/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Re installation af Win 7, 64 bit
Fra : leob
Vist : 977 gange
100 point
Dato : 09-03-11 20:58

Mit system er blevet træt og jeg vil derfor geninstallere mit operativsystem.
Jeg mener at kunne huske, at man under processen ikke skal bede om "Repair" i starten med istedet skal vente til den "rigtige" installation starter før jeg beder om installation uden at formatere.
Fidusen er, at jeg kun får en helt ny OS opsætning uden at få slettet programmer og data.
...men hvordan er det l.i.g.e jeg gør?
Hvis jeg starter med CDen i, får ikke den ønskede valgmulighed men kun repationsmuligheden.
Altså helt detaljeret beskrivelse, tak
Leob

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-11 21:11

Du skal ikke "reinstallere" hvis du vil undgå fotmatering.

Du skal bruge den recovery metode som din computer er sat til.

Hvis du fortæller hvilket mærke og model din computer er - så er der måske en der ved helt eksakt hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-03-11 21:11

Hvis dit system er "træt", så er det netop en geninstallation med formatering der er det bedste. Det er ikke kun programmerne der er skyld i at Windows er "træt", men også Windows systemfilerne og nok mest dem.

Desuden kan du ikke bare geninstallere Windows uden at dine programmer bliver berørt, alle systemfilerne bliver overskrevet og så er der ikke noget fra dine programmer.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-03-11 02:16

og når du er igang, så installer dette, så er du fri for at skulle geninstaller mere
bare tag et snapshot når det passer dig og du kan genskabe dit system
på mindre end 5 sekunder.
Det har intet med Windows systemgendannelse at gøre
http://www.comodo.com/home/data-storage-encryption/data-recovery.php

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 12:10

Er problemet blevet løst?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 28-03-11 15:47

Nej ......
Jeg synes ikke, at jeg har fået et egentligt svar på det jeg spurgte om,
Men en hel del interesante kommentarer.
Jeg kører altså stadig med en del snavs men da "kun" sinker opstarten lever jeg med det - endnu
leob

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 15:50

Kan du så ikke lukke spørgsmålet og åbne et nyt hvis der skulle være brug for det?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 28-03-11 18:10

Jo det kunne jeg godt men ....
Spørgsmålet er ret tydelig (mener jeg) og et nyt spørgsmål ville formentlig ligne det gamle.
Så hvorfor skal jeg lukke et relevant spørgsmål bare fordi der - endnu ? - ikke er nogen der har svaret?
leob

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 20:12

Jamen hvis problemet ikke er løst hvorfor skriver du så ikke herinde, det er over 1 måned siden der er skrevet på tråden.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 28-03-11 21:33

Jeg forstår dig ikke
Hvad mener du jeg skal skrive?
"er der virkelig,ingen der kan svare?"
Eller gentage spørgsmålet?
Jeg vil sgu da ikke fjerne et ubesvaret spøgsmål som burde kunne forstås alle som kan læse.
Jo, det ville jeg godt, hvis jeg iøvrigt mente at det var for svært spørgsmål,
men med det kendskab jeg til Kan Du panelet tror jeg, at det er for svært.
Iøvrigt: hvad generer dig.ved at sagen står åben?
leob

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-03-11 10:39

Jeg mener bare du bør skrive at dit problem ikke er løst, havde ikke skrevet på tråden siden du oprettede den. Men der er da kommet flere gode svar.
Det genere mig i den grad at vi er en del personer herinde som bruge tid på at hjælpe andre og hvis problemet ikke er løst så vil vi gerne vide så vi kan komme med andre forslag. Hvis en tråd ikke bliver lukket er det, for os, et tegn på at man ikke sætter pris på vores indsats når man ikke vil gøres sig den ulejlighed og takke for hjælpen.

Jeg mener stadig at du bør geninstallere din computer og under geninstallationen formatere din harddisk, det er den eneste måde du kan være sikker på du ikke har en computer der er sat til med virtuelt snavs.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-11 11:41

jamen det vil jeg så gøre
Hvordan er det nu lige jeg gør det?
Jeg mener det er noget med at lægge inst.Cden i under kørsel, sige ja til nogen ting og ikke til nogle andre for ikke at få fjernet mere end nødvendigt.
Jeg er med på, at jeg så skal installere alle programer igen og sørge for at have backups af OPutlook files, Favoriter m.v.
En detaljeret anvisning udbedes
leob

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-03-11 11:49

Hvilken windows installation skal du installere?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-11 12:54

Som overskriften antyder er det Win7 64 bit og det er den store Ultimate udgave
leob

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-03-11 14:34
Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-11 16:09

Eller også gør jeg netop ikke
Det er om hvordan man installerer Win7 istedet for et andet styresystem og samtidigt formatterer discen
jeg vil "bare" have reinstalleret Win7 oveni en eksisterene Win7 uden at formattere
leob

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-03-11 17:25

Arj kom nu, læser du ikke hvad der bliver skrevet? Hvis du gerne vil have en computer der skal køre uden alt det "virtuelle snavs" så bliver du nød til og formatere den. Og selvom du installere windows "oveni" den eksisterende så vil din computer ikke køre ordenligt. Nogle af dine programmer, hvis ikke alle, vil ikke fungere da alle systemfilerne bliver overskrevet og da nogle af dine programmer skriver i systemfilerne når de bliver installeret vil det jo mangle når systemfilerne bliver overskrevet når du installere windows "oveni".

Du får det bedste resultat ved at GENinstallere Windows med en formatering.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-11 18:43

Vi bliver nok ikke enige
Men tak for bIdragene
leob

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-04-11 14:42

har lige gjordt det.
du få en old windows mappe ved navn
windows.old
i denne mappe ligger ALLE dine program filer og dukumenter fra den forrige indstallation
brug søg i windows evt for at finde dem men stien er
c:/windows.old/user/[DIR BRUGER NAVN FRA FORRIGE INDSTALLATION]\dokument
FINDES DET FINDES DET HER

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-04-11 14:45

alt ANDET DER IKKE LIGE HØRE TIL DEN GAMLE WINSDOWS INDSTALLATION LIGGE SOM ALMENDELIGE MAPPER PÅ DREVET EVT HARDDISK PARTITION 2 DVS D: DREV HVIS DU HAR ET SÅDAN MEN DE LÆIGGER PÅ DREVET INTET SLETTET DU SKAL BARE INDSTALLERE PROGRAMMER IGEN OG DET ER EN UDMARKET IDE AT INDSTALLERE WINDOPWS 7 64 BIT IGEN OVENI DEN FORRIGE WINDOWS SOM EN HELT NY - FORMATER IKKE .......GO START HILSEN XOU

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-11 20:20

Stopper med og abonnere på det spørgsmål.