/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
skattefri moderselvskab
Fra : webgun
Vist : 588 gange
20 point
Dato : 26-10-10 18:34

Danmark lavede for nogle år siden en regel som sagde at hvis moderselvskabet "bor" i DK, så er det fritaget for selvskabsskat.
det var vist noget med at de gerne ville have udenlandske selvskaber til at flytte til DK.

Er der nogen som ved om den regel eksistere endnu??, eller lidt om hvad det indebærer?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-10-10 19:27

Vi har slet ingen selvskaber i Danmark

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-10-10 20:26

det må være en stavefejl. Jeg har sku nok glemt hvordan man staver til selskab, (er det ikke at være sammen med nogen), selvskab?( fuck, kan ikke finde fejlen, det må da være rigtig).
Er for sjældent i DK sorry

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-10-10 21:00

hehehe Pyt...den lå lige til hø foden. Det hedder SELSKAB

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-10-10 21:07

fedt nok

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-10-10 22:36

Men på grønlandsk hedder det "SÆLSKAB"....tror jeg nok LOOL

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-10-10 03:22

Det er jo den slags regler der gør at pengene fosser ud af landet til aktieejere der ikke betaler en skid i de lande de bor i.

Multinationale firmaer sælger en masse her i landet, men betaler ikke en krone i skat, kun det moms de opkræver samt diverse afgifter for elforsyning m.v.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-10-10 20:01

luffe.
Pengene fosser jo ikke bare ud af landet vel?.
Tag feks Mcdonalds som ikke betaler skat i dk. det er sku okay, for alle de ansatte er jo danskere, og dem er der sku mange af på landsplan. hvis vi siger at en gennemssnit mcd arbejer betaler 75000 i skat om året og der er 1500 af dem så bliver det 11250000 i indbetalt skat til DK.
Alternativet er "ikke en krone", hvad vælger du, du må jo også være rimelig iforhold til resten af verden.