/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
canaldigital
Fra : mlvj
Vist : 1139 gange
100 point
Dato : 10-12-10 21:47

hey
Har lige et spgs
Jeg har via min antenne forening abb.på familiemix med tilhørende sat dvb-c box,
kan jeg satte en parabol op i mit sommerhus og bruge kortet i en digibox med dvb-S tuner ??

Eller kan kortet kun bruges i sat box med C tuner der er beregnet til kabeltv ?

Det kan vel ik passe man skal have 2 abb for at få canaldigital med i sommerhuset ?

Eller hvad ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-12-10 22:02

Jo det tror jeg desværre du er nød til, hvis det er to forskellige systemer og to forskellige udbydere.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-12-10 23:06

kortet virker kun i 1 tuner, kortet låses til tuneren og skal låses op for at kunne sættes i en ny tuner

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-10 08:46

Ganske enkelt.
Det er 2 forskellige signaler - DVB-C og DVB-S og også den type kryptering - samt koderne er forskellige da det er 2 forskellige signaltyper.

Du kan stadig sætte din parabol op i dit sommerhus - men så må du enten finde dig i at skulle betale for et kort mere - eller nøjes med de frie kanaler der findes på sateliterne - men på de danske er der godt nok ikke mange der er noget værd.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-12-10 08:48

OG PS:
jo de vil meget gerne have du betaler 2 abonnementer - netop derfor har de lavet deres systemer således at der kun er 1 TV pr. kort - så ergpo må man ud og invistere i multiRoom eller hvad de kalder det indenfor DVB-C ???

På DVB-S satelit hedder det multiroom hvis du vil have mere end 1TV på og er reelt et extra abonnement til det iforvejen værende.
Totalt groft og ydnyttelse af os Brugere - da man reelt betaler for den same vare flere gange!

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 12-12-10 21:25

Tak for svaret peque.
Ja det lyder lidt som om det bliver en dyr affære.
Mikael

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-12-10 06:11

Tja det er det vel i bund og grund også - Uanset hvad.
Man betaler
Licens
Kortafgifter
Prisen
Og gudhjælpe mig det samme engang mere - bortset fra Licens, for at kunne se på et TV mere.
I min verden har jeg betalt for deres produkt - Og tja bliver gjort til grin hvis jeg vil kunne ligge i soveværelset og se TV - fordi ungerne vil se DisneyChannel.

Det er OK at betale - Men har man betalt må man gøre hvad man vil - Men sådanne hjælper vi ikke de rige kapitalister videre

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 13-12-10 10:32

Ja både og for med canal digital kan man jo tilmelde sig multirum og så for man ekstra kort uden beregning, men det gælder vist bare for parabol.
Man kan åbentbart ik kombinere de 2 altså kabel tv og parabol.
Ja og det havde jo været dejligt om man kunne slappe af i sommerhuset med noget andet end dr og tv2 og det lyder til at blive rigtigt dyrt hvis man skal have begge steder.

Mikael

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-12-10 10:50

øh Nej.

Ja både og for med canal digital kan man jo tilmelde sig multirum og så for man ekstra kort uden beregning, men det gælder vist bare for parabol.

Dette er på ingen måde <Gratis> da man både betaler 100kr - mm man kun vil have den mindste pakke.!
Nu har jeg så alle filmkanaler mm - og vil jeg have dem på flere TV - så koster det.
http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/Tv-i-flere-rum/Eksisterende-kunder/

Ganske enkelt - der er INTET i livet der er gratis - vær sikker på det

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 13-12-10 15:18

Hey
Ja den havde jeg sgu lige overset de er kraftedme snedige, det er sgu for groft.

Jeg har hørt noget med en drembox men det er vist ik helt lovligt.
Men med de priser de fører på tv nu om dage er det snart nærligende at ty til de lidt mere lysky måder at få tv på.