/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs netværk
Fra : Caaasper
Vist : 1631 gange
200 point
Dato : 01-02-11 08:19

jeg har problemer med at komme på et netværk. jeg kan slet ikke oprette forbindelse til det, og hvis jeg trykker fejlfind, så siger den man skal genstarte routeren, men har jeg ikke mulighed for, fordi det er skolens netværk.

nogen der har en ide eller ved hvad jeg skal gøre?
stil flere spørgsmål hvis i har brug for mere info.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-02-11 09:16

Du siger det er skolens net.
Har du fået koden til dette ved din Lærer, eller har han andre ting han skal gøre for at du får lov.
Skal din PC skrives ind i Routeren for at den må tilsluttes (mac godkendelse).
Sæt dig lidt ind i tingene og spørg din lærer, dette var lidt hjælp på vejen.
hilsen Steen jeg er en årgang 1947 Hej hej.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-11 09:37

Når du skal bruge skolens (intra)netværk, vil der være en lærer som kan hjælpe dig.....................
Er det hjemmefra får du en kode og en adgangsvej, udleveret af skolen.

Hvis du er udelukket, er der ingen vej ind.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 09:50

det er et åbent netværk, altså skal oprette forbindelse først, og så logge ind inde på nettet, med mit unilogin, men skal jo ha' forbindelse til nettet først, hvilket jeg ikke kan.

skolens it folk har jeg snakket med, de vil slet ikke bruge tid på det, og de har aldrig oplevet det før.
jeg håber i kan forklare mig lidt om hvad jeg skal gøre, for har heller ikke så meget forstand på det.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 09:51

stone47: hvordan skriver man mac adressen ind i routeren?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-11 09:58

Kan du koble dig op via LAN?

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 09:59

ja det kan jeg godt, men det må jeg åbenbart ikke her på skolen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-11 10:01

Ok - så prøv dette:

Vær sikker på at din trådløse er tændt.
Højreklik på de to små computere og vælg netværk og delingscenter.
Vælg så "administrer trådløse netværk"
Slet dem der er der
Nu kan du prøve at søge på skolens netværk med "opret forbindelse til et netværk"

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 10:04

hvad med dem der er mit hjemmenetværk, skal jeg også slette dem?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-11 10:13

Kun hvis de er med til at spærre.

Når du laver en forbindelse så spørger den om:

Skal windows huske forbindelsen................ ok
skal forbindelsen oprettes automatisk..................fjern V

Når du så kommer hjem gør du det samme, men så skal du oprette forbindelse hver gang,
men adgangskoden husker den.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 10:46

det hjalp ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-11 10:54

Kan du se skolens netværk
Kan du markere det og trykke på tilslut
Hvad sker der så

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 10:57

så siger den: der kunne ikke oprettes forbindelse til koldingkom-hotspot

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-11 11:10

Så er det muligt at det hotspot ikke godkender din MAC adresse.

koldingkom-hotspot ser ud til at være kommunens hotspot.

Siden du kan komme på nettet her så må du have forbindelse med en anden computer.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 12:18

jeg har forbindelse via min iphone

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-11 12:36

Med henvisning til et af dine tidligere spørgsmål ''hacking'' af skolens personaleintra?

http://www.kandu.dk/Spg152156.aspx

kunne det måske tænkes, at det er med vilje at du er udelukket.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 12:39

nej fordi det har jeg ikke prøvet. jeg har kun downloadet på skolens netværk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-11 12:40

>

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 12:42

hvad?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-11 12:45

Citat
jeg har kun downloadet på skolens netværk

Hvad har du downloadet - og er det tilladt?

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 12:46

film, spil, programmer og nej det er det nok ikke

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-11 12:50

Tror du så ikke, at det er derfor du er udelukket fra nettet?

Hvis jeg var administrator på netværket, ville jeg gøre det samme!

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 12:59

ja, men har gjort det i to år, sjovt de først opdager det nu så?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-11 13:05

Caaasper - du er en Klovn!

Godkendelse af svar
Fra : Caaasper

Dato : 01-02-11 17:35

okay