/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
linksys sikkerhedsnøgle
Fra : mimimig
Vist : 2318 gange
200 point
Dato : 04-01-11 16:53

Har arvet en trådløs linksys router der er låst med sikkerhedskode.
Desværre er der ingen der mere kender koden,
kan man på nogen måde finde eller ændre denne kode.

Kender desværre slet ikkie til trådløs router.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-01-11 17:04

Det kan du saktens. der sider en lille knap til at recette den til fabriks indstilinger.
derefter må du logge ind i den for at opsætte den igen, og der er koden normalt at finde på deres hjemmeside

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-11 17:05

Du kan resette den, nu kan man ikke se her hvad type det er, men her er et eksempel på det samme http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=398473&fid=9

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 04-01-11 17:11

Det er en Wireless-G Linksys (2.4 GHz - 54 Mbps)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-11 17:16

Så prøv mit link, der står hvordan du resetter den

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 04-01-11 17:51

Kunne det være den her http://www.vonage.com/support/files/pdf/WRT54GP2_UserGuide.pdf så er her en manual.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-11 17:56

Tænd routeren og reset den som både edison og bentjuul skriver. Når den er resettet skal du sætte et lan kabel i den og loge ind på den via din browser. adressen hedder http://192.168.1.1
kodeord er vistnok admin så vidt jeg husker. Nu kan du opsætte dit trådlæse. Husk kryptering

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-01-11 19:28

Du skal huske at holde ressetknappen inden til router genstarter . der går ofte omkring 10 - 20 sek,
vh Ben

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 04-01-11 20:17

Har resset og kan nu bruge router, men uden sikkerhedskode.
Kan gå ind http://192.168.1.1 og skal her anføre et kodeord,
det skulle være admin, men det virker ikke.
Kan den kode også være ændret på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-11 20:21

måske skal der stå admin i båbe brugernavn og adgangskode. prøv lige det. Hvis det har været noget andet engang så burde det også være reset nu

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-11 20:23

Kan du måske komme med den eksakte type på routeren for der findes adskillige modeller.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-11 20:29

Har lige fundet en gammel manual til et par gamle Linksys routere jeg har liggende og der i står at username skal være blank og password skal være admin.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-11 20:32

Prøv lige

brugernavn: Admin
adgangskode: admin

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-11 20:37

Citat
Kan den kode også være ændret på et tidspunkt.
Nej, den er også resettet

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 04-01-11 20:39

det er en WRT54G ver. 7 med 4 port Switch

har også prøvet med admin begge steder, hjalp ikke,
måske skulle jeg prøve en reset mere, kan der ske noget ved det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-11 20:42

Skre du med stort A i brugernavn?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-11 20:45

nej reset du bare løs og hold endelig knappen inde i 30 sek eller mere. (indtil fingeren falder af )
og koden skal være med lille bogstaver.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-11 20:48

her kan du hente den rigtige manual i menuen til højre nede i bunden. User Guide står der.

Der står også at koden er admin

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 04-01-11 21:26

tak for alle svar,
er ikke helt klar på det endnu,
men skal til London at arbejde nogle uger,
vender måske om nødvendigt tilbage i en ny tråd

Tak for nu.

Godkendelse af svar
Fra : mimimig

Dato : 04-01-11 21:26

Tak for svaret bentjuul.