/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Windows starter ikke efter windows updat
Fra : allped3
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 11-01-11 09:44

Kære Alle

Jeg har et problem med min PC, som jeg ville geninstallere windows Vista, da der efterhånden lå en masse på og fyldte. Den starter fint op og jeg kan installere alm. programmer uden problemer, men lige så snart jeg opdaterer windows så vil computeren ikke starte ordenligt op efter genstart.

Den starter fint op lige indtil skrivebordet normalt skulle komme frem, men der er blot sort skærm, og så sker der ikke mere.

Jeg har prøvet at kigge efter andre indlæg, men synes ikke helt de passer på lige mit problem. Så håber der er nogle der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-01-11 09:46

Prøv at trykke F5 idet dit Bios billede forsvinder og start din PC op i fejlsikret tilstand.

Hvis du kører en update og derefter den ikke viser skrive4bord - skal du lade være med at opdatere din Driver til Skærmkortet!

Kommentar
Fra : allped3

Dato : 11-01-11 09:49

Hej Peque

Mange tak for svaret, det prøver jeg.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-01-11 09:54

9/10 tilfælde er din model en lancering af et produkt som f.eksa aoldi eller andre har fået lavet specielt til deres forretningskæde.
Desværre mangler der en del i forhoild til de "rigtige" kort - som f.eks er lavet i en lidt anderledes kopi for at kunne sælge maskinen billigere!

det bedste bud er at hente driverne til kortet fra din producents hjemmeside

Kommentar
Fra : allped3

Dato : 11-01-11 10:53

Hej peque

Det er rent faktisk en Medion PC købt i Aldi, der har dog ikke været problemer med den før jeg geninstallerede windows og så kørte updaten.

Hvis jeg starter pc'en op med installationscden og trykker reparer og kører fra gendannelsespunktet, så starter den uden problemer, det er først når jeg opdaterer windows den ikke vil starte korrekt

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-01-11 11:12

Ja fordi den vil opdatere sin Nvidia driver. Dewr skal du simpelthen vælge den opdatering fra.
Har været ude for dette flere gange ved Aldi PC'er og det kan være du kan finde en opdateret driver på deres hjemmeside - men indtil da må du fravælge den driver opdatering den vil lave ved Windows update

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-11 11:13

Grunden til det går galt med opdateringer er sandsynligvis at den forsøger at installere ALLE opdateringer...

Dette går ofte galt hvis der er for mange da visse opdateringer skal være installeret før andre virker/kan installeres....

Så nøjes med at hente få ad gangen og genstart inden du henter de næste.....

Muligt det varer lidt længere - men det løser sikkert dit problem..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 12:20

Citat
Muligt det varer lidt længere - men det løser sikkert dit problem..

Det er jeg os så'n cirka 99,9% sikker på, havde samme problem sidste år hvor jeg installerede alle 80-90 opdateringer, der kunne pc ikke starte igen.

Godkendelse af svar
Fra : allped3

Dato : 14-01-11 20:00

Tak for svaret refi.

Det fungerede fint, selvom det tog en h....... tid, men den har nu fået alle opdateringer uden at lave bøvl.