/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Driver opdatering
Fra : leob
Vist : 958 gange
100 point
Dato : 14-01-11 00:58

Jeg kører Win 7 64 bit.
Mange af mine drivere er tilsyneladende forældede.
Forslag til programmer til scanning og efterfølgende opdatering af drivere søges.
Gerne gratis, men før og fremmest sikkert
leob

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-01-11 01:26

Jeg har ikke fundet ud af at opdatere drivere i Win 7.
Men jeg har løst mine problemer ved at gå ind i enhedshåndtering og slette enheden, og så lade Win 7 selv klare det gennem en opdatering.
Der kan godt gå et par dage før end det virker.
Havde et problem med min gamle all in one HP printer, men det løste sig selv på beskrevne måde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-11 06:25

Det er altså kun enkelte drivere der behøves at blive holdt lidt øje med, herunder grafikkort........ hvis man ikke har andet at tage sig til.

Og skulle man have et behov går man bare ind på producenternes hjemmesider og tjekker om der er væsentligt nyt, hvis ikke der er så lad være med at pille.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 14-01-11 09:47

tja, det ved jeg godt at jeg kan, men .....
Nu har jeg lavet et check DriveMender. Den viser at 20 sysatemdrivere og 30 andre drivere er forældede.
Det er selvfølgelig min dovenskab der gør, at jeg ikke checker det jævnligt.
Nu er jeg altså doven, og er på jagt etfter et - gerne gratis - program, som kan ligge resident og checke jævnligt. Når den så finder en driveropdatering, skal den bare lave den uden mere vrøvl !!!!
Jeg har så bl.a. fundet DriveMender og DriverNavigator, som fandt 45 drivere uopdaterede-
Er der bedre og evt gratis alternativer?
leob

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-11 09:51

Citat
Nu har jeg lavet et check DriveMender. Den viser at 20 sysatemdrivere og 30 andre drivere er forældede.

Det lyder da helt hen i vejret, på en maskine med Win 7!

Kører den ikke OK? Glem alt om de driver opdateringer, det er for at lokke penge ud af dig...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-11 10:20

Jeg er ikke så vild med de programmer der scanner min computer for hardware og selv finder de drivere der kan opdateres, jeg vil hellere selv finde de drivere jeg mangler. Der findes også et ordsprog i IT-branchen "If it works don't try and fix it", så med mindre der er noget der ikke virker på din computer så bare lad den være.

Arg LuffeA nu tager du gas på os. At opdatere drivere i windows 7 er da lige som at opdatere drivere i Vista, XP eller andre windows versioner, find drivere dobbelt klik på den, når den er downloadet , og så ellers bare følge indstruktionerne på skærmen.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-11 11:11

Et godt råd .
Lqd være med at opdatere drivere til noget, som kører tilfredsstillende.

Nye drivere indeholder normalt kun nogle rettelser, som er affødt af samspil med bestemt andert hardwarw , eller specielle programmer. Disse ændringer fylder og gør kun systemet langsommere.

Der er intet opnået for dem , som ikke har problemet. Så hviorfor sløve systemet og tilmed have risiko for at noget går galt.

Jeg genem læser altid, hvad ændringerne går ud på , og konstaterer i næsten alle tilfælde at dert ikke vedrører mig. Så undlader jeg opdatring.
Tilføjelse af kinesiske dialekter ,eller samspil med fremede bundkort osv, er ligegyldigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-11 11:24

En driver er jo bare et forbindelsesled mellem dit program og dimsen som skal styres.
Almindeligvis passer enhedshåndteringen selv om driverne er ok. Dog skal driveren have det navn som passer til dimsen.
Er der nyere drivere til eks. skærmkort, så har jeg i win 7 oplevet at den selv under opdaterings forslag kommer med en bedre driver. Dette gælder nok kun kendte skærmkort.
Jeg kører ikke automatisk opdatering, men modtager forslag fra microsoft.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-11 11:59

Citat
find drivere dobbelt klik på den, når den er downloadet [Blink] , og så ellers bare følge indstruktionerne på skærmen

Gider ikke, når jeg har formateret tager jeg driverne fra bundkortets skive, henter en ny grafik på nettet, installerer min printer og lader lortet være til næste gang.

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 14-01-11 12:42

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-01-11 13:30

Citat
Nye drivere indeholder normalt kun nogle rettelser, som er affødt af samspil med bestemt andert hardwarw , eller specielle programmer. Disse ændringer fylder og gør kun systemet langsommere.

transor, det er jo ikke rigtigt. En af grundene til at der kommer en ny driver version er fordi den er blevet forbedret. En forbedring kan være mange ting og det vil man som regl kunne læse om der hvor man henter driveren. En forbedring kan være koden er blevet gjort simplere og derfor vil drivere være mindre. Der kan være nye funktioner, det vil gøre drivere lidt større. Nuværende funktioner kan være forbedret, så kommunikationen i mellem computere og hardwaren er bedre.

Når det er sagt, så bør man stadig ikke piller ved noget der virker.