/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Mere end 4 kabler til router
Fra : leob
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 22-02-11 10:30

Jeg har 4 netværkskabler tilsluttet min router.
Nu vil jeg gerne have en net-harddisk også, men har ikke plads til et 5' kabel.
Hvad gør jeg?
Leob

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-02-11 10:37

Køber dig en ekstra router/switch og forbinder de 2, eller køber en med flere porte.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-11 10:39

Køber en router med flere porte eller sætter en switch på
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=14125

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-11 11:32

Du køber en switch med eks. 4 udgange og forbinder indgangen til en af routeren 4 udgange.
Så kører det stort set af sig selv.

Ps. du skal ikke bruge en hub.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-11 16:10

Du bliver forslået en router af flere KANDU'er, men en sådan en har du allerede.
Det du skal bruge til flere enheder tilsluttet med kabel, er en switch, måske flere, en i hver port hvis behovet er der for.
Switche findes med et varierende antal porte, lige fra 4 og op til rigtig mange, brugt ved indstriel netværk.
Switchen behøver ikke at sidde sammen med roteren, men kan sagtens anbringes et helt andet sted, forbundet med et kabel, så der kun skal trækkes et kabel frem til en anden brugergruppe.
I reglen kan de fleste routere håndtere 255 tilslutninger, hvoraf 127 kan være trådløse. Det kan dog variere fra mærke til mærke, men mine angivelser er dog en meget brugt standard.
Du skal så huske at indstille routeren til at have åben for de nødvendige antal brugerporte.
Alle indstillinger sker i din router, samt for hver maskine, direkte i maskinen. Switchen er en inteligent HUB som følger routeren slavisk, så her er der ikke noget du kan pille ved.
Antallet at switche, er afhængig af hvordan du strikker dit netværk sammen, der skulle jo gerne være så få kabler der filtre sig ind i støvsugeren.

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 22-02-11 17:13

Som så ofte før er dit svar udførligt - tak
her

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-11 17:21

var så lidt