/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hvor meget mister jeg af 15000 kr?
Fra : Hopenhagen
Vist : 1743 gange
20 point
Dato : 07-05-10 20:54

Hejsa.

Hvis jeg har lavet et stykke arbejde og har tjent 15000 ke op det. Hvor meget ryger der til skat og hvad sker der med momsen?

Med andre ord, hvor ender jeg med at kunne smide i min egen lomme efter alle gribene har været der?

(Ved godt det er forskelligt, men lad os bare sige et eller andet gennemsnitligt).

Jeg kommer 20 point mere på ved midnat og lukker snart et andet spørgsmål jeg har åbent, så der kommer 25 point mere på.

Tak.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 21:18

15000 ke
???????????

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 21:20

Citat
Hvis jeg har lavet et stykke arbejde og har tjent 15000 ke op det. Hvor meget ryger der til skat og hvad sker der med momsen?

hvis du ikke har mere styr på dit regnskab - hvor skulle andre så få det fra
spørg SKAT

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 21:21

er du momsregisteret
eller bare sort ???++

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 21:23

har du BARE open office, kan du lave dit eget = hjemmefusk på det
kun dig kender dine tal_ for SKAT
men typisk for små svindelere = SPØRG ANDRE

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-05-10 21:25

Det kommer jo an på om du er registreret i selskabsform, eller som enkeltmandsfirma, og hvis det er det første, så kommer det an på hvor meget du lader beskatte over virksomhedsordningen, og hvor meget du trækker ud som løn.

Med hensyn til momsen, så kommer det jo an på om det er 15000 inkl moms, eller 15000 + moms.

Iøvrigt er det jo heller ikke til at vide, om du har fradragsberettigede omkostninger i forbindelse med det arbejde du udfører, med andre ord, det er fuldstændig umuligt at svare på dit spørgsmål med de oplysninger du giver

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 07-05-10 21:44

Disken:

Prøv lige at holde igen med stofferne når du bevæger dig rundt på internettet. Du får nogle sjove ideer og siger nogle mærkelig ting.

Kortoververden:

Det er fordi jeg overvejer om jeg vil tage en fotoopgave der giver 15.000 kr. Det er en lidt kedelig og besværlig opgave, så jeg vil vide hvor meget jeg ender ud med.
Det er inkl moms.
Er det nok info?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-05-10 21:46

Ikke rigtig, for du har stadig ikke besvaret de andre spørgsmål, og selv om DISKEN er på stoffer, så har han ret i, at når vi ikke kender dine fradrag og øvrige skatteforhold, så er det umuligt at svare på

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 22:10

Kode
Prøv lige at holde igen med stofferne når du bevæger dig rundt på internettet. Du får nogle sjove ideer og siger nogle mærkelig ting.

PIS Offffffffffffff

du får svar som SPØRGER.
og hvor FANDEN har du de STOFFER FRA...................

personligt kan jeg BLIVE NOGET SÅ PIST PÅ VISSE BRUGERE DER KØRER
I DEN GAMLE (rille) ______________

Jeg tvivler på jeg tager mere stoffer end andre MØJUNGER i lille DK
MEN REGNER DU EN TREO MED I DIT store / REGNSKAB/ galskab
JA: SÅ TAGER JEG OP TIL 3 I DØGNET
ANDET KAN DU (ELLER FOR DEN SAGS SKYLD ANDRE) IKKE HÆNGE MIG OP PÅ
skal man sige desværre for dig___

AT JEG DRIKKER ? EN FLASKE VIN ELLER 2
OK: MEN TROR DU,_ JEG ER DEN ENESTE DER IKKE KAN FÅ SERVERET DERES VIN
SUPER BEST, altså er der flere drankere herinde, end DU OG ANDRE GIVER UDTRYK FOR

AT MINE ???
TALE GAVER, ER UNDER DIT NIVU, ER SGU DA IKKE NMOGET AT GØRE GRIN AF
IKKE ALLE KAN pisse, og stå lige, men mennesker som dig, har intet at bruge til.

Havde du kendt mig PERSONLIGT/ hvad du ikke gør/ eller kommer til,
ville du have oplevet et halt andet menneske, der ikke tænker på sig selv,
men forsøger ´af hele sit hjerte at hjælpe andre´
men det er vist UDEN FOR MANGE MENNESKER OPFATTELSE´S EVNE = HERINDE

MEN AT BLIVE MIS _____ FORSTÅET AF ANDRE
kender du jo ille meget til VEL

SÅ MED ANDRE ORD__ HVAD SPØRGER DU EGENTLIG OM

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 22:13

OG ANGÅENDE FLERE TASTEFEJL:

SÅ KUNNE DET VEL VÆRE BRILLERNE DER DRILLEDE = ikkkkk

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 07-05-10 22:15

Men kan man ikke bare tage et gennemsnit af en helt almindelig borger?
Jeg kan vel trække momsen fra. Så er jeg nede på 12.000 kr.
Så skal jeg vel også betale skat. Det er vel et eller andet sted mellem 30-45% der ryger.
Jeg kan vel ikke trække noget fra, når det er en engangsopgave og jeg ikke har et firma? Det vil sige at mit firma ikke har noget overskud jeg kan trække noget fra af.

Eller er jeg helt gal på den med de tal hvis vi leger at jeg er en helt almindelig lønmodtager med lejelejlighed og cykel og et lille lån i banken.

DISKEN:

Undskyld mit sprog. Jeg blev bare lidt irriteret over at blive kaldt en svindler

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 22:17

Citat
Hvis jeg har lavet et stykke arbejde og har tjent 15000 ke op det. Hvor meget ryger der til skat og hvad sker der med momsen?

OG FRA SAMME

Citat
Det er fordi jeg overvejer om jeg vil tage en fotoopgave der giver 15.000 kr. Det er en lidt kedelig og besværlig opgave, så jeg vil vide hvor meget jeg ender ud med.

HÅBER VIRKELIGT DU SELV HAR STYR PÅ DINE KEMIKALIER,
ELLER SMIDER DU DEM TIL BILKA/ kvalietet.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 22:18

Citat
Dato : 07-05-10 22:17

mine briller der læser dårligt__SLETTES

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 20 point
Dato : 07-05-10 23:39

Hvis du ikke har et firma, så er det ganske almindelig B-indkomst, og du skal altså ikke regne moms fra, men udelukkende trække B-skat, dvs din trækprocent uden fradrag

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-05-10 06:40

15000 - 20% = 3000kr (3000kr = moms)
12000 - 8% arbejdsmarkedbidrag 960kr
11040 - trækprocent ? 40 = 4416kr ca.

ialt efter moms og skat ca. 6624kr.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 08-05-10 07:46

Jeg foreslår at du tager sorte billeder. Det kan også være en stor fordel, hvis du læser dit indlæg, inden du trykker på "SEND" - derved ungår du alle, de mail, der ophandler dine stavefejl.

Mange indlæg, kunne måske læses af en anden, inden de sendes.

For herinde, bliver man først høvlet ned - især hvis man er ordblind, eller knap så god til stavning....

En lille hjælp til momsen er:

Beløb plus moms = beløbet+beløbet delt med 4. F.eks 100 kr + 100/4=25 total 125 kr.

omvendt momsen af et beløb:

Beløbet minus Beløbet delt med 5. F.eks 100 kr minus 100/5=20 = total 80 kr.

MVH@ns

(forbehold mod tyrkfejl)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-05-10 09:29

Det var dog en bøvlet momsformel du kom med der.

100 *1,25 = beløbet + moms
100 *0,80 = Beløbet minus moms

Og det er i øvrigt irrelevant her, da Hopenhagen ikke er momsregistreret

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 08-05-10 10:56

Disken:

Prøv lige at overanalysere mit indlæg lidt mere. Skal jeg absolut skrive helt præcist hvad jeg laver i mit liv?
Jeg starter med at skrive i datid. Da du så sår tvivl om min ærlighed, forklarer jeg lidt mere uddybende hvad et går ud på. Jeg troede ikke jeg behøvede at få det hele med før man kunne svare på mit spørgsmål og uden at blive kaldt svindler.

Men jeg fatter alligevel ikke halvdelen af hvad du skriver. Jeg trækker min undskyldning i land fra tidligere. Du er da for mærkelig.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 08-05-10 13:13

Hvordan får du pengene udbetalt? Er det er moms reg. firma som skal ha en moms regning eller hvad?

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 08-05-10 16:44

TIl "kortoververden"

Ja du har helt og fuldstændigt ret. Det har jeg ikke tænkt på men det var godt, du kunne præcisere og forklare. Var det forkert, det jeg skrev?

MvH@ns

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-05-10 17:30

Ud fra de oplysninger du kommer med kan du ikke få et svar.
Det kan variere lige fra 500 kr og opefter til 12000 kr.

Der mangler en masse oplysninger.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Hopenhagen

Dato : 08-05-10 19:55

Nå men tak for hjælpen alle sammen. Jeg kan godt se hvad i mener. Men alligevel har jeg ikke lyst til at skrive alt om mig selv på internettet

Tror det her svar må være rigtigt.