/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Firmabil eller hvad ?
Fra : tararam
Vist : 697 gange
16 point
Dato : 16-03-11 08:32

Hvad og hvordan kan jeg trække kørsel fra med min privatbil jeg bruger i firmaet.
Jeg er momsregistreret, og leaser en hvid plade bil for 3000 kr om måneden. Bilen bruges også privat, men jeg har en del kørsel til lufthavne for at hente og bringe kunder, samt kørsel dagligt for at handle ind til morgenmad osv.
Jeg har lagt 40.000 i udbetaling ved leasningen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-03-11 10:44

Hvor meget du har betalt i udbetaling er ligegyldigt i den forbindelse.
Du har leaset bilen privat.
Du sakl føre nøjagtig kørebog/kilometerregnskab, så kan du modtage kr. 3.47 pr. kørt kilometer(2010 priser) i skattefri kørepenge.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-03-11 10:46

Det du får udbetalt, kan du trække fra i firmaets regnskab

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-03-11 16:11

Men du kal ikke tage det med i dinpersonlige indtægt.

Hvis dit firma er personlig ejet ( ikke aps eller lignende) skal du bare trække de 3,47 fra i firmaregskabet inden du angiver overskuddet.

Dine private kørte km til morgenmad kommer ikke sagen ved, med mindre dit firma er et morgenmadscafeteria eller lignende.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 16-03-11 18:15

er det firmat eller dig privat der har leaset bilen?

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE