/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Vægbeklædning murstenskaller
Fra : peteralf
Vist : 2043 gange
50 point
Dato : 21-04-10 17:27

For nogle år siden monterede jeg en vægbeklædning bag en pejs
Vægbeklædningen bestod af en slags masonitplade med påsat murstenskaller
og når pladen var opsat på væg....lignede til forveksling en rigtig murstensvæg.
Mit spørgsmål er: Hvad hedder sådan en vægplade og hvor kan man købe
en sådan.
Je skal faktisk bruge til en hel indendørs stuevæg 4x3 meter.
venlig hilsen PA

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-10 17:40

Hvis jeg var dig ville jeg "lime" skallerne DIREKTE på væggen - så kan du for den slags skyld beklæde hele huset med det "tapet"....

De er godkendt til "varme" vægge" da de er ægte mursten - blot tyndere....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-04-10 18:40

mdf men ville anbefale gipsplader da disse ikke kan brande

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-04-10 19:11

Forventer du et svar, når du alligevel annullerer dit spørgsmål????

Spørgsmål
- Ubesvarede 4
- Besvarede 17
- Annullerede 79
- Slettede 0
Ialt 100

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-04-10 19:11
Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 21-04-10 19:24

Kære Hawai
Det var nu ikke mig der svarede
vh.pa

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-04-10 22:24

Næ Stig - det var ikke dig der svarede

meeen, det fremgår af din profil, at du gennem tiden har ANNULERET 79 spørgsmål - uden at give de udlovede point for nogle af de svar/kommentarer som givetvis er indkommet hver gang .........
Jeg tror det er det <hawaii7> hentyder til ........
Det er jo både en "billig" og måske "misagtende" måde at få hjælp til sine problemer ......

men der er jo mange måder at bruge sitet på .....

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 22-04-10 09:02

Jamen Bennyman
Så er der noget jeg har misforstået
Hvor bliver de point så af når jeg brugt dem til diverse???
lige nu har jeg 35 point tilbage.
Er der noget jeg gør forkert eller det mig som bestemmer hvem der skal have diverse point. (giv mig et råd)
Hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-10 09:21

Citat
Hvordan gør jeg?

Du trykker på "Accepter" ved det svar du kunne bruge.... (uanset hvor mange du kunne bruge KAN du kun vælge 1 )

Derefter på SEND....

Men LÆS http://www.kandu.dk/faq.aspx

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 25 point
Dato : 22-04-10 11:22

Lim skaller direkte på væggen, det har jeg gjort på en hel væg, med skaller fra samme teglværk,som leverede sten til huset, så nu har jeg en blankmur på 2,5 x 7,5 meter, der nøjagtig ligner den på ydermuren, samme forbandt og samme fugeafstand.

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 22-04-10 18:20

Tak for svaret kj.

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 23-04-10 09:31

Og melding til Klaudi
Du skal også have tak for Dit forslag/links
Det firma som Du anbefalede via links, har jeg prøvet at kigge på og løsningen var alt alt or kostbart
....næsten 800 kr pr kvadratmeter??
Men tak alligevel for tippet.
V.h. PA

Kommentar
Fra : Bøgild

Dato : 31-01-12 18:27

Har netop selv efterlyst omtalte plade. Har spurgt i STARK , Men produktet findes ikke mere