/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
linksys router slår fra
Fra : ladegard
Vist : 1572 gange
100 point
Dato : 03-11-10 11:19

Min router slår efter nogen tid fra. Jeg kan slå den til igen ved at tage strømmen fra den og lidt efter sætte strøm til igen. Jeg har prøvet med en anden router og det er det samme. Hvordan kan jeg få løst problemet?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-11-10 12:18

http://www.metageek.net/products/inssider
prøv at installere inssider
og se om du bruger/sender på en kanal, der ligger tæt ved en anden kanal der er i brug
der skal helst være 4 kanaler mellem 2 der bruges

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-11-10 19:11

Hvis en anden router også gør det så må man formode det ikke er routeren der er noget galt med, men din computer. Prøv og opdater dit netværkskærts driver.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-11-10 00:17

Citat
Min router slår efter nogen tid fra

Ud fra den beskrivelse er det lidt svært at hjælpe, det du kalder en router er i virkeligheden flere forskellige ting samlet i en enhed.

Router, Firewall, Switch, Access punkt, DHCP server, DNS server.... bare for at nævne de mest alm ting i en hjemmerouter.

ferik kommer med et godt forslag hvis det er det trådløse der er knas med.

Hvis dit netværk virker fint og det kun er ud af huset der er et problem så skal du ind i routeren og finde en indstilling der som regel hedder noget i retning af: "on demand network".

Når den er aktiveret så lukker den forbindelsen til internettet når det ikke bruges.
Desværre er der tit knas med at den automatisk opretter forbindelsen når der så endelig ER brug for den.

Men ellers må du komme med en lidt mere detaljeret fejlbeskrivelse

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-10 22:53

Hej-
Du skulle vel ikke tilfældigvis køre på Yousees net?
En mulighed er en dårlig forbindelse, hvor routeren mister kontakt, hurtigt kommer på igen, men på anden IP.
Rluteren kan ikke helt håndtere det.
Hvis du kan bevare forbindelsen på en PC tilsluttet med lankabel, er det en sandsynlug fejl.
VH
Leif

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-10 12:55

Når du nu har prøvet, og fået den samme fejl på 2 forskellige routere, så vil det mest sandsynlige være, at det er opsætningen på din PC der ikke er korrekt.

Som forslået, så opdater dit netkort, så du kan udelukke den mulighed.
Herefter skal du sørge for at indstillingen af netkortet, leder efter din egen router med det unikke SSID som du vel har givet den. Nu skal du fastlåse den til din egen router, som det fortrukne netværk. Hvis du har flere netværker på, som mulighed, skal du sætte dit eget øverst i søgerækkefølgen.

Hvis du ikke har fastlåst din PC til eget netværk, og der er andre netværker i nærheden, så kan din PC finde på, at logge på et andet netværk, hvis signalstyrken er høj. Men da det måske er sikret på forskellig vis, vil du kun få forbindelse til det, men ingen adgang til nettet eller lokalnettet.
Derfor skal du altid sikre dig, at det er dit eget netværk du bruger.

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 08-01-11 18:26

Tak for svaret leif0149. Du var nok nærmest med besvarelse. Det var hos TDC fejlen var. Det fandt de ud af ved at arbejde med fejlen ( der endte med at være total afbrydelse med udbyderen) i næsten1 måned. Heldigvis har jeg også et trådløst bredbånd, som virkede.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-01-11 18:34

Det var da godt hvis det har hjulpet!

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-01-11 11:18

Ladegard-
Til lykke med den "hurtige" indsats fra TDC.
Jeg har ventet et års tid på at få min forbindelse bragt i orden.
Har samme problemer, som du havde.
God søndag
VH
Leif