/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløs mus
Fra : leiflp
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 10-03-10 13:30

Er der noget om, at en trådløs mus er strømsluger

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-10 13:50

En trådløs mus sluger jo den strøm der skal til, min egen trådløse Logitech mus bruger 2 x AAA batterier, og jeg skifter dem ca. hvert halve år

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-03-10 13:58

ja det er noget lort

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-10 14:12

Det er som man ser det! Der er stor forskel på disse musetyper.
Jeg har en trådløs mus, som ikke (aldrig) skal have batterier.
Andre har en såkaldt doging station, hvor den oplades, når den ikke bruges.

Så brorteil's altid negative holdning kan du godt glemme alt om.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-03-10 14:37

Det svinger meget. Jeg har i forbindelse med køb af en Medion PC fra Aldi, fået et trådløst tastatur og mus fra Logitech. Tastaturet holder batteriet mere end ½ år, hvorimod musen er ret forslugen - så den er blevet udstyret med opladelige batterier og de holder under 1 måned. Men da det er opladelige batterier, er det jo kun at skifte dem når det er tid (jeg har 2 sæt batterier).

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-10 14:51

Det er meget forskelligt.

Min mand har en trådløs Logitech mus . Den bruger måske kun et batteri hvert halve år. Af typen AA.

Min mus er en trådløs optisk mus af mærket AGK, den skal der to AAA batterier i, og de holder i ca 3 dage på en opladning (og det er ikke fordi batterierne er gamle og slidte)
Til gengæld er det den mest slidstærke mus jeg har haft. Den er 4 år gammel og bruges flittigt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-10 17:29

Har I nogen sinde tænktover hvad der er mest aktivt?
Tastetur eller mus???

Det som jeg oplever, er at det mest er musen der er i aktion, og kun når der skal skrives en eller anden tekst, at tasteturet kommer i anvendelse!!!!

Så det er ikke urimligt, at musen skal have føde med jævnlige mellemrum!

Godkendelse af svar
Fra : leiflp

Dato : 10-03-10 17:30

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-10 17:34

Aldi har haft, og jeg har set, at nogle butikker stadig har en mus af de batteriløse.
Den har en plade den skal køre rundt på, som er tilsluttet USB. Et magnetfelt i pladen overføre så energi til musen, når den er inde på pladen. En meget økonomisk løsning.

Den første mus jeg købte af slagsen, havde jeg ikke ret længe, før et ande familiemedlem havde kapret den. Så jeg måtte købe endnu en.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-03-10 17:50

Jeg har hale på, af samme årsag.
Uanset om musen skal fodres daglig eller en gang op året, så er der MEGA- irriterende når den strejker.
Har lige købt en Logitech corded mouse, M500. Den er SÅ flink!
Og et Logitech illuminated keyboard... Så jeg kan sidde og skrive i buldermørke hvis jeg vil... MED ledning, selvfølgelig. Jeg kan ikke rigtig se, hvorfor jeg skulle kappe ledningen... Alting foregår jo alligevel indenfor ½ kvm fra skærm og pc..

Kommentar
Fra : leiflp

Dato : 10-03-10 18:13

Kære Birgitta

Dit ræsonnement lyder rigtig fornuftigt. Jeg har da også bevaret den gamle med hale, hvis det skulle vise sig, at jeg bliver træt af den trådløse.