/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
harddiskoptager med brænder
Fra : cardby
Vist : 2750 gange
50 point
Dato : 22-03-11 19:22

Hej jeg har en Phillips harddiskoptager med brænder i, og vil gerne have en ny men har søgt på nettet og kan ikke finde nogle, kan man ikke købe dem mere ????
mvh
Cardby

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-11 19:36
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-11 19:38
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-11 20:54

Citat
kan man ikke købe dem mere

Der er masser

Problemet er blot at de IKKE er med mpeg4 tuner.....

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-03-11 09:54

Det rigtigt REFI
Det indebærer, at man ikke kan optage de nye HD-kanaler fra et nyt TV men "kun" de gamle, analoge udsendelser.
Det er ikke, fordi fabrikanterne ikke kan lave en sådan HD/BluRay optagere, men det er de samme, samme ejer BluRay systemet og de vil ikke have brugere til at lave kopier på skiver som man gør på DVD.
Jeg mener, at man kan omgå det med at optage HD film på PC med fornødent udstyr, herunder MPEG4 og så brænde derfra, men det ved jeg ikke nok om. En anden kunne måske fortælle herom?
Det ville også være godt, om vakse KAN DU brugere vil fortælle, om de trods alt har fundet en fabrikant, som laver udstyret. Det findes i en australsk udgave og vist også i Frankrig. Problemet er, om dette udstyr virker i DK med andet TV system og andre strømforsyninger?
leob

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 23-03-11 11:47

Tak for linkene mvh
cardby

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 23-03-11 19:13

Citat
Problemet er blot at de IKKE er med mpeg4 tuner.....

Hvad med en Samsung BD-C8200 ?
Den har DVB-T og DVB-C tuner?

Har en kammerat der købte den i Bilka til 2600,- for et stykke tid siden.

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201005/20100510153239484/01960D-BD-C8200,8500-XEE-DAN-0330.pdf

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 23-03-11 19:15
Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 23-03-11 19:50
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-11 20:08

Hold nu op med at bilde folk ind det findes - det findes IKKE - det sørger lovgivningen for...

At reglerne kan omgåes er en anden historie

CiviC:

Dem du henviser til har ganske rigtig DVB-tuner - men den kan KUN optage på HARDDISK...

BR- er KUN til afspilning (hvilket også står der)

De maskiner der kan købes hvor der både kan optages på harddisk og DVD er med både digtaltuner og alm. tuner.....

DVDen kan IKKE optage fra digitaltuneren og kopiering fra harddiskens optagelse i mpeg4 bliver AUTOMATISK lavet om til mpeg2....

DVD-filsystemet er slet ikke det samme som DVB systemets filer - derfor er kopiering ikke muligt.

Som tillæg til "Loeb"s forklaring kan tilføjes at det er korrekt der blev lavet en optager til DVB systemet som blev solgt i England og Frankrig - men det er stoppet og de ville heller ikke virke i Danmark....

Mpeg4 systemet er forskelligt i næsten samtlige lande (selvom det hedder det samme), så det hjælper heller ikke at "importere" et piratexemplar fra Kina

Så indtil videre er der KUN mulighed for "fusk" via komputeren - alt andet kræver lovændring, og den kommer næppe får DVD udgår af produktion... (men så finder man nok en anden begrænsning)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-11 20:12

Samsungs BD-C8200, er både Blu-ray afspillerog MPEG4 harddisk optager

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-11 12:05

Kommentar
Fra : oppes

Dato : 21-05-11 22:58

Aldi har en der heder Medion. Koster 990kr