/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
GPS på Bali
Fra : Kortoververden
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 25-03-10 17:11

Er der mon nogen der har kendskab til et navigationssystem der har kort over Bali?

Jeg har talt med Garmin som ikke dækker, og tilsyneladende dækker Tomtom til Iphone heller ikke.

Jeg har ikke lyst til at skulle købe en helt ny navigator, men betaler gerne for den rigtige software løsning.

Har dog heller ikke lyst til at betale og downloade, for så at finde ud af at dækningen er mangelfuld, så personligt kendskab efterlyses.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-03-10 17:18
Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-03-10 21:27

Det er nok billigere, hvis du lejer en navigator på BALI, det er jo ikke hver week-end du kommer til øen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-03-10 21:43

severino

For det første ved du jo ikke hvor tit jeg kommer til Bali, og for det andet skal jeg være der i 3 måneder, så jeg tvivler på, at leje kan betale sig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-10 22:26

Køb en "lokalt" - så er der chance for den er nutidsopdateret

Og det er næppe dyrere end her....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-03-10 23:17

jeg har ikke tænkt mig (som der står højere oppe) at købe en helt ny enhed, og specielt tør jeg ikke købe den slags på Bali hvor jungleloven gælder.

Men det må jo kunne lade sig gøre at få en software løsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-10 23:22

Citat
Men det må jo kunne lade sig gøre at få en software løsning

Den har de også på Bali....

Og det var nu også det jeg mente...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-03-10 23:32

Det er tænkeligt, at det findes i en troværdig udgave, vil bare helst ikke stå der og finde ud af, at det ikke kan lade sig gøre.

Med fare for at skræmme nogen væk, så har jeg stillet et ret simpelt spørgsmål som handler om personligt kendskab, jeg kan godt selv bruge Google, og er også i stand til at komme frem til formodninger og antagelser om hvad der kan købes forskellige steder i verden.

Jeg har brug for konkret og personlig viden og ikke en masse gæt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 09:17

Citat
så har jeg stillet et ret simpelt spørgsmål som handler om personligt kendskab

Det er nok ikke nemt at finde en Kandubruger der lige præcis har været på Bali med en Garmin og kort købt i DK

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-03-10 09:31

Kære refi

Jeg har på intet tidspunkt begrænset det hverken til Garmin eller DK.

Men det er da rart at vide, at du har så indgående kendskab til alle brugerne, at du ved hvem der har været hvor og med hvad, så er det jo bare dig man skal spørge fremover.

Kære alle brugere der så gerne vil hjælpe. Et spørgsmål her på siden er ikke nødvendigvis et krav om, at man SKAL svare, det hele ville blive så meget nemmere hvis man svarede på de ting man rent faktisk havde et svar på, og lod resten være, det ville nedsætte spam faktoren radikalt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 09:39

Jamen så held og lykke da

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-10 11:19

Jeg har kørt en del rundt på Bali for en del år siden.

Så jeg kan trøste dig med at man ikke har behov for GPS for at finde rundt. Men ser er meget brug for fuld opmærksomhed om kørslen, på grund af fodgængere og cyklister.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-03-10 13:10

Min kone har boet på Bali, og det er hende der synes at en GPS er en rigtig god ide, vi skal bl.a besøge en del mennesker som ikke lige bor i Denpasar eller Ubud, så der er rigelig brug for den til at finde vej, imens jeg forsøger at undgå at ramme flere scootere end højst nødvendigt