkendt i DK - det ville jo gøre det en del nemmere blot at medbringe den fra start....

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 01-02-11 09:37

Citat
Nu kan den hentes 500 meter over grænsen så man kunne måske "snyde" de 500 meter og sætte danske på med det samme....

medmindre tolden står og venter!

der vist noget som hedder grænseplader! se om du kan få sådan nogen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-11 10:05

Citat
medmindre tolden står og venter!

De vil jo så stå i DK - så der er problemet jo løst - de har næppe kørt bag mig med en "videovogn"

Men skal den til syn kan man jo nok ikke få plade på forhånd...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-02-11 11:29

Ny trailer skal ikke til syn - heller ikke købt i tyskland, MEN for at fåden registerret i DK og få nr-plade, skal typegodkendelsen medbringes for registrering/udlev. af nr-plade.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-11 11:44

Dermed bør det vel også være muligt at få plader UDLEVERET uden trailer....

De tyske papirer er vel nok til at få lavet dansk registreringsattest når modellen (STEMA - forhandles af H.Nyborg) ER typegodkendt ( også i DK)....

Problemet er vel kun hvis den FØRST skulle typegodkendes - eller

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-02-11 02:30

Prøv at forhøre dig her, kender flere der har handlet hos http://emmerske-biler.dk/10880.cms
og hentet på deres lager i Tyskland

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-02-11 02:49

Bemærk at hvis du importerer en trailer eller en campingvogn fra udlandet f.eks tyskland skal ikke du have foretaget toldsyn, men kun registreringssyn da disse er afgiftsfritaget. Du skal blot huske at få dokumentation fra fabrikanten / forhandleren i udlandet, en såkaldt dataerklæring. Derefter skal du blot til syn og derefter på motorkontoret som normalt.

http://www.synsklar.dk/Motorcyler,%20trailere%20og%20campingvogne.html

Vognen skal køre på tyske prøveplader op til grænsen, hvorefter du så sætter dansk prøveskilt på.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-02-11 02:58

Finder lige ud af, at det ikke er mere er lovligt at købe hos dansk firma, og hente på lager i Tyskland. Hmm..

Men læs lige her, hvordan andre har handlet!
http://www.heste-nettet.dk/forum/6/177763/177763/