/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Valg af flatbed-scanner
Fra : 285
Vist : 1754 gange
100 point
Dato : 09-03-10 10:51

Jeg har behov for en scanner af flatbed-typen, og den skal kunne lidt af hvert:
1. Den skal være rimeligt hurtig, da scanning vistnok normalt er som at vente på, at kedlen koger.
2. Den skal være rimeligt billig, da den kun skal bruges ihærdigt i en kortere periode.
3. Den skal kunne scanne både flade billedsider og hvælvede bogsider - dog ikke på én gang.
4. Den skal kunne scanne dias (positiver), der skal blive siddende i deres paprammer.

Jeg har for så vidt kun behov for en 'basismodel' uden bekostelige falbelader, da jeg på ingen måde er nogen teknisk ørn, og jeg ønsker forslag til navn og typenummer på scannere, der opfylder mine krav. Hvis du også kan anbefale et seriøst indkøbssted, kan det jo ikke blive bedre.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-10 11:07

Jeg kan anbefale denne http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Scanners/Flatbed_with_Film_Scanning/canoscan_8800f/index.asp som koster i ca 1400-1500 kr. fra ny.

Det er en kvalitets scanner og jeg er meget glad for min og den er alle pengene værd.

Måske kan du købe den brugt på DBA el. andet steds.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-10 11:08

Hvor mange tusinde er billig

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-10 12:20
Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-03-10 20:30

Jeg er bange for, det bliver svært at finde en scanner, der kan opfylde dit krav om "hvølvede" sider.
Jeg har prøvet mange forskellige, og de har det til fælles, at den gode scanning foretages af det, der har kontakt med pladen eller er meget kort fra den.
Du skal altså presse godt (eller forud "knække" ryggen - på bogen altså - for at få den så langt ned mod pladen som muligt.
Til dit behov, vil jeg mene, at stort set alle scannere, incl. multifunktionsapparaterne vil være tilfredsstillende.
Lidt øvelse med de krumme sider er ikke af vejen.
Held og lykke, og rigtig god fornøjelse.
Leif

Kommentar
Fra : 285

Dato : 10-03-10 07:56

Stor tak til Bent og Leif for gode kommentarer!

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 10-03-10 07:58

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : Handy-mand

Dato : 26-09-13 10:52

jeg har tit brug for at kunne indscanne en tekst for sener at redigere tekste, bruger en Canon lide
200 kan den det eller er der et program der kan gerne dansk.
hilsen handymand