/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hub
Fra : Nul7
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 19-05-10 09:24

Gode venner på Kandu lige et lille spørgsmål:

Jeg køre med to Hub.(usb 2 ) men det virker som om de ikke fungere helt korrekt, melder engang i mellen at enheden kan køre lidt hurtigere.
Kan I anbefale en god Hub? Gerne med 4 - 6 indgange.
Er der ellers nogen forskel på kvaliteten? Dem jeg har er supermarkedhub. Blue tinnum og offie D sign.
Jeg vil helst køre uden transfer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-05-10 10:08

Har dine hub selvstændig strømforsyning?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 19-05-10 13:37

Til granner01, Ja, - men jeg bruger den ikke normalt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-10 14:22

Hvis du sætter flere strømforbrugende apparate til huben, skal du tilslutte den ksterne strømforsyning. ellers kan den ene coputerport ikke trække det hele.

Hvis den er godt sikret, vil alle enheder ikke fungere. Hvis den er dårligt sikret, kan du ødelægge computerporten.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-05-10 15:28

Gør som Transor skriver, sæt strømforsyningen til den hub, computeren kan ikke trække det hele.

Strømforsyningen er der fordi hubben har brug for den.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 19-05-10 16:06

Citat
Hvis den er godt sikret, vil alle enheder ikke fungere. Hvis den er dårligt sikret, kan du ødelægge computerporten.

Transor, jeg forstår ikke tanken i denne advarsel!

Og jeg kan forstå, at mine HUB ikke er for billige.
vh. 07

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-05-10 17:07

Når dine hub skal trække strøm fra din PC til de eksterne enheder så kan du overbelaste en USB port.

Det at have en hub med medfølgende strømforsyning og så ikke bruge strømforsyningen, det svarer næsten til at forsøge at køre bil uden benzin.

Det er klart at tingene kan drille.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-10 10:54

Citat
Hvis den er godt sikret, vil alle enheder ikke fungere. Hvis den er dårligt sikret, kan du ødelægge computerporten.

Transor, jeg forstår ikke tanken i denne advarsel!

USB porten kan kun levere et bestemt mængde strøm. En stationær kan afgive mere end en bærebart.
Når du så belaster den enkelte USB port med alt muligt dingel-dangel, som hver især kræver en vis mængde strøm, og at totalsumen af udstyret overskrider den begrænsning som porten er gearet til, så sker der enten det, at porten lukker eller i værste fald brænder af.

Prøv at sammenligne det med elinstallation hvor du har en 10 Amp sikring, og du så belaster den med op til 15 Amp, så kolapser sikringen, og det er det som teoretisk sker i din USB port.

Den eksterne strømforsyning til en USB HUB, vil typisk ligge på ca. 2 Amp; altså langt mere end nogen USB port kan klare. Men overskrider du disse 2 Amp. så har du igen et problem.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-05-10 15:47

Tak, jeg er blevet en del klogere af jeres svar, men også lidt forvirret, nogen synes meget, men lad dem om dette
Jeg læste engang om pc og hub i min tidligste alderdom, der stod bl.a. dette: At man kan koble over 100 stk. dingeldangel på en hub eller usb udgang, - er det rigtigt?

Jeg køre nu med strøm på min hub, men alligevel melder den af og til, at enheden kan køre hurtigere, - hvordan skal jeg så forholde mig?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-05-10 20:33

Ja du kan godt køre med over 100 dingeldangeler på din USB port, når blot der er strøm nok. Hvis den enkelte dingeldangel er med strømforsyning, så belaster den jo ikke PC'ens USB port.
Prøv at se dette tilbud, hvis du har netværk:
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_21/OFF04.SHTML

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 24-05-10 00:01

Hvis du har en hurtig computer og du har et af de nyere styresystemer, så fortæller maskinen at den usb godt kan køre hurtigere. Men fordi din bil kan køre 200 km, så gør du det jo ikke. Og bare ignorer den besked fra maskinen.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 26-05-10 13:39

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-10 16:14

Selv tak.