/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
teleimport, nogen der har fået det de be~
Fra : sums
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 10-05-03 19:15

Hej, jeg har bestilet min en nokia 7250 over teleimport.. min far sagde at han troede det var noget fusk, men er det det???

Er her nogen der har bestilt en mobil over teleimport?? hvis ja, har i så fået den???

Hilsen sums

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-05-03 20:35

Jeg har hørt om den sag og må nok sige at din far har ret. Jeg har hverken bestilt eller kunne tænke mig at bestille der, selv om jeg godt kunne bruge en. Priserne er helt ude af tur. Desværre vil verden stadig bedrages. Må jeg give dig et godt råd som du altid kan bruge fremover: Betal lidt mere og køb hos nogen som er kendte. Det giver ikke så meget bøvl. Desværre så tror jeg pengene er tabt. Bliver den mand (unge fyr) som har til huse i et autoværksted snuppet af det danske retsvæsen, ja så har han ingen penge, og ingen får noget. Man kan ikke rykke håret af en skallet mand. Desværre sums, jeg føler med dig. Og du kan jo ikke engang ringe til ham for han tager ikke telefonen.

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 12-05-03 12:26

Hey Sums. Jeg vil gerne hører mere om du her fået eller får din nye mobil fra Teleimport.
Jeg har selv tænkt på at bestille der. Jeg har snakket med ham!!!

Mvh Stonesten

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-05-03 13:01

Ja, der ER nogen som har snakket med ham, men kan der ikke bare komme én eneste på banen, som har købt og fortælle at han har fået en mobil. Bare én eneste. Han har jo solgt 5000 stk !!!!!!!!! på bare én måned. Sikke et salg! Er der ikke én eneste af de 5.000 som kan komme og fortælle de har fået en mobil. Stonesten er du ham???
.....og verden VIL bedrages!

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 12-05-03 13:24

Nej det er jeg ikke men har tænkt på at bestille. Jeg kunne osse godt tænke mig at hører om en der har gennemført en handel!!!

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 12-05-03 13:50

Jeg har osse lige snakket med ham igen og han lyder virkelig overbevisende.
Man får osse en ordrebekraftelse før man får girokortet.
Jeg prøver!!!

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-05-03 14:19

Skal du indbetale på girokort før du får mobilen, vil jeg fraråde kraftigt at du gør dette, med mindre du har penge nok. En ordrebekræftelse er ikke andet værd en det papir den er skrevet på, men held og lykke!

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 12-05-03 14:44

Hvor lang tid siden er det du betalte girokortet sums? Han skriver jo at der går 2-3 uger. Jeg vil også meget gerne høre mere om hvordan det går dig...

Kommentar
Fra : sums

Dato : 12-05-03 17:37

Hej... det er en 8 dage siden at jeg bestilte den, men har ikke fået nogen mail eller noed om at den er godkendt?? fik du det Stonesten???

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 12-05-03 17:49

Så du modtog girokortet og det der bestillinspapir - sendte det tilbage og betalte - og siden har der ikke været nogen respons?

Jeg ville sq gerne have fat i en af de telefoner til de priser, men selfølgelig ikke så sjovt hvis man bare bliver røvrendt. Men lad os nu se om han ikke bare er lidt sløv og om ikke fonerne kommer tilsidst... Ellers må vi jo lige samles allesammen uden for hans mekaniker-værksted og så lige rykke ham lidt rundt så han kan lære det... :)

Kommentar
Fra : sums

Dato : 12-05-03 19:43

ja det var en virkelig god ide ErikP.. men, men jeg vil først modetage mibilen, og så efter 10 dage vil jeg så få girokortet..?? hmm, er jeg bare den eneste der har fået det sådan??????

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 12-05-03 20:26

Det er i hvert fald ikke sådan han beskriver det på hjemmesiden, så jeg tror du har misforstået noget...

Før d. 1/5:
Bestil mob på siden - Girokort og bestillingssjover kommer med posten et par dage senere - 2-3 uger senere modtages mobilen så

Efter d. 1/5:
Bestil mob på siden - Girokort og bestillingssjover kommer med posten 10 dage senere - 1 uge (pga. express forsendelse) senere modtages mob

Jeg mener også at have læst at man modtager en faktura på girokort-indbetalingen kort efter betalingen og før man modtager mobilen.

Jeg formoder det vender tilbage til det gamle system engang i løbet af denne måned...

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 12-05-03 21:50

jeg har ikke modtaget noget endnu. Jeg bestilte sidste mandag altså for 7 dage siden. Nu for vi at se!

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 12-05-03 22:00

Jep, der er vel ikke andet at gøre end at vente. Jeg er naturligvis interesseret hvis Michael (er det ikke det ejeren hedder?) giver bare det mindste livstegn fra sig, så skriv endelig herinde hvis der sker fremskridt.

BTW jeg indsendte selv en bestillinsformular d. 5/5 på en Nokia 6610. Skriv selfølgelig hvis der sker noget.

Snakkes om et par uger når vi forhåbentlig alle sidder med splinternye parallel-importerede Nokia-mobiltelefoner til en pris der ligger i nærheden af det halve af den nuværende danske markedspris...

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 13-05-03 19:45

Jeg var lige inde i en telebutik i dag og kigge lidt mobilos. 6610'eren var desværre udsolgt, men de ville snart få den igen. Sonofon havde netop sat kampagneprisen ned til 2200 kr., så jeg køber den igennem mine forældres abonnement og over deres firma. Den kommer altså til at stå mig i 1650 kr. så det er kun 300 kr. mere end hos Teleimport. Tror sq jeg chicken'er out - så får jeg også Nokia's garanti for at lortet funker og knap så langt til en eventuel reperation.

Men til jer der stadig er interesserede i Parallel Teleimport har jeg da lidt jeg godt vil 'share' med jer:

En vens far har kontakt til noget der hedder Sonofon Partners i Århus, der sælger mobiltelefoner til firmaet han arbejder i (dvs. til erhverskunder). Hans søn (min ven) fik ham til at spørge om de på nogen måde kunne konkurrere med Teleimport hvis sønnen ville have en Nokia 7250 og de svarede blankt nej. Til gengæld fortalte konsulenten at ham Michael, der har Teleimport, arbejdede hos netop det firma før han startede selv. Konsulenten sagde god for Michael og han mente derudover at der ikke var den store risiko ved at handle der.

Kommentar
Fra : sums

Dato : 13-05-03 19:59

TIL ErikP: dvs. at du/han merner at jeg nok skal få min mobil???

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 13-05-03 21:20

Ham konsulenten sagde i hvert fald god for Michael - men egentlig ikke god for hans nye firma.

Jeg er ret sikker på det er et ok firma, men jeg er alligevel i tvivl nok til at jeg godt vil betale 300 kr ekstra for at slippe for at tage chancen med 1350-1650 kr.

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 13-05-03 21:48

Jeg må indrømme at jeg osse stoler på Michael for han lyder meget overbevisende og man kan da heller ikke ta' røven på så mange mennesker!
Jeg kunne stadigvæk godt tænke mig at hører videre når nogen får tlf fra Michael og vil selvfølgelig osse selv skrive når jeg selv ved mere!!!

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-05-03 21:54

Ja, jeg vil ikke sige hvad jeg mener, men engang vil i nok sige at ham als ikke var så dum enda.

Kommentar
Fra : sums

Dato : 13-05-03 22:19

Det er 9 dage siden jeg bestilte min der inde... hmm, håber jeg får den..

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 14-05-03 02:16

Er der nogle af jer, der har betalt girokortet endnu eller overhovedet modtaget det? Jeg bestilte girokortet d. 5/5, men har ikke fået respons endnu.

BTW hvad er der af fordele ved Nokia 6100 fremfor 6610? Den førstnævnte er i hvert fald en smule mindre end 6610 og det er en meget vigtig faktor formig. Hvad siger i til dem?

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 14-05-03 07:27

Jeg bestilte selv d. 5/5 og mit er heller ikke kommet endnu men det kan da nå at komme!

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-05-03 08:21

Det er nu flere måneder siden det "firma" kom på banen. Det spørgsmål her har været til debat i utallige fora efterhånden. Alle steder blev der efterlyst bare én eneste person som havde fået en telefon. Langt om længe meldte der sig én, som senere viste sig at være en meget nær ven til ham "firmaindehaveren" Kære venner! Ingen andre af tusinder af kunder (som han siger) har meldt sig. Hvor er de henne? Jeg ved det godt. De eksisterer ikke. Firmaet har heller ikke noget SE-nummer hos ToldSkat. Det skal man have, og man skal være momsregistreret hvis omsætningen er over 50.000 kr. Med de mange solgte mobiltelefoner er omsætningen da langt langt over 50.000 kr. Kære venner endnu engang. Kan i da ikke se at der er noget som lugter. Lad dog være med at være naive. Synd for de der har indbetalt.

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 14-05-03 09:24

Ja både og!!! Kan du så forklarer mig hvad der skulle få en person til at ta' røven på flere tusind mennesker så? Jeg kan ikke finde på noget og man blir ikke særlig meget klogere før man har prøvet, det er jo ikke verdens undergang hvis det går galt, man må da osse kunne gøre noget ved det hvis det gør.

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-05-03 10:45

Til det sidste du skriver Stonesten: Man må da osse kunne gøre noget ved det hvis det gør. Svar: Har den unge fyr ingen penge får i ingenting tilbage. Til dit andet spørgsmål: Hvad skulle få en person til at ta' røven på flere tusinde mennesker. Svar: Det sker gang på gang. Mange tror stadig at det kan lade side gøre at røvrende folk, sådan var det for 100 år siden og sådan er det også om 100 år. Tredje spørgsmål: Man blir ikke særlig meget klogere før man har prøvet det. Svar: Du har helt ret. Jeg har også prøvet det, men nu er det slut. Man dummer sig sjældent flere gange.

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 14-05-03 11:07

ALS har du bestilt en tlf hos Teleimport???
Det kan godt være at man kan ta røven på tusindvis af mennesker, men han skulle jo være fornuftig nok så vidt jeg kan forstå til at IKKE at ta røven på så mange mennesker. Han vil jo ikke lige frem blive en folkehelt, vel???
Jeg er ihvertfald ikke bange for at miste lidt "gryn" på det, for jeg tror sku ikke det sker!!!
Historien fortsætter..............

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-05-03 13:11

Nej jeg har ikke bestilt en tlf. Er blevet røvrendt økonomisk på anden måde. Dengang var der også mange hundrede som blev røvrendt.

Kommentar
Fra : Kjulfer

Dato : 14-05-03 14:19

Jeg bestilte en Nokia 7250 for over to uger siden... Og har intet hørt efter!!! En af mine venner bestilte for over en måned siden... Ingen af os har modtaget hverken Girokort, eller telefon! Mit råd til dem der har bestilt: Betal ikk før i har telefonen i hånden...

Teleimport.dk = FUSK

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 14-05-03 14:58

Der er vel ingen der er blev røvrendt endnu for som jeg forstår det så har de der har udfyldt bestillingsformularen på hp'en ikke fået respons overhovedet. Det vil vel også sige at der er ingen der har indbetalt penge til ham idet de ikke har fået et girokort.

Han ødelægger i hvert fald sin egen 'geniale' fidus ved ikke at give bare den mindste lyd fra sig....

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-05-03 15:46

Kjulfer> Din ven har ventet i over en måned. Ja men så er han da vist nok blevet delvis røvrendt for på teleimports hjemmeside står der da: Vi har en leveringstid på to, max. tre uger, da vi henter dem hjem fra udlandet.
ErikP> Man kan da blive røvrendt på mange måder, ik' sandt?

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 14-05-03 16:46

Ja det er selvfølgelig rigtig. Jeg tænker mest på om nogen har mistet penge, men det er vist begrænset til skuffelse.....

Kommentar
Fra : als

Dato : 14-05-03 19:35

ErikP>Enig med dig.

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 15-05-03 22:17

Jeg så lige dette indlæg i en tråd i et andet forum!

< Citat Mr.AeN:

Ja, så i ved det.

Jeg har modtaget mine 7 girokort og skriver når jeg får mine tlf's!

andre som har modtaget?

...

Jeg bestilte den 5 maj. Og der stod på hjemmesiden at de ville være fremme 10 dage senere, pga et problem med giro kortene. Og det er jo den 15 i dag, så det er jo godt.

Citat slut >

I kan læse mere ved at følge dette link www.tjenester.dk/mopedgallery.com/phpbb2/viewtopic.php?t=14687
OBS: I er måske nødt til at oprette en bruger for at kunen se siden...

Så sker der da lidt, men hvis man læser resten af tråden virker det som om han sender girokort til dem, der har bestilt flest telefoner først, men tålmodighed... C ya folks!

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 17-05-03 23:31

Hej..

Jeg er også en af dem der sidder med en lille ordre på små 16 telefoner. Men venter også på at høre nogle stykker sige god for ham. Jeg har også tilladt mig at sende en mail til Rabatten og kontant som kan ses på tv men har ikke hørt noget respons fra dem endnu. men jeg er sikkert ikke den første der har send en mail til mediet om teleimport.dk. På den anden side kommer det i tv og der blir sgat gog for ham så gælder det sgu om hurtigt at få bestilt da jeg er sikker på den ene mand får en mailstorm uden lige, Jeg har læst at han skulle være alene om det.

Jeg kender i forvejen til en der har forretningskontakt til Hongkong og som får vare hjem til LANGT under det halve af normalt. Det er godt nok ikke mobiler. Men andre ting til firmagaver osv.

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-05-03 08:11

Ja, den med firmagaver til langt under det halve fra Hongkong, den har eksisteret i hundrede år og er absolut ikke noget nyt, men den med mobiler er IKKE muligt til de priser. Jeg har undersøgt. Men verden vil bedrages.

Kommentar
Fra : sums

Dato : 19-05-03 15:02

FRA SUMS

Hej.. Idag har jeg lige fået et girokort fra teleimport, der står : når girokortet er betalt, vil der gå 10-12 dage, ogås får jeg min telefon.. jeg vil prøve at betale den.... jeg skriver herinde, hvir der sker mere...
HILSEN SUMS

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-05-03 15:52

Hej sums, Vil du godt være sød at skrive igen efter 14-dage når du har betalt, hvad end der sker. Lad spørgsmålet stå åbent.

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 19-05-03 17:07

Ja tak vi venter mega spændt.....

Kommentar
Fra : sums

Dato : 19-05-03 21:53

det gør jeg sgu osse.. vente vente..

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 20-05-03 09:17

Jeg fik osse min ordre-bekraftelse igår og betaler den idag.
Der stod osse nederst på seddelen:
N.B. Gem kvittering som garantibevis for indbetaling.
Jeg skriver osse ind igen når jeg hører mere!!!

Hygge

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 20-05-03 09:22

Det er sq lækkert der begynder at ske noget....

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 20-05-03 12:18

Det er da det det er. Han skrevet osse noget om at der havde været så stor efterspørgelse på Nokia 7250 så det er nok osse derfor der går lidt ekstra tid

Kommentar
Fra : sums

Dato : 25-05-03 17:31

FRA SUMS
her fået et girokort nu, men bataler ikk før jeg har fået telefonen, eller har hørt fra ham... har ringet til ham over 50 gange, og enten er det optaget, elklers tager han den ikk... hmm??? andre der har det på samme måde???
HILSEN SUMS

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 25-05-03 21:13

Jeg bestilte d. 5/5 og har ingen respons fået endnu overhovedet....

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-05-03 21:42

Har du indbetalt noget Erik?

Kommentar
Fra : engangsbruger

Dato : 25-05-03 22:15

Heey alle sammen...
J hr fået min giro idag.
R selv lidt nervøs ved at betale, men 1 mine bedste venner sir' han kender nogen, som har modtaget en fon fra teleimport...
men om j r lige helddig d r jo ikke t a sige...

Roger out...

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 25-05-03 22:16

Styr lige SMS-sproget engangsbruger, men tak for indlægget alligevel...

Kommentar
Fra : blyno

Dato : 25-06-03 17:24

Jeg går ud fra at der ikke er nogle der har fået en telefon ?? Eller havde I vel skrevet det.

Der er mere om "firmaet" her:
http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=4370

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-06-03 17:54

Nej, der er selvfølgelig ingen der har fået telefon fra det firma, men det skuffer mig meget at alle de der troede på ham og lovede at komme tilbage IKKE vente tilbage hertil, så du skal have mange tak fordi du blyno ville skrive. Alle de andre som blev taget ved næsen, og som jeg lige fra starten af dette indlæg har gjort opmærksom på at de
VILLE blive taget ved næsen dem har man ikke hørt fra. Tør de ikke? Nej, de er flove. Som jeg hele tiden har skrevet...... og verden vil bedrages. Jeg tror på at mennesker bliver klogere når de bliver bedraget et rimeligt stort antal gange. mvh als

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 26-06-03 09:23

Jep jeg har modtaget tlf fra Teleimport, det er måske derfor der ikke er blevet skrevet.
als:"Nej, der er selvfølgelig ingen der har fået telefon fra det firma, men det skuffer mig meget at alle de der troede på ham og lovede at komme tilbage IKKE vente tilbage hertil,"
Negative holdninger kommer man heller ikke så langt med, gi' mig ret eller lad vær!!

Kan I hygge jer med tankerne.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-06-03 09:40

Du har selvfølge ikke ret Stonesten. Han har solgt nogle som han har hentet i lokale fona/merlin/bilka og den slags forretninger. Det ved vel alle, også du. Det har jo stået i aviserne. Lad os nu afvente hvad sums, ErikP, Kjulfer, copycatDK og engangsbruger har at sige. Den der HAR fået en som dig havde jeg da ventet kom tilbage, men de der ingen har fået kommer vel ikke. Lad os vente at se.
.....og verden vil bedrages

mvh
als

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 01-07-03 11:00

Hej igen!

Har været fraværende fra denne tråd et stykke tid og har egentlig heller ikke selv nogen interesse i udfaldet da jeg har købt min nye fon. Jeg bestilte som sagt d. 5/5 og har ikke modtaget så meget som en mail eller for den sags skyld et girokort.

Det er forresten meget sjovt at teleimport har solgt 5000 mobilos inden der var nogen der havde hørt om det det, men nu hvor næsten alle kender det sælger han ikke en eneste...

Mvh. ErikP

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-07-03 11:14

Du har helt ret ErikP og du skal ha' mange tak fordi du gad komme med dine oplysninger. Har netop hørt at han nu er anmeldt for bedrageri.

Kommentar
Fra : blyno

Dato : 01-07-03 20:18

Forbrugerombudsmanden har også politi anmeldt ham, så nu er det ikke kunder der er efter ham

http://www.forbrugerstyrelsen.dk/presse/03/pm250603.htm

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 06-07-03 21:43

Hej !!
Jeg forstår ikke helt hvad der sker her, men det er noget om mobil tlf fra Teleimport, mon er der nogen der har modtaget en mobil fra teleimport, så svar !!!

hyg jer !!

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-07-03 10:13

Kun de telefoner som Teleimport hentede hos Fona med flere er blevet udleveret. Det har der også været skrevet om i aviserne. Ellers sidder han vel nu og rusker bag tremmerne, iøvrigt det som jeg har sagt fra allerførste dag ville ske. Men mange gad ikke høre på mig, og de fleste som forsvarede ham her i denne tråd har ikke lyst til at komme frem længere. De er nok lidt flove.
..... og verden VIL bedrages

Kommentar
Fra : ErikP

Dato : 18-07-03 11:32

Ja du fik sku ret til sidst als...
Citat als: "Verden vil bedrages.." Citat slut.

Det har du skrevet i hvert andet indlæg om teleimport og heldigvis for dig så var der én, som var villig til at bedrage verden i denne sag... Uheldigt for de personer, der hørte ind under begrebet 'verden'...

Men heads up - i køber jo alligevel vel en masse foner.. 'De' har forudset at hver tredje mobilos bruger skifter sin fon ud i sidste del af 2003 og 1/5 af dem til en avanceret fon.. 'I' er jo ligeglade med om det er billligt bare man har noget smart at vise hjemmedrengene.. :)

Hygge derude...

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-07-03 16:50

Hej ErikP. Det var et skide godt indlæg du kom med her. Du burde få alle points for det. Den første dag vi hørte om de knaldbillige tilbud sagde min kone: Skal vi ikke købe én? Jeg undersøgte lige ved at ringe og maile rundt til folk inden for branchen og samtlige, ja samtlige sagde: Det er fup. Så må vi nok hellere slutte denne tråd, og det med at "Verden vil bedrages" ja, det er noget jeg har taget op fra min gamle far når han mente at noget ikke var muligt, men så at nogen alligevel hoppede på den. Første gang var nok da jeg var ganske ung, måske 8-9 år og havde tjent nogle penge ved arbejde i fritiden. Der var en annonce i et blad om et samtaleanlæg til 99 kr. Min far sagde det var noget juks, men jeg skulle da købe det vis jeg ville bedrages. Jeg købte samtaleanlægget og det viste sig at være to dåser med en snor i mellem. Ikke 5 kr. værd. Dengang hørte jeg ham for første gang sige "Verden vil bedrages"
Ha' det godt Erik.