/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Microsoft mus
Fra : Troldepige
Vist : 812 gange
300 point
Dato : 16-12-10 09:54

I januar købte jeg en ny pc hos Fona, som var behæftet med fejl så jeg endte med at få pengene retur.
Men til denne pc købte jeg en trådløs mus, "Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse 4000" står der på indpakningen.
Jeg havde en kammerat til at hjælpe med at installere den, men han kunne ikke få det til at virke, da Fona så havde pc'en inde af anden årsag overlod jeg opgaven til dem.
Ekspedienten kunne heller ikke umiddelbart få den til at virke, han måtte på nettet og finde et eller andet, og det tog ham ca. 20 min. at få det til at virke (iflg. min kammerat, som var oppe med det).

Nu har jeg så fået en anden pc og står med problemet igen.

Er der en af jer, der ved hvad det er jeg skal finde på nettet, og meget gerne hvor, så jeg kan få min mus installeret?

Min pc er en HP Pavillion p6652

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 16-12-10 11:26
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-12-10 20:01

Den har jeg nu hentet, kørt og gemt.

Vil det så sige, at jeg nu kan køre musens installationsskive o.s.v. ?

Det kigger jeg på i morgen. Det var sg'i hårdt at være ude i sneen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-10 20:41

Øhh installationsskive, hvis du har hentet driver og du har kørt/installeret den burde det virke.

Faktisk burde musen virke uden alt det dersens pjank og pjas der bliver installeret.
Jeg har f.eks. en Logitech Laser mus, der har jeg ikke installeret noget, den virkerde bare.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-12-10 21:03

Ok, jeg kigger på det i morgen og prøver mig frem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-10 21:07

ok

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-12-10 09:18

Først tog jeg usb-dimsen fra den anden mus ud (AGK, lånt af min datter, virker når usb-dimsen er sat i) og satte usb-dimsen fra min microsoft mus i.
Virkede ikke.

Prøvede så, at rykke på den lillebitte knap der er på undersiden af musen.
Virkede stadig ikke.

Satte så installationsskiven i, hvorpå der popper et vindue op hvori der står: "Dette program er blokeret på grund af kompabilitetsproblemer", klikker så på "søg efter løsninger online", hvorpå der kortvarigt popper et lille vindue op hvori der står: "Intellitype / Intellipoint der blokeret på grund af kompabilitetsproblemer - windows søger efter en løsning på problemet" der er sådan en "streg" der bliver "fyldt" når tiden er gået/opgaven er udført, men selvom den stopper sker der intet.

Jeg tjekkede lige, at det jeg downloadede i går (dit link) var på min pc og var "kørt", og jeg fandt 3 filer, som alle var "kørt".

Jeg ved ikke om det skal bruges til noget men:
Vedr. min microsoft mus: programnavn: "Microsoft Intellipoint / Intellitype Pro".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-10 14:24
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-12-10 21:07

Jeg har nu været inde på den side du linker til.
Jeg klikkede på "windows 7 integration", og kom frem til en side hvor jeg skal vælge mit produkt m.m.
Og husk nu, jeg har aldrig pralet af, at være et geni udi teknik o.l. ;)

Hvordan finder jeg ud af, om min pc kører med 32-bit only eller 64-bit only (windows 7)?
Dette skal også oplyses for at komme videre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-10 21:36

Klik Start, højreklik på Computer, vælg Egenskaber, det står under system

Jeg gik ud fra at det var en 64bit ud fra computer navnet du kom med,
så den driver jeg linkede til er til 64bit

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-12-10 23:17

Tak, tjekkede lige, og det er 64bit.

Kigger nærmere på det i morgen, nu er det snart sengetid.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-12-10 13:56

Hmmmm, jeg sidder og undrer mig.

Jeg har besøg af en kammerat, som kiggede på min pc, og fandt et program der hedder "microsoft mouse".
Han prøvede at sætte tilslutte musen, og så poppede der et eller andet op nede på proceslinien, som han klikkede på, så kom der et vindue frem hvori man kan vælge hvad de forskellige knapper på musen skal bruges til.

Dette program har ikke været der hele tiden, og jeg fandt så ud af, at det er installeret d. 16/12 kl. 20.02.
Jeg går ud fra, at det er det jeg downloadede fra dit første link i denne tråd. :)

Jeg vil jo meget gerne have, sådan at jeg kan bruge den lille knap på musens venstre side til at komme tilbage til foregående side (så jeg ikke skal klikke på pilen i øverste højre hjørne af skærmen).

Jeg kan se, at det må være den der hedder "magnify button, men når jeg vælger den kommer der en masse muligheder, nogle af dem kan jeg hurtigt udelukke, men jeg er i tvivl om hvilken mulighed jeg skal vælge.
Her er mulighederne:

magnify default
ctrl
cut (ctrl+x)
delete
digital ink on/off
double-click
enter
exit program
flip
flip 3d
gaming toggle
instant viewer
macro editor...
macro...
magnify (default)
maximize
new
open
paste (ctrl+v)
quick turn
redo
shift
show/hide desktop
undo (ctrl+z)
zoom in
zoom out
keystroke
precision booster...
start... (custom)

Hvilken skal jeg vælge?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-10 14:09

Ingen af dem, den er der ikke den der går tilbage!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-10 14:11

Måske den sidste start... (custom)
custom=tilpas

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 19-12-10 15:34

Tak for svaret Klaudi.

Da jeg skrev listen over mulighederne sov jeg vist i timen.

Efter at have prøvet forskellige muligheder opdagede jeg sørme, at der var flere muligheder, og en af dem hed "back".

Tusind tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-10 16:28

Velbekomme

Ja det første man bliver blind på er jo øjnene, er der nogen der siger

Kommentar
Fra : tigerlili

Dato : 15-04-14 22:32

Har den samme mus, dvs. den er færdig nu, og jeg skal have købt en ny. Jeg kan ikke forstå dit spørgsmål, for jeg skulle da ikke gøre noget specielt for at installere musen. Jeg plottede bare usb stikket i og så kørte det.