/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Lave en bootcd til WIN XP PRO
Fra : bitt
Vist : 761 gange
500 point
Dato : 27-04-10 21:59

Hej.

Har forsøgt nogle gange at geninstallere WIN XP på min PC. Hvergang den når ca. 57% hen i installationen får jeg beskeden at den ikke kan kopiere "p3.sys" til harddisken....

Har forsket lidt i det og har fundet ud af at jeg skal ha' flashet min BIOS da den sandsynligvis er defekt.

I manualen til mit bundkort er forklaret hvordan men gør det, men dertil skal man bruge en floppy. Jeg er ikke ejer af et floppydrev længere, så jeg skal ha lavet en bootable cd hvor jeg kan lægge de filer på jeg skal bruge i DOS for at flashe BIOS'en.

Er der en behjertet sjæl der kan forklare mig hvordan det gøres?

På forhånd tak

Per

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-04-10 22:54

Ja køb et floppydisk drev, det koster næsten ingen ting. Og så kan du lave boot disk.

128 kr er da billigt http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/FDDUSBEXT1.html

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 27-04-10 23:53

hej bitt
det med at du vil flashe din bios vil jeg råde dig til at , lige få en der ved 100% hvad vedkommende laver , for du vil ærge dig gul og grøn hvis noget går galt ...

nå men du behøver slet ikke en floppy drev ,
lav en mappe på din harddisk som du evt kalder flash og der ligger du dine flash filer ind som du har hentet ..

nu skal du have fat på hirren´s boot cd og den booter du op på og vælger file manager og nu vælger du volkov med NTFS suport read-write så nu kan du komme på din harddisk til din mappe flash
kort sagt : du skal bruge en boot cd med ntfs support

Forsk nu i hvad den hirren´s boot cd kan for det er altså ikke legetøj alt sammen

Accepteret svar
Fra : dos-man

Modtaget 500 point
Dato : 28-04-10 00:10

hej igen
og for at gøre det lidt nemmere for dig så tag en kig på denne side her
http://www.bay-wolf.com/bootcd-bios.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-10 12:49

Det må være en opgave for WinPE elle BartPE....

Den første er ikke sådan lige at få fat i

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 28-04-10 23:13

Citat
Det må være en opgave for WinPE elle BartPE....

Den første er ikke sådan lige at få fat i

refi > den første er det kan du lave selv med winbuilder
og kan hentes her http://winbuilder.net/

Godkendelse af svar
Fra : bitt

Dato : 29-04-10 10:51

Tak for svaret dos-man.

Det virkede fint, jeg er så nogenlunde glad igen.