/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bluetoot Dongle
Fra : bjarnebr
Vist : 733 gange
200 point
Dato : 09-01-11 01:14

Jeg har en Blue Soleil Bluetoot dongle, når jeg installerer det medfølgende program indeholder det en driver, samtidig lægger det et ikon på skrivebordet, som jeg ikke kan fjerne og hvis jeg afinstallerer programmet forsvinder driveren også, og hvis jeg går ind på producentens hejmmeside kan jeg kun finde et program der kan finde drivere som jeg skal købe (programmet), er der nogen der ved hvordan jeg får en driver til min enhed uden at jeg behøver at have et ikon liggende på skrivebordet for jeg vil under ingen omstændigheder have noget liggende på skrivebordet?
Jeg skal synkronisere min mobiltlf. med pcen med programmet Nokia PC suite på en windows 7 komputer.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 09-01-11 01:29

Det samme problem oplevede jeg med en usb bluetooth dongle jeg købte til en Windows 7 bruger, jeg fjernede programmet og brugte Windows egen bluetooth driver, det fungerer fint,
fjern usb bluetooth donglen og afinstaller det andet program, genstart computeren og Windows 7 aktiverer selv den indbyggede driver når du sætter bluetooth donglen i usb stikket

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 01:31

Windows 7 driveren har så vidt jeg husker ikke en skrivebords ikon

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-01-11 06:53

Det har jeg prøvet, men så optræder donklen som en ukendt usb enhed når man går ind i enhedsorienteringen, og så ved jeg ikke om den virker, jeg regnede derfor med at den ikke virker, og har derfor ikke prøvet den.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-01-11 07:50

http://www.nirsoft.net/utils/myuninst.html
prøv at afinstalle med dette program
det plejer at spise alt, også programmer der er i brug

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 09:25

Citat
så optræder donklen som en ukendt usb enhed når man går ind i enhedsorienteringen, og så ved jeg ikke om den virker
du kan være være helt sikker på at donglen ikke virker hvis den vises som ukendt enhed, højre klik på den ukendte enhed og klik på Opdater driver, husk at give tilladelse til Windows må søge efter drivere på internettet, indstillinger og aktivering/deaktivering af donglen kan gøres fra netværks forbindelser hvor enheden er vist sammen med netkort og andre forbindelser

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-01-11 11:24

Hej.
Har du prøvet at højreklikke på ikonet?
Det skulle give dig mulighed for at fjerne genvejen.
Hvis du i stedet får mulighed for at fjerne programmet, har du installeret det på skrivebordet. Så fjerner du det blot og geninstallerer i en mappe under eksempelvis programmer.
Håber, det hjælper.
VH
Leif

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-11 11:50

Lyder mystisk, for man plejer da under installatione at få mulighed for at fravælge ikon på skrivebordet.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-01-11 12:05

Jeg har prøvet at trække ikonet op på papirkurven - kan ikke lade sig gøre.
Jeg har prøvet at højreklikke på ikonet det giver 2 muligheder, Åben + opret genvej
Begge muligheder er prøvet både med donglen siddende i en usb port og med donglen taget ud.
Jeg har derefter prøvet at afinstallere programmet og derefter gå ind i enhedsorientering, her står den som en ukendt usb enhed med dengule trekant i symbolet, jeg har derefter prøvet alle muligheder for at opdaatere driveren, men hver gang får jeg besked på at den bedste driver er installeret.
Under installationen får jeg IKKE mulighed for at vælge hvor ikonet skal installeres, det kan derfor ikke fravælges.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-11 12:13

Andre har oplevet samme problem, her er der et forum der snakker om samme. Styresystem er godt nok Vista, men det ligner hinanden til forveksling

http://forums.techarena.in/customize-desktop/1160370.htm

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-01-11 12:13

Hej igen.
Har du sikret dig, at ikonet ikke er skrivebeskyttet?
(Højreklik på ikonet, egenskaber, fanebladet GENERELT)
VH
Leif

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-01-11 13:34

Hej Leif
Nærlæs venligst mit seneste indlæg, der er ikke noget der hedder "egenskaber" der er kun to muligheder nemlig "åbn" & "Opret genvej"

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-01-11 16:48

Jeg har forsøgt alle de ting som foreslås i det forum som fijala henviser til, men jeg kan ikke finde nogen af de nøgler i registreringseditoren som der bliver omtalt, men nu har jeg opdaget at programmet foreslår en eller anden skjult mappe der i virkeligheden er skrivebordet, det rejser så spørgsmålet: Hvad er stien til startmenuen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 17:12

Hvorfor vil du ikke af med Blue Soleil programmet afinstaller det program og gør sådan her: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Set-up-a-Bluetooth-enabled-device Windows 7 har allerede en driver til bluetooth

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-01-11 17:41

hej o.v.n.
På den side du henviser til står der at jeg skal ind i kontrolpanelet og derefter klikke på Hardware og lyd, men det er der ikke noget der hedder i mit kontrolpanel.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-01-11 17:43

PS jeg kører 64 bit

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 21:11

Citat
PS jeg kører 64 bit
tænk hvis du havde nævnt det fra starten, så havde jeg helt holdt mig ude af spørgsmålet, det er slet ikke sikker at du kan få dimsen til at virke med 64 bit, måske kan du kære den kompatibel som 32 bit.
Men det vil og kan jeg ikke råde nogen om

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 21-01-11 14:13

Tak for svaret o.v.n.. jeg har ikke modtaget et brugbart svar, men jeg vil ikke bare annulere endnu et spørgsmål, og da du har det bedste af de ubrugelige svar får du mine point.