/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
sort skærm
Fra : janni_s
Vist : 765 gange
500 point
Dato : 27-01-11 22:34

Jeg har for et par måneder siden købt en ny bærbar computer. Det er en Acer og der er windows 7 på.

hver gang jeg logger på internettet eller sætter strømforsyning til eller fra bliver min skærm sort i få sekunder, og vender så tilbage igen. Den har gjort det lige fra jeg fik de.

Jeg har lavet alle de opdateringer der er foreslået af windows update.

Jeg har forsikring på min computer, men er det noget jeg bare skal acceptere eller er det et tegn på at der er noget galt med softwaren eller noget der kan blive værre med tiden?

Andre der har samme problem?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-11 08:55

Bærbare computere har som regel muligheden for at køre med ekstra skærm.
Det styres af tasten Fn + en tast (F-tast) med et skærmsymbol.
Hver gang man holder Fn tasten nede og trykker på skærmsymboltasten skiftes der mellem:
Slukket
Den ene tændt
Begge tændt
Den anden tændt

Det er muligt at den står til begge tændt så den lige skal tænke sig om.

Bare en tanke.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 29-01-11 16:02

Jeg tror at din skærm trænger til at blive gjort rent invendig....
http://www.grineflip.dk/funstuff/indvendig_rensning.htm

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 500 point
Dato : 29-01-11 19:04

Hej janni_s
"Noget" er måske gået galt i den første installation, så forsøg en "Recovery":
1. Red dine data til eksempelvis ekstern harddisk
2. Tænd og hold "alt-tasten" nede og tryk gentagne gange på "F10"
3. I recovery manager vælges fabriksindstillinger
4. Hvis dette ikke hjælper. Ring da til Acer support
/PG

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 30-01-11 12:02

Hvis jeg laver en recovery mister jeg så de programmer jeg har installeret?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-11 14:02

Citat
Hvis jeg laver en recovery mister jeg så de programmer jeg har installeret?

En recovery installerer som regel computeren som da den var ny.

Nogle recovery kan nøjes med at rette selve styresystemet op som da det var nyt.

Hvis du starter en recovery og der ikke er nogle muligheder............................så slettes alt hvad der var, dog vil det der ligger på en anden partition normalt ikke slettes.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-01-11 17:19

Du skal vælge"fabriksindstillinger" og ALT tabes .. derfor skal du rede dine data. Herefter skal du geninstallere ALT igen .. et "fandens" arbejde .. men måske indsatsen værd?
/PG

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 31-01-11 21:49

problemet er at jeg har nogle programmer som jeg kan kan installere når jeg har visse kurser der er adgangsgivende, hvilket ikke er tilfældet i år. Så jeg håber det ikke bliver værre og venter til jeg kan få mine programmer igen

Tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 31-01-11 21:50

Tak for svaret Guild.