/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
''hacking'' af skolens personaleintra?
Fra : Caaasper
Vist : 8527 gange
100 point
Dato : 13-12-10 22:47

for det første, vidste ikke hvilket enme det her er, så tænkte bare lige andet fritid :D

- nogen der ved om man kan ''hacke'' (kald det hvad du vil) skolens personaleintra?:D bare lige lave
en ænding i skemaet, og så færdig?:D så har man da en god undskyldning til at man ikke kom (;

bare lige en tanke jeg havde :D

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-12-10 22:50

Citat
nogen der ved om man kan ''hacke'' (kald det hvad du vil) skolens personaleintra?:

Ja da...men det vil jeg sq da ikke fortælle dig

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 13-12-10 22:50

kom nu ;)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-12-10 22:52

Citat
kom nu ;)

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 13-12-10 22:53

du ved det sikkert ikke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-12-10 22:57

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 13-12-10 23:03

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-12-10 23:05

Det er Uni-C der har lavet systemet, der er rigtig mange brugere der gerne vil hacke det, så det er næppe helt enkelt...

Det letteste er nok at forsøge at gætte din lærers password.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 23:10

Når læren sidder med PC'en logget på kommer du lige forbi og råber "BRAND" ud med jer,
så skynder du dig lige at kigge lidt på PC'en

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-10 23:32

Hovedpassword til skolernes intra er som regel > wiue.;-_lwrÆOF38LNiqql.q.eio,WKEFLWH444½
Det nye er nemlig, at der bruges andet end tal og bogstaver.
Men pas på, for der der kører tidslogning på datamængden, så du bliver nemt fanget.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-12-10 23:43

@ Eyvind.
Det ER forkert.
Det er :IwrÆOf39LNIqql.q.eio.WKEFLWH443½.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-12-10 23:47

Citat
nogen der ved om man kan ''hacke'' (kald det hvad du vil) skolens personaleintra?

Ja og forsøg derpå politianmeldes.

Citat
Det er Uni-C der har lavet systemet

Hvor ved du det fra, kender du Caaasper?
Der findes flere forskellige systemer, det kan jo ovenikøbet være et de selv har udviklet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-12-10 23:48

Der er noget i begge dar misforstået for det rigtige er:

IwrÆÖf39LNIqql.q.eio.WKEFLWH443½

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-12-10 23:49

dar=har

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-10 23:52

Ok - det er også snart et stykke tid siden jeg var inde og kigge på skolens p-intra.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-10 00:20

Og det er et andet system end det var da jeg underviste

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-12-10 00:24

Prøv lærerens fødselsdag og hendes barns navn og lign. Jeg har selv arbejdet på en skole så det er nemt at gætte det. Så man kan sagtens hacke ind på skolen. Men hvis du misbruger oplysningerne kan du komme i fedtefadet, man kan sagtens finde din computer gennem IP-nummeret

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-12-10 00:42

Citat
Der findes flere forskellige systemer, det kan jo ovenikøbet være et de selv har udviklet

Mig bekendt er det fuldstændigt standardiseret nu, så alle skoler bruger der samme system, udviklet og drevet af Uni-C

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-12-10 01:03

Citat
Mig bekendt er det fuldstændigt standardiseret nu, så alle skoler bruger der samme system, udviklet og drevet af Uni-C

Nope, det er rigtigt at de er de største men det er altså ikke alle skoler der benytter uni-c og skoleintra

Jeg støder da af og til på elever der flytter skole og som aldrig har haft et uni-login

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-12-10 06:33

Husk bare på, at den lille joke er strafbar og ikke kun i forbindelse med eftersidninger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-10 07:17

din lærer bruger sit fornavn og password 1234

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-10 07:33

Så er det nok nemmere at få et ekstra tandlægekort, og selv skrive en ny tid på

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-10 07:57

Det er ikke længe siden en elev blev bortvist og Politi anmeldt for samme,
og genstanden han brugte, kan købes lovligt... i Danmark

Men tvivler på du vil bruge det, bare for at ændre et enkelt X

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-10 10:26

Citat
Og det er et andet system end det var da jeg underviste

Er det så maaaaange år siden da Granner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-10 12:16

Hej PiaSkov

Ja man er ved at blive gammel. Men der blev lavet en del om på systemerne da jeg gik på efterløn.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-12-10 12:22

lad mig i den forbindelse sige: Skolen ville være et dejligt sted hvis ikke der var alle de elever og lærere
Der er heldigvis ikke så mange TAPper så de er ikke det store forstyrrende element

Kommentar
Fra : janik

Dato : 14-12-10 12:58

Hacking er nemt men hvorfor ville du det???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-10 13:10

Citat
Hacking er nemt men hvorfor ville du det???

Han tror han kan slippe for undervisning.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 14-12-10 13:13

piaskov
Oki kan han så ikke og skal han sku heller ikke:)

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-12-10 13:14

Iøvrigt mener jeg at UNI-C lukker adgangen til PC eren efter 3 forkerte forsøg. Så skal men hen til skolens administrator for lukke den op.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-12-10 13:15

Citat
Hacking er nemt

Jeps, det kan alle, der findes masser af guides på nettet til det
Det er det der med ikke at blive opdaget der er svært, og det er lige præcis det der ikke kan laves en guide til

Kommentar
Fra : janik

Dato : 14-12-10 13:37

EXTERMINATOR
Det kræver nu bare et lille program der skjule
din ip adresse.
Men er nu ikke noget jeg gør noget i ved bare hvordan man gør .

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-10 15:07

Citat
Det kræver nu bare et lille program der skjule
din ip adresse.

så enkelt er det ikke
Det du skriver svarer til at ringe efter en pizza og så ikke give pizzabudet din adresse.
Hvor meget pizza tror du selv du får. Det er det samme med ip adressen den er nødvendig for at du kan modtage data fra hjemmesiden. der er altid nødt til at være en kendt rute for at data kan finde vej.

Hvis du derimod taler om at køre gennem en proxy er det en anden snak, der sender du forespøgslen til en proxyserver som så sender den til den side du vil hacke. men det kræver nu heller ikke ret meget for at få oplysninger fra en proxyserver når der er tale om et kriminelt forhold.

Det næste er at du skal have styr på hvad porte der bliver åbnet mellem din computer og siden du hacker.
Meget proxy software virker kun på bestemte porte. F.eks benytter mange login sider https og allerede der falder der en del proxysoftware fra

Du skal også lige have styr på hvad java laver, det er ret nemt at hive oplysninger ud af en computer via java. (var der nogen der sagde nemid)
Der er også lige din Browser request der sladrer om dig og din maskine

Der findes bedre metoder hvis du ønsker at gøre noget i det skjulte men har ikke lige lyst til at komme med en opskrift her.

Godkendelse af svar
Fra : Caaasper

Dato : 21-12-10 13:53

Tak for svaret EXTERMINATOR.