/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
USB kabel eller?
Fra : o.v.n.
Vist : 984 gange
200 point
Dato : 01-02-11 20:04

Så er den gal igen, i gang med at flytte hardware over i et nyt kabinet og jeg sidder med et stik som jeg er i tvivl om, i fronten af kabinettet er der 2 USB porte og jeg kan ikke se nøjagtig hvor kablerne fører hen, der er 2 ens kabler den ene står der USB på så der er ikke nogen tvivl der, det andet kabel er tilsyneladende magen til, der står 1394 på den.
Er det også et USB kabel som skal på det andet stik på bundkortet?
Kabinettet er magen til det her: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1298/proto-build2.jpg
Det hedder Antec Sonate Proto

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 01-02-11 20:07
Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-11 20:10
Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-11 20:11

PS...

Det er Firewire

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-11 20:16

Er det en firewire? Så moderne er bundkortet ikke så jeg må vist hellere lade det hænge uden at tilslutte nogen steder, stikket som vises til venstre på tegningen og højre i billedet på Wikipedia er der godt nok mellem USB portene og lyd portene, sådan en port er det faktisk første gang jeg ser
der er eller 3 muligheder for at sætte ekstra USB til bundkortet - ØV

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-02-11 20:17

Meget overfladisk set ligner IEEE1394 stikkontakten en usb. Den virker også næsten ligesådan, men var engang megt hurtigere, så den kunne bruges til at streame digitale videobånd. De er ikke så populære mere og USB er i seneste udgave ligeså hurtig. Så de fleste bruger ikke en 1394 port til noget.
Glem den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-11 20:18

Og det billede som er i linket er ikke helt magen til kabinettet, der er det mystiske stik mellem USB og lyd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-11 20:19

Citat
de fleste bruger ikke en 1394 port til noget.
Glem den.
det bliver jeg vist nødt til der er ikke noget firewire på bundkortet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-11 21:35

Et firewire stik ser sådan ud og der findes 2 størrelser - her det lille:
http://www.billedeupload.dk/photo/2011-02/80749719/IMG_0602.JPG.html
Læg mærke til den lille vulst i bunden af stikket.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-11 23:59

Tak for svaret refi. hurtigt og præcist, så vidste du at det ikke var noget for mig at rode med også tak for svar til jer andre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-11 00:01

Nej Eyvind mit stik er sådan lidt 5 kantet i det, vist på billeder i de andres link

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-11 07:24

Selv tak....

Ja - nye biler med ældre motorer giver af og til lidt "skruehul" problemer....